Maşinile mici sunt „mari“ în India

Autori


Constructorii de automobile vor prezenta o serie de maşini compacte ieftine la salonul Auto Expo din India, săptămâna viitoare, în încercarea de a se menţine pe linia de plutire pe baza uneia dintre puţinele pieţe încă în creştere în această perioadă.

Se estimează că vânzările de automobile în India, a doua ţară ca populaţie din lume, vor creşte anul viitor cu 16%, la un total de 1,4 milioane de unităţi, în urma ritmului robust al dezvoltării economice şi a stimulentelor oferite de guvern. Asta şi abundenţa de modele noi care aşteaptă să îşi facă debutul pe piaţa mondială au stârnit discuţii în industria auto despre faptul că, anul acesta, ca o premieră absolută, salonul auto de la Delhi ar putea egala sau chiar depăşi ca importanţă salonul de la Detroit, informează Automotive News, citând Reuters. „Industria şi piaţa auto indiană au căpătat importanţă internaţională, motiv pentru care nu putem ignora această piaţă“, a spus şeful companiei Mahindra&Mahindra şi preşedintele asociaţiei producătorilor auto din India, Pawan Goenka. „Deşi salonul auto de la Detroit vine imediat după salonul de la Delhi, există participare deplină din partea companiilor internaţionale şi acestea vin cu automobile concept, dar lansează şi noi produse“, a adăugat acesta. Auto Expo, salonul care se desfăşoară anual în capitala New Delhi, a făcut vâlvă în presa internaţională în 2008, când Tata Motors a lansat modelul de 2.500 de dolari Nano. Show-ul de săptămâna viitoare va aduce rivali pentru micul automobil. Toyota Motor Co. şi General Motors intenţionează să-şi lanseze propriile modele compacte şi să-şi facă mai puternic simţită prezenţa pe una dintre puţinele pieţe auto „sănătoase“ care au rămas în lume. Se estimează, de asemenea, că India va deveni o bază strategică solidă pentru producţia de maşini mici, mulţi dintre constructori căutând să îşi trimită modelele ieftine şi producţia de componente peste Ocean. Agenţia indiană de rating CARE a prezis o creştere anuală a vânzărilor de 14,5 procente, la un total de 2,4 milioane de unităţi până în 2014, trend condus de segmentul maşinilor mici. Se estimează că piaţa nord-americană va „consuma“ un total de 10,4 milioane de vehicule în acest an, valoarea aceasta fiind cea mai mică din 1982 până acum. Anul acesta, China depăşeşte Statele Unite, fiind cea mai mare piaţă auto din lume, cu un total de circa 13 milioane de unităţi vândute. Printre premierele de la Delhi va fi mult aşteptatul model compact Toyota, denumit EFC. Toyota nu a anunţat un preţ pentru noua maşină, dar se estimează că acesta va fi sub 10.000 de dolari. Toyota va începe producţia modelului EFC în 2010 în Bangalore şi, în 2011, în Brazilia. Salonul de la Delhi are loc în perioada 5-11 ianuarie.

Intră în scenă rivali pentru Nano


Producătorii auto au ajuns la concluzia că modele low-cost reprezintă cheia pentru câştigarea unui loc solid în pieţele în curs de dezvoltare, unde modele sedan de mici dimensiuni precum Toyota Corolla sau Honda City sunt privite drept produse de lux. „În orice ţară, cel mai mare grup-ţintă este reprezentat de baza piramidei veniturilor. A fost o strategie de succes pentru noi“, a explicat Osamu Suzuki, directorul executiv al companiei Suzuki Motor, „părintele“ producătorului indian de top Maruti Suzuki India. Maruti Suzuki conduce jumătate din piaţa indiană cu modele hatchback „la jumătate de preţ“, precum Maruti 800 sau Alto. Segmentele mini şi compact reprezintă trei sferturi din piaţa indiană. Printre „piticii“ care aşteaptă lansarea pe piaţă la Delhi se găseşte Chevrolet Beat, hatchback-ul compact GM proiectat pentru piaţa indiană, aşteptat în showroom-uri în 2010. Honda Motor Co. va veni cu „New Small Concept“, plasat în gamă între Jazz şi Fit. Volkswagen AG prezintă Polo fabricat în India, a cărui producţie în masă a început luna trecută, lângă Mumbai. Ford Motor Co. va prezenta modelul Figo, lansat de directorul executiv Alan Mulally în acest an. Între timp, liderul local Maruti Suzuki îşi „întinde“ gama şi plănuieşte să lanseze un vehicul concept multi-rol denumit Concept R3.



Comenteaza acum

Un comentariu;

Alte stiri

Sumarul ediției de miercuri, 30 decembrie 2009

Actualitate

» S-a decis soarta Polivalentei
» Gazeta de Sud îţi mobilează casa
» Alte trei decese cauzate de gripă nouă
» Sistemul de pensii pentru agricultori intră în vigoare în 2011
» Revelion cu sarmale la spital
» 15.000 de posturi tăiate în învăţământ
» Introducerea certificatului energetic pentru locuinţe, amânată

Local

» A intrat cu maşina într-un gard
» Omorât de maşină la Curtişoara
» Copil lovit pe trecerea de pietoni
» I-a furat portofelul pe zebră
» Acelaşi loc, două accidente
» Spitalul de Urgenţă are iar RMN
» Studenţii economişti, Moş Crăciun pentru o noapte
» Orăşelul copiilor, pustiit de criză
» Istoria plugului

Dolj

» Mai puţine spargeri de autoturisme

Sport

» Ştiri pentru care nu băgăm mâna-n foc
» Un OSCAR la fiecare
» Sorcova cu performanţe nu te scapă de finanţe
» Pluguşor de la peluză, n-avem fotbal, facem bâză!
» Van der Sar, învoit
» Beckham, la AC Milan
» Ghioane, nemulţumit
» Ionuţ Rada, la Al Nasr
» Gaţu vrea sânge proaspăt la FRH
» Oltchim Vâlcea, fără rivală în Liga Naţională
» Badea: „Cel mai bun an“

Bani & Afaceri

» Maşinile mici sunt „mari“ în India
» Bani pentru închiderea şi conservarea minelor
» CJ Gorj, implicat în nouă proiecte cu finanţare din fonduri structurale
» Pregătiţi de intervenţie

Magazin

» Întreruperi energie electrică de mâine
» Fereşte-te de radar!
» Picătura de cunoaştere
» Bancul zilei
» Vremea în Oltenia
» Ia te uită!
» Protest împotriva tocurilor
» Secretele ţinutei pentru o seară specială
» Scurte ştiri

Top