12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriGoogle, Microsoft, Apple şi Yahoo, la cuţite

Google, Microsoft, Apple şi Yahoo, la cuţite

Cele patru mari companii împart 25 de arii de activitate, pe care şi concurează, de la motoare de căutare la jocuri şi servicii de poştă electronică şi până la telefoane mobile.

Patru dintre cele mai mari companii din lume din industria IT&C îşi extind şi îşi intensifică lupta pe tot mai multe „fronturi“ şi tot mai multe arii de activitate, de la cele tradiţionale pe care activează dintotdeauna până la cele noi în care sunt abia la început. Sunt deja cunoscute combinaţiile dintre Microsoft, Google, Apple şi Yahoo. În ultimii ani, am asistat la o diversificare a activităţilor pe tot mai multe pieţe. Apple activează cu succes pe producţia de laptop-uri prin celebrele MacBook-uri, însă în ultima perioadă a fost iPhone-ul, care a crescut foarte mult în notorietate, fiind preferat în locul modelelor fabricate de producători consacraţi pe piaţa telefoanelor mobile, cum ar fi Nokia sau Samsung. iPhone a devenit un etalon pentru noua generaţie de telefoane inteligente, tot mai multe companii de profil încercând să scoată modele ce au la bază tehnologia pe care o poartă.

Telefoanele mobile, ultima provocare a celor de la Google

Compania a început cu mulţi ani în urmă şi cu motorul său de căutare a făcut miliarde şi miliarde de dolari cu ajutorul platformei de advertising pe care o oferă. Recent, Google a făcut şi mutări importante pe piaţa telefoanelor mobile, mai întâi cu aplicaţiile mobile, iar anul acesta şi-a făcut intrarea şi în producţia de telefoane. Zilele trecute, compania tocmai a lansat primul său telefon mobil, Nexus One, care a fost creat cu siguranţă şi pentru a-l folosi ca o modalitate exclusivă de a-şi promova şi mai mult aplicaţiile şi serviciile. Totodată, Google face paşi importanţi în ceea ce priveşte un sector dominat ani la rând de Microsoft, cel al programelor de operare. Tot mai mulţi producători de netbookuri şi tablet PC se gândesc să folosească Android-ul de la Google. Odată cu generaţia telefoanelor mobile inteligente (smartphones) a cunoscut o dezvoltare explozivă şi piaţa aplicaţiilor mobile. Un ultim conflict de interese s-a născut chiar zilele trecute între Apple şi Google, în urma căruia Microsoft ar avea de câştigat. Producătorul iPhone-ului se gândeşte să includă în sistemul standard de operare al acestuia motorul de căutare Bing de la Microsoft, în detrimentul celor de la Google.

Microsoft concurează cu toată lumea

Microsoft, cel mai mare producător de soft din lume şi una dintre cele mai de succes companii din toate domeniile, este într-o continuă concurenţă cu toată lumea. O companie care s-a extins pe extrem de multe domenii, de la desktop-uri la dispozitive mobile, aplicaţii mobile, sisteme de operare, reţele sociale, motoare de căutare, browsere, soft pentru jocuri, dar şi console. Dintre toate acestea, încă suferă pe domenii cum ar fi reţelele sociale, deşi a investit destul de mult în platforma de la Facebook. De asemenea, deşi a continuat să dezvolte şi mai mult platforma Xbox cu care îi cam bate pe cei de la Sony, are un mare minus când vine vorba de hardware pentru telefoanele mobile, unde Apple şi Google fac mutări mari.

Yahoo a şomat în ultimul an

Compania celui mai popular serviciu de poştă electronică, Yahoo, nu a adus nimic nou în ultimul an, însă a reuşit să-şi îmbunătăţească mult conţinutul pe serviciile pe care le oferă. Asta probabil în contextul în care pe domeniile pe care se descurcă mai bine, cel de poştă electronică şi instant messenger, începe să piardă teren în faţa celor de la Google, atât în on line-ul convenţional, cât şi cel mobil. Cu toate acestea, compania reuşeşte să deţină cel mai popular site de ştiri, Yahoo News, care este primul în lume pe piaţa de profil, iar Flickr câştigă tot mai mulţi adepţi, continuând să crească şi să rămână unul dintre cele mai de succes site-uri de fotografii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU