12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriLicitaţia asfaltului, anulată

Licitaţia asfaltului, anulată

Licitaţia pentru atribuirea acordului-cadru de asfaltare a Craiovei a fost anulată printr-o decizie a Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). În paralel, primăria a descoperit că, de fapt, nu s-au consumat toţi banii pe vechiul contract, cu firma Delta ACM ‘93.

Constructorii care au acuzat Primăria Craiova că urmăreşte atribuirea acordului-cadru de asfaltare şi utilităţi „unei singure firme“ sau că a stabilit criterii de eligibilitate fundamentate pe cerinţe nereale ori nelegale au avut câştig de cauză la CNSC. Prin Decizia 1.724 din 16 aprilie, judecătorii CNSC au admis contestaţiile firmelor Erpia SA, SCT Bucureşti şi GPS Construct Târgu Jiu şi au dispus anularea procedurii de atribuire a contractului estimat la 500 de milioane de lei, demarată pe 3 martie 2010. Un al patrulea contestatar, Tehnologica Radion Bucureşti, a renunţat la contestaţie cu câteva zile în urmă. La prima vedere, decizia CNSC nu încurcă însă foarte tare iţele afacerii asfaltului din Craiova, fiindcă municipalitatea este deja parte într-un contract similar aflat în derulare. Acordul-cadru încheiat în 2009 cu firma Delta ACM ‘93, strict pe modernizare şi reabilitare de străzi, trotuare şi parcări, are valabilitate patru ani în condiţiile în care suma maximă estimată nu a fost consumată. Şi, după ce au afirmat luni în şir că banii au fost păpaţi şi că în această situaţie trebuie încheiat un nou contract, funcţionarii au descoperit că lucrurile nu stau deloc aşa. „Suma estimată printr-un proiect nu reprezintă neapărat contravaloarea investiţiei din teren. Aceasta este calculată la terminarea lucrărilor. Lucrările din acordul-cadru acoperă suma totală conform proiectelor. Fizic, s-au făcut însă economii de circa 20 de milioane de lei faţă de estimările prin proiecte“, a spus Carmen Licu, purtător de cuvânt al Primăriei Craiova. Banii sunt folosiţi pentru plombările din această primăvară şi ajung chiar şi pentru lucrări de reabilitare a carosabilului din cartiere, a mai arătat Licu.

Şase, vine PID-ul!

De ce s-a grăbit atunci primăria să lanseze licitaţia pentru viitorul acord-cadru când nici nu ştia cum stă pe partea financiară a acordului în derulare? Pentru că unele dintre firmele cu „invitaţie“ la fondurile publice aveau nevoie să ştie cum stau înainte de lansarea proiectelor „20 de milioane de euro bucata“, susţin surse din sfera politică a Craiovei. Este vorba de proiectele de reabilitare a infrastructurii din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare (PID), finanţate prin Programul Operaţional Regional – Axa 1, la care suma maximă nu trebuie să depăşească 20 de milioane de euro fiecare.
Astfel de proiecte sunt pasajul subteran, podul din Valea Vlăicii, modernizarea bulevardului Olteniei, bulevardului Tineretului, străzii Caracal, străzii Brestei, bulevardului Râului etc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII