21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBulgaria are un nou ministru al transporturilor

Bulgaria are un nou ministru al transporturilor

Noul ministru bulgar al transporturilor, tehnologiilor informaţionale şi telecomunicaţiilor, Alexandăr Ţvetkov, este născut pe 26 august 1967 în oraşul Pleven. A absolvit Universitatea economică naţională şi mondială din Sofia, specialitatea Relaţii economice internaţionale, precum şi Institutul superior de arhitectură şi construcţii, specialitatea Construcţii de transport. În ultimii 15 ani, a ocupat mai multe funcţii precum specialist principal, şef de departament şi şef adjunct al Direcţiei Generale Drumuri, director al Direcţiei Infrastructură de Transport şi primar adjunct al primăriei capitalei. Vorbeşte limbile engleză, franceză şi rusă. Este căsătorit şi are doi copii.
În cadrul ceremoniei oficiale din Ministerul Transporturilor, de săptămâna trecută, Alexandăr Ţvetkov a preluat „ştafeta“ de la fostul ministru Petăr Mutafciev, care i-a urat succes şi s-a angajat să colaboreze în caz de necesitate. La rândul lui, noul ministru al transporturilor, tehnologiilor informaţionale şi telecomunicaţiilor a declarat că urmăreşte ţeluri înalte, pe care speră să le îndeplinească.
Iată câteva dintre întrebările care i-au fost adresate şi răspunsurile oferite:

– Domnule ministru, ministerul pe care l-aţi primit nu mai este numai pentru transporturi, ci include şi tehnologiile informaţionale şi telecomunicaţiile. Ne-aţi putea spune pe scurt pe ce loc este ţara noastră ca răspândire pe internet comparativ cu celelalte state din Uniunea Europeană? Vă rog să subliniaţi priorităţile din viitoarea dumneavoastră muncă.
– Dacă nu mă înşel, noi suntem pe penultimul loc în UE ca răspândire pe internet şi de aceea consider că este un semn foarte bun crearea unui departament central în cadrul ministerului, care să coordoneze politica din domeniul tehnologiilor informaţionale. Bineînţeles că în această direcţie este mult de lucru, ţinând cont că până acum s-au realizat diferite proiecte care nu au avut compatibilitate între ele şi au fost cheltuite multe fonduri fără un rezultat concret în folosul societăţii. Serviciile electronice sunt la un nivel nemulţumitor şi va trebui să muncim mult, ca până la anul să se poată ajunge la un standart european… Legat de priorităţile esenţiale pe care ni le-am impus, în primul rând, trebuie să spun că voi face tot ce este posibil pentru recăpătarea totală a încrederii din partea Bruxellesului în Bulgaria, pentru realizarea programelor şi proiectelor europene, pentru acţiuni adecvate în condiţii de criză economică, precum şi de ajutor acordat business-ului în aceste condiţii.
– Nu este un secret pentru nimeni că două dintre cele mai importante proiecte de infrastructură, podul peste Dunăre 2 Vidin – Calafat şi linia de cale ferată Sofia – Svilengrad, întârzie, creând un pericol real ca să pierdem 200 de milioane de euro pe programul ISPA. Ce intenţionaţi să întreprindeţi în această direcţie?  
– Înainte de toate, doresc să subliniez că, pentru noi, este de o importanţă deosebită problema cu realizarea proiectelor finanţate de fondurile europene. Asta înseamnă că trebuie să se schimbe radical relaţia administraţiei de stat către acţiunile întreprinse. Este vorba despre pregătirea proiectelor, procedurilor şi conducerea acestora. Pe această temă ne vom coordona şi cu restul de ministere implicate. Obiectivul este de a recupera timpul pierdut, iar procedurile neîncepute să fie demarate conform regulamentelor de la Bruxelles.
– Cum să se întâmple acest lucru atâta timp cât constructorul podului peste Dunăre 2 – compania spaniolă FCC – vrea fonduri suplimentare la cele stabilite pe proiect?
– Înainte de a hotărî dacă le vom satisface sau nu această pretenţie, vom analiza cu mare atenţie cerinţele lor, dar aici este vorba şi despre calitatea proiectului, şi nu mă refer numai la podul peste Dunăre 2. Ca să fie de calitate, trebuie să aibă proiecte de cercetare anticipate, iar asta fără să ducă la majorarea preţului; obiectivul trebuie să se realizeze aşa cum a fost înţelegerea. Însă există neplăceri şi pregătiri nemulţumitoare, fiind posibile şi abateri, de aceea, înainte de a-mi fi prezentată o analiză amănunţită, nu pot comenta dacă pretenţiile companiei FCC sunt întemeiate. Intenţionăm ca de acum încolo să evităm asemenea situaţii, iar pentru proiectele viitoare să folosim şi experienţa consultanţilor din UE…
– În numele cititorilor români, vă mulţumesc, d-le ministru!

Veselin STOIANOV

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU