11.7 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAvioane Craiova vinde clădiri pentru salarii

Avioane Craiova vinde clădiri pentru salarii

În lipsa unor alternative la privatizare, conduce-rea se gândeşte la soluţii extreme. Creditorii pot cere insolvenţa societăţii în orice moment.

Avioane Craiova SA ar putea apela la soluţia extremă a vânzării clădirilor şi terenurilor pe care este amplasată fabrica, pentru plata utilităţilor şi a salariilor, a admis ieri Mihai Obăcescu, preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al societăţii. „Există un program de restructurare. Dacă nu facem faţă cu fondurile, putem trece la restructurări. Altă variantă ar fi vânzarea unor clădiri şi terenuri, pentru a asigura fondul de salarii şi plata utilităţilor“, a spus Obăcescu. La sfârşitul anului trecut, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA), care deţine 80,9% din acţiunile companiei, a publicat mai multe anunţuri de intenţie privind disponibilitatea de a privatiza fabrica.
De această dată, pe lângă vânzarea de acţiuni, se acceptă şi o asociere strategică a societăţii cu investitori interesaţi să dezvolte proiecte comune în domeniul aeronautic. „Din păcate, interesul investitorilor este la nivel de zvonuri. Nu s-a primit până acum nici o scrisoare de intenţie, din câte ştiu“, a mai spus Mihai Obăcescu. Foştii angajaţi ai societăţii (cei 300 disponibilizaţi în 2009) pot cere în acest moment intrarea în insolvenţă a companiei, pentru că au câştigat în instanţă salariile restante pe ultimele luni lucrate anul trecut.
De asemenea, furnizorii de utilităţi au şi ei creanţe importante de recuperat. Totuşi, preşedintele CA avertizează că solicitarea insolvenţei nu avantajează creditorii privaţi. „Cererea insolvenţei societăţii nu este o soluţie, pentru că statul este creditor privilegiat. Nu le-ar mai rămâne nimic“, avertizează Obăcescu. Practic, Avioane Craiova a ajuns atât de jos, încât şi după vinderea tuturor activelor creditorii ar rămâne în pagubă: „Preţurile la teren şi clădiri au scăzut şi ele, nu ştiu ce ar putea obţine ANAF din vânzarea lor“. Până acum, statul a ţinut în viaţă fabrica de avioane de la Craiova prin metoda cea mai la îndemână: a făcut comenzi pentru avioane IAR 99 Şoim.
O alternativă de genul acesta nu se prevede pentru acest an, mai spune preşedintele CA. În schimb, închiderea fabricii până la privatizare nu este luată în calcul. „Nu există noţiunea de conservare la noi. Dacă faci asta, la privatizare nu mai ai ce vinde“, concluzionează Obăcescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

11 COMENTARII