18.4 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriOpel Ampera, pe piaţă în 2011

Opel Ampera, pe piaţă în 2011

Opel Ampera, „fratele“ lui Chevrolet Volt pe bătrânul continent, a văzut lumina reflectoarelor pe scena Salonului Auto de la Geneva, ajuns la cea de-a 79-a ediţie. Carl-Peter Forster, preşedintele General Motors Europa, a anunţat, cu ocazia prezentării, că modelul va intra în producţie la sfârşitul anului 2011. Modelul Ampera va fi disponibil pe piaţă şi cu volan pe partea dreaptă, sub sigla Vauxhall.
Ampera demonstrează încă o dată calitatea de lider a GM în domeniul „electrificării“ automobilelor. Sistemul de propulsie Voltec, implementat atât pe Volt, cât şi pe noul model, reprezintă acel gen de tehnologie prin care industria auto trebuie să răspundă cerinţelor de mediu, în opinia lui Forster. Designul noului model este clar influenţat de stilul Opel şi încorporează mai multe elemente stilistice provenind de la conceptele Flextreme şi GTC. Roţile lui Opel Ampera sunt puse în mişcare de electricitate, maşina având o autonomie de 60 de kilometri, bazându-se strict pe acest mod de propulsie, folosind energia stocată în acumulatorul litiu-ion de 16 kWh, motiv pentru care emisiile de dioxid de carbon sunt nule. Când bateria este descărcată, electricitatea provine de la un motor-generator care extinde autonomia Opelului Ampera la 500 de kilometri. Pentru reîncărcare, Ampera poate fi cuplat la o priză obişnuită de 220-230 de volţi.

Light Car Open Source, de la EDAG

Sub denumirea de „Light Car Open Source“ se regăseşte un concept incitant, construit de EDAG pe filosofia „lumina ca design şi element de comunicare“. Light Car Open Source este unul dintre primele vehicule care foloseşte tehnologia (O)LED. Cu o caroserie ce pare fabricată din sticlă, modelul concept Light Car Open Source nu îşi dezvăluie adevăratul look până nu este pornit. Iluminarea exterioară se face cu ajutorul luminilor LED, a căror culoare poate fi personalizată în funcţie de opţiunile şoferului.
Conceptul face un pas mai departe: şoferul îşi poate „configura“ locul la volan privind mărimea, poziţia şi stilul instrumentelor pe planşa de bord. Alt element interesant al conceptului este hayonul, capabil să proiecteze mesaje luminoase pentru şoferii care circulă din spate.
Potrivit automarket.ro, conceptul este propulsat de un sistem de motoare electrice poziţionate câte unul în fiecare roată, iar acumulatorii îi conferă maşinii o autonomie de 150 de kilometri. Fibra bazaltică, materialul compozit din care este construit modelul, este reciclabil 100%.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII