17 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriHelmat - succesul vine dintr-o echipă puternică

Helmat – succesul vine dintr-o echipă puternică

Într-o perioadă în care multe firme o duc greu sau chiar au intrat în faliment, o afacere din Craiova reuşeşte să aibă acelaşi succes ca şi anul trecut, făcându-şi planuri atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung.

Firma Helmat şi-a început activitatea în 2005 ca un departament separat în cadrul companiei Helco. În timp însă, pentru că s-a pornit de la o idee bună (s-a dorit înfiinţarea unui depozit de tip bricolaj, de unde pot fi cumpărate toate cele necesare în construcţii) şi s-a aplicat un management eficient, departamentul s-a dezvoltat foarte mult. „Firma Helmat SRL, al cărei domeniu principal de activitate este cel de construcţii civile şi industriale, a fost înfiinţată în iunie 2008, dar activează propriu-zis din 1 februarie 2009. În perioada august 2005 – iunie 2008, departamentul a luat amploare, astfel că s-a înfiinţat firma propriu-zisă“, a declarat Laurenţiu Ilie-Mare, managerul Helmat.
Dezvoltarea a fost evidentă. În ultimii patru ani, numărul angajaţilor implicaţi în acest proiect a crescut cu 70%, iar volumul de marfă tranzacţionată s-a majorat considerabil. „Faţă de 2005, există un volum de cinci ori mai mare de stocuri şi de mărfuri. Anual, s-a înregistrat o dublare atât a activităţii, cât şi a clienţilor şi a stocurilor existente“, a precizat Laurenţiu Ilie-Mare. De altfel, stocurile mari reprezintă unul dintre punctele forte ale afacerii, mai ales în această perioadă. „Unul dintre avantajele noastre este că noi comercializăm o gamă foarte largă de materiale de construcţii. Beneficiem de pe urma perioadei pentru că, spre deosebire de noi, alte firme au o capacitate redusă de a stoca atât de multe materiale“, a adăugat Ilie-Mare, care a explicat că, faţă de companiile internaţionale, fiind o societate mică, neavând cheltuieli de dimensiunile celorlalţi şi având capital autohton, firma şi-a permis să practice un adaos rezonabil din care se poate câştiga un număr foarte mare de clienţi.

Condiţiile succesului

Succesul afacerii de-a lungul timpului nu s-a bazat însă numai pe strategiile de preţ şi pe posibilitatea de depozitare, ci mai ales pe personal. Potrivit informaţiilor primite de la reprezentanţii companiei, încă de la început s-a mers pe ideea de a crea un grup tânăr, de prieteni, deoarece „un grup unitar face mai mult decât 30 de persoane care lucrează fiecare pentru el“. În perioada 2005-2008, în mod progresiv, o mare parte din profit a fost reinvestit atât în îmbunătăţiri majore la spaţiul de lucru, cât şi în publicitate. Reţeta succesului nu se opreşte însă aici. „Extrem de importantă este capacitatea de a identifica greşelile pe care le faci şi de a le remedia în timp util. Pentru că am observat greşelile şi avem un grup extrem de bine sudat, resimţim într-o mică măsură efectele crizei“, a spus Laurenţiu Ilie-Mare. La acestea, s-au adăugat o relaţie bună cu clienţii (recomandările fac diferenţa în acest tip de afaceri) şi comunicarea atât în cadrul firmei, cât şi cu colaboratorii.

„Trebuie să rămâi cu picioarele pe pământ“

În 2008, firma a avut câteva incidente cu firme de construcţii care au înţeles greşit ideea de a construi un parteneriat, crezând că nu ar trebui să-şi mai achite restanţele. Totuşi, managerul firmei spune că nu este o afacere grea. „Ca domeniu de activitate nu e greu. Trebuie să-ţi doreşti şi să ai energie. Începutul e mai dificil, însă restul vine de la sine. Important este să rămâi cu picioarele pe pământ şi să-ţi doreşti să evoluezi. În plus, trebuie să-ţi mulţumeşti clienţii şi furnizorii, cu care trebuie să fii în strânsă legătură“, a precizat Laurenţiu Ilie-Mare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII