5.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDrive test: Ford Ranger XLT

Drive test: Ford Ranger XLT

„M-am născut ca să fiu rege! Pentru mine nu e lege“. Versurile acestea, aparţinând formaţiei Vank, a părut că le fredonează pick-up-ul Ford Ranger XLT atât pe asfalt, cât şi off-road.

Barbar, brutal, masiv. Acestea sunt epitetele potrivite pentru Ford Ranger XLT. Nu sunt singurele, căci gama de adjective ce i se potrivesc ca o mănuşă Ranger-ului include şi ascultător, fiabil, chiar şi surprinzător. Ranger a fost creat să fie un 4×4 pe care să poţi pune bază în orice condiţii.
Pe asfalt, maşina impresionează prin senzaţia de „king of the road“ pe care o oferă celui de la volan şi pe care o poţi întâlni doar la comenzile concurenţilor direcţi, alte „brute“ precum Mitsubishi L200, Nissan Navara sau Isuzu D-Max. În ciuda masivităţii, Ranger nu ridică atât de multe probleme în trafic, iar la drum în exterior nici atât, fiindcă orice sub dimensiunile unui tir se va da la o parte sau, dacă e vorba de maşini venind pe sensul opus, vor intra înapoi în coloană. Pe asfalt e suficientă tracţiunea spate pentru a propulsa maşina la o viteză de croazieră respectabilă.
Sub capota „pădurarului“ american se găseşte un diesel turbo de 143 de cai-putere şi 330 Nm cuplu. Trebuie ţinut minte în depăşiri că Ranger-ul are o masă proprie de peste 1,8 tone, aşa că trebuie folosit pantoful mărimea 46 şi călcată cu simţ de răspundere pedala de acceleraţie. Motorul Duratorq de 2.5 litri surprinde, are forţă suficientă şi nu te lasă la greu.

Bun la off-road

În ceea ce priveşte comportamentul pe şosea, mai trebuie spus că Ranger-ul nu rulează comod pe drumurile denivelate din cauza punţii spate. Din construcţie, aceasta este rigidă şi beneficiază de arcuri lamelare. Configuraţia aceasta este bună pe teren accidentat sau cu bena încărcată, însă, pe şosea, îi conferă maşinii un caracter săltăreţ la denivelări sau când treci peste limitatoarele de viteză de tipul celor montate la trecerile de pietoni din oraşe. Terenul de joacă al lui Ford Ranger nu este însă asfaltul. „Acasă“ pentru acest monstruleţ 4×4 înseamnă gropile, şanţurile. În condiţii off-road, tracţiunea integrală se poate cupla prin manevrarea unui schimbător plasat lângă cel de viteze. Un martor în bord te anunţă că sistemul 4×4 este pornit, cu posibilitatea de a cupla şi un diferenţial pe puntea faţă astfel încât roţile să tragă la unison. Dacă nu e suficient, ai la dispoziţie un reductor de cuplu ce permite rularea în regim „4WD Low“ şi, în acest mod de tracţiune, totul e posibil. Ranger-ul îşi va croi drum pe oriunde, sfidând obstacolele.
Şleaul plin cu nămol pe care îl vedeţi în fotografie a fost printre cele mai mici dintre cele atacate de Ranger, acest loc fiind singurul care ne-a permis să coborâm pentru a face fotografii. După cele îndurate în restul timpului, Ranger-ul a ieşit înnămolit până la plafon, dar s-a descurcat minunat. Încă o chestiune surprinzătoare: preţul unui Ranger la dealerul local din Craiova este sub 20.000 de euro, cu TVA inclus.

Specificaţii tehnice
Motor: 2.5 Duratorq TDCi DOHC
Putere maximă: 143 CP/3.500 rpm
Cuplu maxim: 330 Nm/1.800 rpm
Transmisie: manuală 5+1 trepte
Masă proprie: 1.845 kg
Sarcină utilă netă: 1.100 kg

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII