16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & Afaceri2009: Anul Twitter şi Facebook

2009: Anul Twitter şi Facebook

Twitter, „alimentat“ de telefoane mobile şi de „impulsuri“ de 140 de caractere pe internet, a atins cote nebănuite în urmă cu un an, în timp ce Facebook a eclipsat MySpace şi a devenit în 2009 cea mai mare reţea socială on line.

„Aceştia sunt marii câştigători. Facebook s-a triplat ca mărime în acest an“, a declarat Jason Keath, consultant media şi fondator al SocialFresh.com, informează Yahoo! News. „Twiiter a crescut imens, avea două-patru milioane de utilizatori la începutul lui 2009, iar acum are aproape 40 de milioane“, a adăugat Keath.
Cu 350 de milioane de membri, „dacă Facebook ar fi o ţară, ar fi a patra în lume ca populaţie“, a afirmat Scott Stanzel, fost secretar pentru relaţia cu presa în administraţia Bush. „Nu cred că, în urmă cu un an, cineva ar fi crezut că Twitter poate să dobândească influenţa pe care o are acum“, a mai spus Stanzel, care conduce în prezent compania de consultanţă PR Stanzel Communications, cu sediul în Seattle. Ascensiunea rapidă a Twitter a condus la apariţia unor oferte de preluare din partea Google sau Facebook în valoare de sute de milioane de dolari, pe măsură ce influenţa în domeniul comunicaţiilor şi al răspândirii informaţiilor s-a făcut simţită tot mai puternic în 2009.
În iunie, Departamentul de Stat american a solicitat Twitter să îşi amâne întreruperea serviciului odată cu operaţiunile periodice de mentenanţă deoarece acesta era folosit foarte mult de nemulţumiţii de rezultatul alegerilor prezidenţiale din Iran.
Recent, Google şi Microsoft au început să integreze mesaje Twitter în motoarele lor de căutare, o caracteristică descrisă drept căutare în timp real. „Invazia“ de dispozitive tip smartphone a contribuit mult la dezvoltarea Twitter, potrivit afirmaţiilor lui Jack Levin, cofondator şi director executiv al ImageShack, compania care susţine yfrog.com, un serviciu de găzduire a imaginilor şi fişierelor video pe Twitter. „Explozia de dispozitive smartphone în Statele Unite şi în multe alte ţări a dus la succesul şi uşurinţa comunicării între oameni, iar Twitter se găseşte chiar în mijlocul acestor evenimente. E evident că oamenii vor să comunice, iar Twitter este o adevărată platformă de comunicare, este un hibrid între e-mail şi un serviciu de mesaje instant“, a spus Levin. Aplicaţia yfrog.com a lui Levin este doar una din miile de aplicaţii create pentru Twitter.

Facebook cu plăţi on line

Ceea ce Facebook a făcut, iar MySpace a omis a fost să extindă orizontul reţelei dincolo de pagina de internet iniţială. „Facebook Connect este o componentă importantă, poţi folosi contul de Facebook pentru a accesa şi alte aplicaţii“, a explicat Keath. „Poţi fi la curent cu ceea ce fac sute, dacă nu chiar mii de alţi oameni doar cu ajutorul unui cont pe Facebook ori cu Twitter“, a spus şi Stanzel. „Companiile şi politicienii care s-au înregistrat pe Facebook, Twitter sau YouTube îşi construiesc o relaţie mai bună cu susţinătorii ori clienţii lor pentru că au posibilitatea conversaţiilor“, a adăugat Stanzel.
Keath a prezis că dezvoltarea platformei Twitter va înceti şi a adăugat că e nevoie de o mare atenţie din partea companiei cu sediul în San Francisco faţă de mesajele spam. „Dacă reţeaua Twitter va fi copleşită de reclame sau devine prea complicată, s-ar putea să vadă ritmul de creştere scăzând drastic ori chiar să se inverseze“, a apreciat Keath. Despre Facebook, acesta a declarat că este foarte probabil ca în viitorul apropiat să introducă un instrument de plată. „Există o dezbatere despre ce se va întâmpla dacă dai Facebook datele tale financiare. Dacă se întâmplă acest lucru, nu vor deţine doar reţeaua ta socială on line, ci şi comerţul on line personal. În acest caz, monopolizează cea mai mare parte a activităţii tale pe internet“, a declarat Keath.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU