8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriUrgenţă pe breteaua de sud

Urgenţă pe breteaua de sud

Primul tronson din Centura de Sud a Craiovei va fi gata până la sfârşitul anului viitor, promite Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Artera europeană DE 70 şi drumul Craiova – Bucureşti via Alexandria vor fi legate la ieşirea din Bănie printr-o bretea cu patru benzi până la sfârşitul anului viitor. Este vorba de primul tronson al unei rute mai mari, care să plece din DE 70 până în şoseaua Craiova – Calafat. Informaţia a fost lansată vineri la Craiova de directorul coordonator al proiectelor de deviere rute ocolitoare din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Hari Cristian Dascălu. Oficialul CNADNR a declarat după întâlnirea cu specialiştii din Primăria Craiova şi Consiliul Judeţean Dolj, la care au participat şi reprezentanţii Ford, că în această toamnă constructorul va intra pe primul tronson al Centurii de Sud a Craiovei. „În toamnă sperăm să punem constructorul pe lucrare. Şi vă spun că vom obţine sigur un termen de 12 luni pentru realizare“, a spus Hari Cristian Dascălu. Costul construcţiei este estimat la 24 de milioane de euro, finanţarea fiind asigurată în cea mai mare parte din fonduri europene.

Solicitările Ford, „deja rezolvate“

Referitor la interesele Ford vizând reţeaua de infrastructură din sudul României, pentru rutele Constanţa – Craiova şi Craiova – Piteşti, Dascălu a afirmat că acestea sunt „deja rezolvate“. „Tot ce depinde de noi, de CNADNR, este deja rezolvat, în sensul că se lucrează atât la proiectul Centurii de Sud, care va permite tranzitul Ford către DE 70, respectiv ruta Craiova – Piteşti, cât şi la proiectul modernizării DN 6, Bucureşti – Alexandria – Caracal – Craiova – Caransebeş – Timişoara. Aceasta este ruta care să degreveze traficul de pe DN 1 şi DN 7, şi care va putea fi utilizată în continuarea autostrăzii A2“, a mai afirmat directorul Cristian Dascălu. Acesta crede că tronsonul Craiova – Alexandria din DN 6 va intra în lucru tot în această toamnă. Preşedintele Ford, Dionisio Campos, a spus că Ford nu cere nimic pentru fabrică, ci este interesat de stadiul realizării unor obiective de care să beneficieze toată lumea.

Intersecţia şi parking-ul, încă în ceaţă

După ce au făcut un compromis în privinţa nodurilor în cascadă pe un drum european – două intersecţii cu rute ocolitoare la distanţă de câţiva kilometri -, proiectanţii nu sunt dispuşi să facă acelaşi lucru în privinţa intersecţiei DE 70 cu viitoarea Centură de Sud. Iniţial, fusese prevăzut un sens giratoriu, căruia, până la urmă, specialiştii nu i-au văzut rostul la întretăierea a două drumuri de viteză. Până în prezent, proiectanţii nu s-au decis dacă se va alege soluţia supratrecerii sau cea a semaforizării. Alt punct sensibil, care are legătură exclusiv cu Ford, este realizarea unei parcări de „câteva mii“ de tiruri. „Aici nu ne putem implica, fiindcă nu este obiectul de activitate al CNADNR. Oficialii Ford pot face demersuri în acest sens numai pe lângă autorităţile publice care deţin terenuri de-a lungul centurii“, a spus directorul coordonator din CNADNR, Hari Cristian Dascălu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII