Tunel fără troleibuz

Autori


Viitoarea linie de troleibuz din Craiova nu va trece prin viitorul pasaj de la Universitate, aşa cum vedeau la un moment dat edilii proiectul pentru introducerea transportului electric pe linia Gară – Romaneşti, pe actualul traseu 1. Cele două trasee, al tunelului şi al liniei, se suprapun pe bulevardul Carol I, între intersecţia cu strada Calea Bucureşti şi intersecţia cu strada A.I. Cuza, şi pe o bună bucată din strada Arieş.

Studiul de fezabilitate al troleibuzului, finalizat în 2007 înainte de lansarea proiectului de construire a tunelului din centrul oraşului, trebuie adaptat la situaţia din teren, care va fi cu totul alta după săparea pasajului. Dilema în această situaţie era pe unde să treacă troleibuzul, dat fiind că tunelul nu ar avea dimensiunile care să permită o linie electrificată, iar deasupra nu ar rămâne suficient spaţiu.


„Linia pentru transportul cu troleibuzul nu va fi amenajată prin tunel, ci la suprafaţă, pe traseul stabilit iniţial. Proiectanţii susţin că există spaţiu în dreapta şi pentru această bandă“, a spus ieri purtătorul de cuvânt al municipalităţii, Carmen Licu. Traseul troleibuzului va măsura 12 km şi va traversa cartierele Rovine, Brazda lui Novac, Gării, Centru, 1 Mai şi Romaneşti. Lucrarea se va finanţa în cadrul planului integrat de dezvoltare, primăria cerând 7,5 milioane de euro pentru acest proiect.


Comenteaza acum

23 Comentarii

  1. Marius said:

    nicaieri in lume nu se mai foloseste troleibuz si ne trezim noi sa facem…

  2. tigan josnic si cheltuitor said:

    bai tata…ce dreq faci cu troleu….lumea se chinuie sa bage motoare eco…sa consume cat mai putina energie…tu bagi sa consume curent la greu…si asta nemaipunand la calcul infrastructura…ban i cu care ai putea lua 50 de autobuze klumea…dar..probab il ca mai ai vreun nepot care nu are activitate..sper sa mori…tigan imputit

  3. mumi said:

    domn primare, sa nu ramana tunelul cum a ramas si esplanada de la teatru!….pe acolo va este sila sa treceti de parca noi am licitat, stii doar ca este neterminata si ne spargem capul pe ea,…sa nu fie si la fel cu tunelul,.mai bine sapa tunel pe sub casa matale …..si spune-le la olteni sa mai mearga si cu piedul personal,…

  4. trolea said:

    pai la romanesti traiesc o parte din fratii lu’ Haurica si tre sa mearga la gara

  5. electric bus said:

    Asta da dilema: pe unde sa treaca troleibuzul? Zdrentele pamantului. Pentru prostimea cara v-a votat, troleibuzul poate sa si zboare, asa ca daca spuneti ca va trece peste parc, craiovita, brazda etc. o sa mai castigati un mandat. GDS, dati-i inainte cu stiri de-astea, sunt destui idioti care sa creada ca in Craiova sunt unii care se gandesc la modernizarea orasului.

  6. Ostrovschi said:

    Nu muta si troleibuzul la Severin ca sa nu aiba probleme megalomanul…!?
    As ta ca Aurica a fost votat de 60% din 30% craioveni votanti, adica 18%din populatia votanta!!!!
    Asa ca stati acasa si data viitoare si plingeti-va pe net………..

  7. Nicky said:

    Din pacate data trecuta nu am votat, dar acum mergem sa-l votam pe dom primar, sa scoata craiova din mizerie

  8. Nicky2 said:

    troleibuzul este o idee minunata, ar trebui pe mai multe traseii, iar tu nr 1 mai documenteaza-te! in ff multe orase din elvetia austria germania si mai nou spania functioneaza retele noi de trolee! Ce oameni comenteaza pe-aici! Se vede ca suntem olteni! Nu avem ce face si aruncam cu c***t in orice initiativa de a face ceva bun, cu pretextu “ca sigur e afacere”, amintiti-va cum arata orasul asta inainte sa vina Solomon! iar tu nr2 esti cel putin praf!! motoarele eco polueaza, chiar daca nu asa rau ca motoarele diesel, dar polueaza, asa cu ajutorul troleului se reduce poluarea doar la nivelul centralei unde se produce energia electrica utilizata, plus ca e un mijloc silentios de transport spre deosebire de toate autobuzele din orasu asta care huruie ingrozitor, inclusiv “italiencele” de pe R pe care multi tarani care n-au vazut decat dube le lauda, ca sa afle mai apoi ca alea in italia sunt cum e DAC in Romania, adica un autobuz vechi si depasit.
    Treziti-va !!!

  9. tepes said:

    bree este bun si troleul ca daca nu mai avem unde lucra ne plimbam cu troleul.

  10. URBE said:

    MISTER SOLOMON PE CIND SI TRASEUL CU , CARUTA CU COVILTIR SI CATEAUA IN SPATELE EI ………. AR FI ROMANTIC SI CHIAR ,, SPECIFIC ,, ……… E DOAR O IDEIE….

  11. sa nu uiti oltene said:

    Tractiunea electrica este cea mai ieftina metoda de a se folosi in vehicule, mai ales in cele de transport in comun. Este nepoluant, nu face zgomot in rulaj, silentios, usor de intretinut (vehicul, infrastructura), si mai ales ca sursa de curent este la citiva kilometri de Craiova. Gindirea este buna numai ca trebuie si materializata bine. Succes in initiativa!

  12. w said:

    Troleibuzul este de 100 de ori mai bun ca autobuzul sau tramvaiul atat ca eficienta cat si ca avantaje anexe. In primul rand un motor electric are o eficienta de peste 90% este mai putin zgomotos si NU PRODUCE POLUARE. Poluarea exista doar la centrala electrica unde (era si o reglementare ca trebuie cele 2 din oras sa reduce emisiile de noxe) se face o filtrare de n ori mai buna a gazelor emise si se poate face si captura CO2(da, nu se mai arunca in atmosfera). Per total intregul sistem e cu peste 20% mai eficient decat un motor eco si mult mai putin poluant, asta ca sa fie si cifre pe ecran ca olteanul tot nu stie ce e ala gugal, goagal.
    Pe langa eficienta mai e si avantajul flexibilitatii. Calea de rulare e mai simplu de implementat si de intretinut pentru un troleibuz decat pentru un tramvai, nu e limitat la o singura banda de mers asa ca dobitocii ce opresc in mijlocul strazii cu avariile pornite nu il mai blocheze, plus o banda de rulare in plus pe rutele care anterior aveau tramvai.
    Eu personal sper sa scoata toate autobuzele si tramvaiele. Vai de capul vostru altfel.

  13. rosu said:

    Troleibuzele sunt bune doar pe hartie din pacate. Daca ne gandim ca in orase precum Sibiul s-au scos o parte dupa 20 ani de functionare si ne intrebam de ce atunci probabil ca ne dam seama ca ceva scapa teoriei. Probabil pretul curentului electric ca e monopol pe el, sau dimensiunea vehiculelor care nu se pot redimensiona/inlocui din mers in functie de aglomeratia de la o anumita ora. Dar pana la urma hotararea e luata, noi doar trebuie sa stam cuminti si sa o platim.

  14. TROLEIBUZUL! said:

    Altii scot autobuzele din orase pentru ca sunt poluante si pun troleibuze pentru ca sunt nepoluante, au randament mult mai mare decat autobuzele, au flexibilitate in circulatie, infrastructura putin costisitoare, energia electrica mai eftina decat carburantii, fiind produsa din surse mai la indemana: carbune, hidro si nucleara. AR TREBUI SCOASE AUTOBUZELE DIN TRANSPORTUL COMUN SI INLOCUITE CU TROLEIBUZE. Electroputere ar putea, astfel, prin asimilare, sa aiba de lucru si sa scada somajul! Noi am avea un oras cu mai putina poluare. INITIATIVA PRIMARULUI SOLOMON ESTE FOARTE BUNA! SUCCES!

  15. Troleibuzul nu e bun said:

    Troleibuzele mai mult incurca traficul, sunt depasite si nu mai corespund cerintelor din marile aglomerari urbane ale zilelor noastre. Propulsia electrica este nemaipomenita, dar nu in cazul troleibuzelor, ci in cel al metroului. Mai degraba vad in Craiova utila o linie de metrou de la gara pana la parc. Astfel, nici nu ar mai trebui platite sume fabuloase pt. despagubiri acordate celor ale caror imobile trebuie demolate. Ce mai vreau sa spun este ca pana la urma Craiova tot va avea nevoie de metrou si decat sa facem intai troleibuz, ca sa-l desfiintam ulterior pt. metrou, mai bine facem metrou de la bun inceput. Edilii puteau si ei gandi pe termen lung nu doar pt. moment. O sa faca troleibuz si nu vor rezolva nimic, tot aglomeratie va fi, tot polei si inzapeziri, toto gropi in carosabil, tot trafic aglomerat etc. nu se schimba nimic, decat ca apar cabluri in plus.

  16. Solomoane, daca vrei glorie fa metrou ! said:

    Atat am vrut sa spun. lasa-l in boala lui de troleu, ca e depasit, doar apar niste sarme in plus, in rest ramane cum am stabilit.

  17. METROUL ESTE VIITORUL! said:

    Asa este, troleibuzul ne trage inapoi 20-30 ani. Deja e blocat orasul cu traficul din ziua de azi. O masina parcata aiurea ar bloca troleibuzul….am vedea numai troleibuze blocate… In schimb, metroul este cea mai buna inventie a secolului in ceea ce priveste un transport modern. Ce ziceti ….daca am avea linie de metrou pe traseul 1R sau 2R care sa dea roata orasului….sau macar un tren de suprafata…. Am scapa de nebunia microbuzelor si autobuzelor de dimineata, calatori stand pe scarile acestora si nervi intinsi la maxim….Domnule Primar! Vrei sa avem cel mai frumos oras in tara???

  18. a said:

    vreti metrou !, voi nu stiti ce inseamna sa sapi un tunel pe sub oras !

  19. Sibiu said:

    Troleele circula in 344 orase ale lumii iar tari dezvoltate introduc troleibuze moderne: Franta, Spania, Italia, Portugalia.
    Troleel e au fost scoase din Sibiu pt. ca terenul unde e baza de trolee face cu ochiul cuiva. In plus, directorul regiei de transport are firma de scoala de soferi pt. autobuze si camioane, iar alea circula pe motorina, nu pe curent electric.
    Ce inseamna troleibuz: http://forum.transir a.ro/viewtopic.php?t =3436

    Ce se intampla in lume: http://forum.transir a.ro/viewtopic.php?t =2658

  20. ginel said:

    In loc sa comentam despr articol trebuie sa lamurim pe neica Nimeni ca troleibuzele ca si masinile s-au schimbat, modernizat . La Mulhouse in Franta troleibuzul arata ca un tramvai pe roti si are pista lui pe care nu poate circula nimeni altcineva, asta pentru desteptul de la 19!

  21. danco72 said:

    se gasi si tampitul de Marius sa comenteze! De unde ai scos-o dobitocule ? Te-ai documentat inainte de a scrie baliverne? Nu stie lumea cum sa se schimbe mijloacele de transport poluante si tu te legi de troleu. Boule!

Alte stiri

Sumarul ediției de miercuri, 3 februarie 2010

Actualitate

» Afacerea PIC dintre Mititelu şi Penescu, în vizorul DNA
» IPJ Olt, dator la SML
» Olt: Hoţi de lemne prinşi la Curtişoara
» Poliţistul şi fiul său au minţit anchetatorii
» Olt: Şi-a strangulat bunica din cauza iubitei
» Anghel, judecător controversat
» Apel în cazul Ionuţ Dinu
» Craioveanul Dascălu a demisionat de la CNADNR
» Angajaţii Alro vor să intre în grevă japoneză
» Dolj: Viceprimarul din Călăraşi a fost bătut cu parul de un localnic

Local

» DNA a început audierile în dosarul BEST
» Puşcărie pentru Gabi Alunecosu’
» Scurte ştiri
» Profesorii riscă să rămână fără sporul de doctorat
» Costuri duble pentru declanşarea naşterii

Dolj

» Tată şi fiu, hoţi de animale
» La Doljchim încep disponibilizările
» Zeci de şcoli din Dolj vor dispărea

Sport

» Dublă cu ghinion pentru alb-albaştri
» Pandurii, tot ratangii
» Bălace, a patra revenire la Ştiinţa
» Wobay, lovit de frig şi criza financiară
» Bute este sensibil
» Cu Rusia jucăm la Sala Polivalentă
» Piţ a fost împrumutat
» Mutu, la antrenamente
» Schumi, emoţionat la primele teste
» Luncanu aşteaptă noul adversar
» Spadasinii craioveni, pe podium în Luxemburg
» Cristian Melinte, dat afară de Becali al Italiei

Bani & Afaceri

» Tunel fără troleibuz
» Vânzările de autoturisme în România s-au prăbuşit cu 52 la sută
» Retragerea de la reabilitare
» Boc le-a prezentat deputaţilor priorităţile legislative
» Proprietarul care a lăsat un bloc fără gaze

Magazin

» Mâncare de pui cu jambon şi ciuperci
» Şoriceii dansatori
» Pachira, arborele banilor
» Amenajarea aleilor din grădina casei
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Fereşte-te de radar!
» Picătura de cunoaştere
» Bancul zilei
» Vremea în Oltenia
» Ia te uită!
» Horoscop
» Scurte ştiri
» Eleganţa şi bunul-gust, uşor de dobândit
» Lenjeria, ce pasiune!

Opinii

» Ştiinţa, nu pleca, locul tău e-n Craiova!

Top