10.6 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCriza, motiv pentru demararea unei afaceri

Criza, motiv pentru demararea unei afaceri

Chiar dacă mulţi întreprinzători sunt speriaţi de ideea de a investi în această perioadă, analiştii spun că nu-i moment mai potrivit de a începe o afacere proprie de succes decât criza economică.

Cheia succesului în orice afacere o constituie identificarea nevoilor pieţei şi venirea în întâmpinarea lor. Indiferent că realizaţi un produs sau oferiţi un serviciu, aveţi nevoie de ceva care vă diferenţiază de concurenţă. Totuşi, în perioadă de criză este nevoie de mai mult decât atât pentru a avea succes. „Riscul ridicat al eşecului pe timp de criză impune menţinerea costurilor iniţiale la un nivel cât mai scăzut posibil. Afacerile care se lansează şi supravieţuiesc pe timp de criză sunt însă cele mai în măsură să profite de creşterea economică“, notează specialiştii de la entrepreneur.com. Aceştia precizează că menţinerea costurilor cât mai scăzute se face prin păstrarea slujbei iniţiale, care asigură un venit constant, şi prin economisirea banilor de închiriere a unui imobil (sfatul specialiştilor este de a folosi, dacă este posibil, locuinţa/garajul ca spaţiu de birou) şi de salarii (încercaţi să vă implicaţi cât mai mult posibil în afacere). În plus, încercaţi să contractaţi clienţi mari, care, chiar dacă le faceţi un discount avantajos, vă menţin activitatea, vă ajută să aveţi rulaj şi, în timp, vă susţin să vă ridicaţi, mai ales că vă pot recomanda oricând.

Avantajele demarării afacerii pe timp de criză

De altfel, chiar dacă vă hotărâţi să faceţi investiţii, pe perioadă de criză totul este, în general, mai ieftin. În acest sens, cel mai bine este să aveţi în vedere licitaţiile, de unde puteţi procura cele necesare la preţ redus. De asemenea, pentru că multe alte afaceri se închid, puteţi cumpăra la un preţ convenabil echipamente care vă pot fi de ajutor. Aveţi în vedere inclusiv cumpărarea unei afaceri gata lansate, mai ales că multe dintre ele sunt viabile, dar proprietarul lor fie are probleme financiare, fie nu e făcut să le conducă. „Acum este cel mai potrivit moment pentru cumpărături avantajoase în orice sferă – începând cu pământul şi terminând cu mobila de oficiu şi diverse echipamente“, spun specialiştii. În plus, puteţi angaja mai mulţi specialişti, cu costuri nu foarte mari, mai ales că numărul şomerilor este în creştere în această perioadă (în Dolj, de exemplu, numărul şomerilor ajunsese la 28.502, în creştere faţă de lună precedentă).
Alt avantaj este şi acela că firmele sunt în căutare de furnizori /parteneri noi, gata să ofere metode avantajoase, mai bune sau inovative pentru livrarea produselor sau serviciilor. Mai mult decât atât, potenţialii dumneavoastră funizori vă pot oferi servicii mai bune şi discounturi/termene de plată mai mari.

Alegeţi cu grijă afacerea

Dacă vă hotărâţi să profitaţi de avantajele oferite de criză, concentraţi-vă însă asupra elementelor definitorii. „Creaţi-vă o viziune asupra business-ului dumneavoastră, realizaţi un plan de afaceri, concentrându-vă asupra bugetului (asiguraţi-vă că vă permiteţi să lansaţi afacerea) şi urmaţi-l“, atrag atenţia analiştii. Concentraţi-vă asupra unor produse şi servicii de bază, pentru că, chiar şi în perioada de criză, consumatorii au nevoie de mâncare, detergenţi, computere (pentru firme au devenit indispensabile). Nu evitaţi nici produsele de lux, pentru că acestea au piaţa lor. „Secretul este să evitaţi piaţa de mijloc, indiferent că este vorba de un restaurant cu preţuri medii sau orice altceva. Asta deoarece, dacă oamenii pot opta pentru o variantă mai ieftină, cu siguranţă îi veţi pierde de clienţi“, spun specialiştii.

Afaceri care s-au lansat în criză economică

Hewlett Packard (fondatorul companiei HP) şi-a început afacerea într-un garaj, în timpul Marii Recesiuni din 1939, cu o investiţie de doar 538 de dolari şi a fost prima companie care a depăşit un venit de 100 de miliarde de dolari şi care operează, în acest moment, în peste 170 de ţări. Burger King a început în timpul recesiunii din 1954, Microsoft, în perioada recesiunii din 1975. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU