10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMinisterul Economiei nu are parteneri pentru Avioane Craiova

Ministerul Economiei nu are parteneri pentru Avioane Craiova

Ministerul şi-a anunţat intenţia de a vinde pachetul majoritar de acţiuni sau de a realiza parteneriate, însă până acum nu a primit nici o scrisoare de intenţie în acest sens. Până atunci, fabrica devine service sau depozit de avioane.

Ministerul Economiei a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că intenţionează să reia privatizarea Avioane Craiova SA fie prin vânzarea pachetului majoritar de acţiuni, fie prin atragerea de investiţii în această zonă.
Printre avantajele de care ar beneficia investitorii se numără capacitatea de producţie mare, forţa de muncă existentă în fabrică, precum şi tehnologiile speciale cu care este dotată societatea. În prezent, societatea a rămas cu doar 380 de salariaţi, după ce alţi 300 au fost concediaţi în ultima lună.
Potenţialii investitori sunt invitaţi să depună scrisori de intenţie la sediul Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI), prin care pot propune mai multe soluţii. De asemenea, ofertanţii pot vizita fabrica fără  achitarea unei taxe. În prezent, nu există scrisori de intenţie la ME-OPSPI pentru privatizarea Avioane Craiova, dar nici pentru crearea de parteneriate. Avioane Craiova are în derulare un program de restructurare aprobat de AGA, care prevede, între altele, îmbunătăţirea situaţiei economice, valorificarea unor stocuri şi active care nu participă la realizarea obiectului principal de activitate, precum şi transformarea în acţiuni a creanţelor deţinute de AVAS. Ministerul are în vedere ca alternativă la privatizare înfiinţarea unei societăţi cu capital mixt, precum şi asocierea în participaţiune cu un investitor, pe structura activelor productive ale societăţii, dar şi închirierea unor active pentru industria aeronautică.
„În general, vânzarea unor stocuri şi active se referă la cele care nu afectează activitatea curentă. Spre exemplu, există în fabrică încă dinainte de 1989 stocuri de dural, un material foarte căutat şi scump. De asemenea, există tehnologii necesare pentru reparaţii în industria aeronautică. Noi speram ca fabrica să facă aceste reparaţii, însă dacă nu se poate le vom închiria. De asemenea, pot fi închiriate hale şi spaţii pentru gararea unor avioane“, spun surse din fabrică.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII