20.5 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFurnizorii Ford nu se înghesuie în Bănie

Furnizorii Ford nu se înghesuie în Bănie

Autorităţile spun că până în prezent nu s-a instalat în Dolj vreun potenţial furnizor pentru Ford, cu toate că reprezentanţii companiei susţin că din toamnă primul autovehicul va ieşi pe poarta fabricii. Fiscul este de părere că, dacă ar fi venit furnizorii pentru Ford, s-ar fi intensificat activitatea economică în judeţ.

Un director din cadrul Fiscului doljean spune că, în ciuda încasărilor, şi Doljul este afectat de criza financiară.
Directorul coordonator adjunct al Activităţii de Metodologie şi Administrarea Veniturilor Statului din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Dolj, Mihai Antonescu, a precizat, în conferinţa de presă organizată marţi, la sediul instituţiei, că situaţia s-ar mai fi redresat din punct de vedere economic dacă furnizorii Ford şi-ar fi deschis societăţi pe teritoriul Doljului, fapt care nu s-a întâmplat până acum. „Până şi Ford, de la care aşteptam să dezvolte societăţi pe orizontală –
adică furnizorii nu au făcut-o până acum -, nu a pornit activitatea. Dacă sunt mai multe societăţi care desfăşoară activităţi pentru Ford, atunci vor fi mai multe persoane angajate din Dolj şi se vor plăti mai multe impozite. Ford, ca şi companie, plăteşte impozitele la Bucureşti, la ANAF, pentru că face parte din categoria marilor contribuabili, dar pe noi ne interesau furnizorii pentru Ford, care nu au venit“, a precizat Antonescu.

Ford confirmă: încă nu au venit furnizori

Anul trecut, după ce Ford s-a instalat la Craiova, compania promitea că o mulţime de furnizori de piese şi echipamente îşi vor deschide operaţiuni în România, cel mai probabil în Dolj. La un moment dat, câţiva dintre aceştia fie şi-au manifestat intenţia să-şi deschidă unităţi în parcul industrial din Bănie, fie au purtat discuţii cu proprietari de terenuri din jurul Craiovei şi chiar cu autorităţi din judeţele limitrofe (Olt). De anul trecut şi până acum, criza financiară şi-a pus amprenta asupra industrei auto şi cu atât mai mult asupra furnizorilor din branşă. Reprezentanta companiei Ford, Nadia Crişan, confirmă faptul că până acum nu s-au instalat în Dolj eventuali furnizori ai producătorului de autoturisme, dar spune că astfel de companii sunt în continuare interesate să investească în zonă. „Furnizorii Ford vor veni în mod natural la momentul potrivit. Noi ştim că ei sunt interesaţi să identifice cele mai bune oportunităţi şi să fie cât mai aproape de Ford. Detaliile nu putem să le facem noi publice. Ford speră că vor veni cât mai mulţi furnizori şi vor beneficia în continuare de sprijinul autorităţilor“, a spus Nadia Crişan. În ţările europene în care Ford are operaţiuni, „sateliţii“ funcţionează în parcuri industriale, foarte aproape de fabricile producătorului de autovehicule. Iniţial, şi furnizorii pentru fabrica Ford din Craiova solicitaseră spaţii în parcul industrial. Referitor la activitatea companiei, reprezentanta Ford repetă faptul că „în toamna anului 2009 începe producţia primului autovehicul marca Ford la Craiova“.

Prioteasa: Nu am cunoştinţă de nici un furnizor

Contactat telefonic, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, a precizat că în ultima perioadă nu au existat eventuali furnizori pentru Ford care să se intereseze de posibilităţi de afaceri în Dolj. „Nu am cunoştinţă de nici un furnizor Ford care să fi venit în ultima perioadă în Dolj sau să se fi interesat de desfăşurarea activităţii în judeţ“, a spus Prioteasa. Anul trecut, unii potenţiali furnizori au cerut să fie primiţi în Parcul Industrial Craiova, dar acolo nu mai este loc. Consiliul judeţean nu a reuşit extinderea parcului industrial pentru că banii care fuseseră destinaţi achiziţiei de terenuri a trebuit să fie înapoiaţi la Bucureşti în virtutea crizei (pe motiv că nu au fost cheltuiţi până la sfârşitul lui 2008). Chiar dacă acum face diligenţe să primească din nou acei bani, Prioteasa nu mai este sigur că are pentru cine investi, din moment ce furnizorii nu îşi arată intenţiile clare: „Este criză şi în parcul industrial. Multe dintre societăţile care ocupă parcul nu au mai apucat să-şi facă investiţiile planificate, aşa că teren s-ar mai găsi. Acum avem posibilitatea să cumpărăm terenuri chiar din banii din bugetul consiliului judeţean pentru că preţurile sunt mici. Întrebarea este pentru cine? Nu a venit nimeni la noi să spună: «Uite, avem zece firme care cer expres să intre în parcul industrial»“.

Interes scăzut pentru Craiova
Anul trecut, doar câţiva furnizori de subansambluri auto s-au interesat de oportunităţi de afaceri în Dolj şi Olt. Este vorba despre Johnson Controls, Kirchhoff Automotive şi Gestamp Automotion, dar propunerile lor de atunci nu s-au concretizat nici până astăzi. Anul trecut, Ford a organizat la Craiova o întâlnire cu 40 dintre furnizorii companiei, prezentaţi drept potenţiali investitori la Craiova, în cazul în care nu aveau deja deschise fabrici în alte zone ale ţării. După aceea a apărut criza. 

Este criză şi în parcul industrial. Multe dintre societăţile care ocupă parcul nu au mai apucat să-şi facă investiţiile planificate, aşa că teren s-ar mai găsi. Acum avem posibilitatea să cumpărăm terenuri chiar din banii din bugetul consiliului judeţean pentru că preţurile sunt mici. Întrebarea este pentru cine? Nu a venit nimeni la noi să spună: «Uite, avem zece firme care cer expres să intre în parcul industrial»“.
Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

18 COMENTARII