8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMicrosoft încearcă un nou start în cursa cu Google

Microsoft încearcă un nou start în cursa cu Google

Gigantul informaţional ar putea prezenta noul motor de căutare. Ultima versiune a fost deja testată şi oferă facilităţi în plus faţă de cele existente deja  pe piaţă.

Microsoft Corp. a anunţat că va prezenta, săptămâna aceasta, o versiune îmbunătăţită a motorului propriu de căutare pe internet, în încercarea de a recâştiga din terenul pierdut în faţa liderului necontestat al pieţei, Google Inc. Prezentarea noului motor de căutare va fi făcută chiar de directorul executiv al gigantului informaţional american, Steve Ballmer, relatează Bloomberg, care citează surse apropiate situaţiei. Noul program de căutare propus de Microsoft va fi diferit de cele clasice, împărţind rezultatele căutărilor în mai multe categorii diferite, potrivit unei persoane care a primit spre testare noul motor. Interfaţa acestui program va oferi un separeu în partea stângă către lista de categorii, alături de trimiterile la căutările anterioare asemănătoare celei recent executate, a mai precizat persoana care a testat motorul de căutare, citată de Bloomberg.
Microsoft are un devans uriaş în spatele celor de la Google, în ceea ce priveşte rata de folosire a actualelor motoare de căutare ale celor două companii, raportul între acestea, în privinţa traficului, fiind de 8 la 1 pentru Google.

Google, greu de învins

În acelaşi timp, compania Google, datorită experienţei pe care a dobândit-o, a aplicat şi ea îmbunătăţiri motorului său de căutare, implementând sistemul prin care softul anticipează ceea ce userul caută printr-un procedeu de autoumplere, ceea ce face şi mai dificilă cursa de urmărire pentru Microsoft. Sistemul este implementat cu succes de Google şi este prezent de mult timp pe celebrul site de free-video-sharing www.youtube.com. Totodată, Google are încă un mare avantaj în ceea ce priveşte publicitatea on line, faţă de rivalii de la Microsoft. „Când un competitor ajunge să deţină o supremaţie ca aceea pe care o are Google, este aproape imposibil să-l mai prinzi din urmă“, a declarat Rob Enderle, analist al Enderle Group, cu sediul în San Jose, California. „Microsoft face acum ceva ce a mai încercat când au intrat prima oară pe piaţă, adică să plece de undeva de jos şi să prindă foarte repede din urmă competitorii. Problema a fost că nu au avut ce le trebuia pentru a rezista unei competiţii de lungă durată“, a mai spus Enderle. Frank Shaw, un purtător de cuvânt al Microsoft pentru centrul din Redmond, statul Washington, a refuzat să facă orice comentariu în ceea ce priveşte planurile de prezentare a unui nou motor de căutare. Compania anunţase anterior că testează un astfel de motor sub numele Kumo internally.
Microsoft continuă discuţiile cu cei de la Yahoo!Inc., vizând un efort combinat în ceea ce priveşte motoarele de căutare, pentru a face o concurenţă mai mare celor de la Google. Potrivit rezultatelor de piaţă actuale, în SUA, podiumul este împărţit de cele trei companii, cu Google lider autoritar, urmat de Yahoo!, pe locul al doilea, şi Microsoft, pe locul trei, însă ambele la mare distanţă de prima clasată. Într-una dintre propuneri, Microsoft s-ar ocupa de cele două companii, în ceea ce priveşte ingineria softului, atât în ceea ce priveşte motorul de căutare cât şi grafica, în timp ce administrarea serviciilor de publicitate ar reveni Yahoo!, mai scrie Bloomberg. Microsoft a refuzat să facă orice comentariu în ceea ce priveşte planurile de prezentare a unui nou motor de căutare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII