10.6 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDaimler - Renault - Nissan

Daimler – Renault – Nissan

Constructorii auto Daimler, Renault şi Nissan au anunţat ieri că vor forma o alianţă prin care să împartă costurile de producţie şi să dezvolte noi autovehicule, informează Bloomberg. Cele trei companii vor face un schimb de acţiuni, prin care Daimler va lua câte o participaţie de 3,1%, estimată la 1,17 miliarde de euro, la Renault şi Nissan. În acelaşi timp, Renault şi Nissan vor primi câte o participaţie de 1,55% din constructorul german.
Totodată, participaţia Renault la Nissan se va reduce de la 44,3% la 43,2%.
Alianţa va fi condusă de un comitet strategic format din 12 persoane şi prezidat de directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, şi de şeful Daimler, Dieter Zetsche. Acest parteneriat va ajuta cele trei grupuri să economisească un total de patru miliarde de euro, în următorii cinci ani, adică două miliarde de euro pentru Daimler şi alte două miliarde de euro pentru Renault-Nissan. „Analiza noastră porneşte de la nişte premise conservatoare. Dacă va exista o surpriză, va fi pozitivă“, a declarat Carlos Ghosn, făcând referire la reducerile de costuri.
În timp ce cei trei constructori auto vor rămâne independenţi, alianţa va oferi posibilitatea să concureze cu cel mai mare producător de maşini din lume. Vânzările cumulate ale celor trei companii din 2009 sunt de 6,7 milioane de autovehicule. „Prin această alianţă, vânzările de 6,3 milioane de maşini ale Volkswagen sunt depăşite“, a afirmat Pete Kelly, de la J.D. Power & Associates.
„Alianţa este foarte importantă, întrucât Renault-Nissan şi Daimler vor putea concura cu Toyota şi Volkswagen-Suzuki“, a declarat Tatsuya Mizuno, director al Mizuno Credit Advisory din Tokyo, adăugând că în acest mod costurile vor fi reduse. Toyota, cel mai mare constructor auto la nivel mondial, a vândut anul trecut aproape şapte milioane de autovehicule.
Totuşi, Ghosn a explicat, într-un interviu, că nu mărimea alianţei contează, ci rezultatele obţinute. Constructorii auto vor colabora în sectorul maşinilor electrice, de pasageri şi cel al vehiculelor comerciale uşoare şi vor dezvolta în comun şi vor face schimb de motoare diesel şi pe benzină.
Daimler, producătorul modelului Smart, ar putea beneficia de experienţa Renault în sectorul maşinilor de dimensiuni reduse, precum Twingo, iar Renault şi Nissan vor putea, la rândul lor, să utilizeze tehnologia motoarelor germane.
„Se pare că Daimler va avea mai mult de câştigat, întrucât va avea acces la tehnologia maşinilor mici Renault“, consideră Mike Tyndall, din cadrul Nomura Securities din London.

Andreea STOICA

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS