20.9 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDrive test: noul Ford Fiesta

Drive test: noul Ford Fiesta

Noul Fiesta vine să demonstreze că automobilele din clasa mică nu sunt doar un moft al traficului urban, ci pot oferi tot ce îţi trebuie în aproape orice condiţii.

Stilul nou al modelului Fiesta a fost bine primit de public încă de la primele fotografii publicate şi a entuziasmat fanii. Maşina atrage privirile prin designul curat şi prospeţimea ce provine din faptul că designerii îşi pot permite mai multe „ghiduşii“ atunci când vine vorba de modelele din clasa mică. Partea frontală respectă stilul deja cunoscut de la noile Focus şi Mondeo. Din spate, Fiesta arată foarte bine, chiar mai bine decât în fotografii. Nu ştiu dacă look-ul atât de simpatic se datorează lămpilor spate, liniilor hayonului ori eleronului de pe acesta, dar este deosebit şi, în traficul urban, a atras atenţia multor posesori de maşini mai „cu pretenţii“. Interiorul beneficiază, de asemenea, de un design foarte atrăgător, plăcut atât ochiului, cât şi din punct de vedere al ergonomiei şi confortului. De notat sunt suprafeţele vitrate, ramificaţiile montanţilor frontali, care nu ajută cine ştie cât la o mai bună vizibilitate, dar arată bine şi sporesc impresia de spaţiu în interior. Nu este doar o senzaţie, ci Fiesta beneficiază de suficient spaţiu şi confort chiar şi pentru pasagerii din spate în condiţiile în care şoferul are înălţime peste medie. Nu trec mai departe fără a „cârti“ despre două aspecte, respectiv poziţionarea butoanelor de comandă ale geamurilor electrice, care par amplasate o idee mai în spate decât ar fi nevoie pentru un acces facil, şi comenzile sistemului de climatizare, în partea de jos a consolei centrale, care, cel puţin până te obişnuieşti cu maşina, par „pitite“. Lăsând reproşurile deoparte, interiorul beneficiază de materiale de bună calitate, iar instrumentele de bord, respectiv turometrul, vitezometrul şi indicatorul nivelului de carburant sunt arătoase.

Confort mare, consum mic

Modelul testat, Fiesta Trend, a fost echipat cu un motor pe benzină de 1,4 litri capacitate şi 96 de cai putere. Eu, fiind mai familiarizat cu un propulsor pe benzină de pe un model din generaţia anterioară, de capacitate mai mică, e adevărat, mărturisesc că iniţial am crezut că noul Ford Fiesta va fi leneş, însă maşina se dovedeşte suficient de sprintenă în traficul urban fără să emită pretenţii când vine vorba de consum. Eu prefer o pedală de ambreiaj tare, pe care o simţi, însă Fiesta face concesia pentru clientelă şi vine cu un reglaj moderat al ambreiajului, care nu este nici obositor pentru şoferiţe, spre exemplu, dar nici prea „moale“. La exterior, motorul s-a dovedit a fi de încredere şi prea puţin „lacom“, cu menţiunea că nu trebuie împins dincolo de limitele sale în depăşiri „sportive“. În ceea ce priveşte ţinuta de drum, maşina a fost gândită pentru confort, iar suspensia este reglată de această manieră. Per total, noul Fiesta depăşeşte fără efort vechea generaţie şi poate oferi o alternativă viabilă chiar faţă de unele modele din clasa următoare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS