Acasă Bani & Afaceri Orgoliile politicienilor îngroapă Fabrica de Avioane

Orgoliile politicienilor îngroapă Fabrica de Avioane

Fricţiunile dintre aliaţii de la PD-L şi PSD sunt pe cale să lichideze singurul producător de aeronave militare din România.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a declarat sâmbătă la Craiova că „orgoliile“ celor două partide aflate la guvernare – PD-L şi PSD – pun beţe în roate privatizării Avioane SA. „Mai există nişte dispute, deoarece au trecut doar trei luni de când suntem la guvernare. S-a şi tărăgănat cu transferul societăţii de la AVAS la OPSPI. AVAS voia să ţină el totul, există anumite orgolii“, a declarat Berceanu. Ministrul a fost inginer la această societate în perioada 1984-1989 şi a fost întrebat de ziarişti ce a făcut pentru privatizarea societăţii, mai ales că este parlamentar de Dolj din 1990. „Am organizat o întâlnire la Ministerul Economiei, la care au participat specialiştii şi la care s-a discutat despre viitorul fabricii. Italienii de la Alenia Aeronautica par destul de interesaţi, dar mulţi îşi mai refac planurile“, a precizat Berceanu.
Vineri, echipa de conducere de la Avioane Craiova SA a fost schimbată complet. Vicepreşedintele PD-L Dolj, Ionel Pană, numit membru în CA, a declarat pentru GdS la câteva ore de la numire că „interese obscure“ parcă ar vrea să „frâneze“ privatizarea societăţii, fără însă să facă referire la cineva. Pe de altă parte, sindicaliştii au precizat, săptămâna trecută, că au primit asigurări de deblocare a privatizării şi din partea PSD. „Mircea Geoană şi vicepremierul Dan Nica ne-au promis că ordonanţa de guvern prin care AVAS se va ocupa de privatizare va apărea în Monitorul Oficial“, spunea liderul sindical, Victor Peţa. Mult aşteptata ordonanţă nu a mai apărut săptămâna trecută în MO. Dacă nu ar fi tragică, situaţia de la Avioane Craiova ar părea chiar hilară: acţionarul majoritar (80,9%) este Ministerul Economiei (PD-L), dar procedurile de privatizare au fost demarate la sfârşitul anului trecut de AVAS (PSD). Pentru ca AVAS să se ocupe în continuare de privatizare este nevoie de o ordonanţă de guvern, fără de care instituţia nu poate să negocieze oficial cu investitorii de la Alenia Aeronautica, care au şi făcut deja o ofertă de preluare. Italienii nu au primit săptămâna trecută nici acreditare de la ME să viziteze fabrica. În timp ce guvernanţii îşi permit „orgolii“, societatea olteană a intrat în incapacitate de plăţi, conducerea face diligenţe ca societatea să nu fie băgată în faliment de creditori, trei sferturi din muncitori au fost trimişi în şomaj tehnic, iar personalul nu şi-a primit salariile pe luna februarie. 

Lucrează din 2001 în presa scrisă și abordează subiecte diverse cum ar fi evenimentele, subiectele sociale, cele legate de administraţia locală, de politică, economie, dar şi investigație. A urmat traininguri pe jurnalism social, politic, acces la informaţii şi investigație, în special cele prin intermediul Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) şi Rise Project.
Exit mobile version