22 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & Afaceri1956 Cadillac, o legendă adusă la viaţă

1956 Cadillac, o legendă adusă la viaţă

Cadillacul Sedan de Ville din fotografie, fabricat în 1956, şi-a petrecut viaţa pe drumurile americane, în lungi călătorii de vacanţă în Mexic, Alaska sau excursii anuale până în Florida, rulând în total peste 100.000 de mile. Acest simbol al anilor '50 a fost tras pe dreapta în 1971 şi uitat până când Murray Pfaff, un tânăr în ultimul an de liceu, actualmente proprietarul maşinii, a găsit-o în 1986.
Neglijată timp de 25 de ani şi „programată“ să îşi găsească sfârşitul într-un hambar ce urma să fie demolat, maşina a captivat imaginaţia tânărului Pfaff. Acesta i-a cerut tatălui său permisiunea să o cumpere, numai că a primit un răspuns de felul „numai peste cadavrul meu“. Cadillacul a ajuns totuşi în posesia tânărului cinci ani mai târziu. Primul pas făcut a fost restaurarea caroseriei, sub supravegherea şi cu ajutorul lui Matt Shamey, din Watertown, New York. Maşina a fost adusă în stare de funcţionare după un an, cei care au lucrat la recondiţionarea ei fiind motivaţi şi de motorul V8 original de sub capotă, de 365 de inci cubici capacitate, după stilul american.
Au trecut alţi cinci ani până când a avut loc „transplantul“ unui tren de rulare de pe un Cadillac din 1976. Modificarea a fost făcută pentru a permite instalarea unui grup propulsor de 500 de inci cubici sub capotă, care a beneficiat şi de o admisie Edelbrock, carburator Holley Street Avenger şi tubulatură marca Earl.
Din Florida, unde au fost făcute aceste modificări, maşina a fost mutată în nordul Californiei, unde a primit o „haină“ nouă de vopsea după un concept creat de însuşi Murray. Flăcările desenate pe caroserie au fost proiectate cu ajutorul calculatorului, iar iniţiativa a condus mai târziu la înfiinţarea firmei Pfaff Design.

Proprietarul a parcurs 85.000 de mile cu maşina

Adusă în Royal Oak, maşina a fost „supusă“ de Murray unei a patra şi celei mai detaliate etape de recondiţionare: elemente cromate, un interior nou şi o schemă de vopsea care să completeze aspectul tradiţional. La interior, bordul a fost „îmbrăcat“ cu piele cu inserte mov şi cromate. Volanul provine de la un Cadillac din 1960 şi este ultima piesă a coloanei de direcţie Ididit. Ceasurile de bord sunt integrate în consola centrală şi provin de la Classic Instruments. Tapiţeria din piele a fost realizată de Pat Russel de la P.J.'s trim Shop din Hemlok, MI., care a încorporat şi sistemul audio MTX. Garda la sol a maşinii a fost coborâtă cu ajutorul unui sistem marca Air Ride Technologies Shock Waves. O trăsătură distinctivă a maşinii o reprezintă cele două stiluri diferite de jante şi „gume“. Pe o parte maşina vine cu anvelope BF Goodrick ce încalţă jantele Astro Supremes, iar pe de altă parte, pe jantele Billet Specialties se regăsesc cauciucuri Goodyear F1. Pffaf a parcurs deja 85.000 de mile cu maşina sa, după cum anunţă pagina de internet www.seriouswheels.com. În partea din spate a maşinii se găseşte şi motivul pentru care numele acesteia este „Burning Up de Miles“: cu ajutorul unui sistem de injecţie de carburant în două stagii, sistemul de evacuare scoate flăcări de peste şapte metri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU