22 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriOchelarii atrag succesul

Ochelarii atrag succesul

Dacă înainte de Revoluţie ochelarii erau insignifianţi, în timp, aceştia au devenit un accesoriu din ce în ce mai important în imaginea românilor. Pentru a pune bazele unei afaceri în acest domeniu este însă nevoie de multă seriozitate şi perseverenţă.

Firma Belle Optique s-a înfiinţat în 1994, cu o investiţie de 60.000 de lei într-un simplu aparat de măsurat dioptrii şi altul de şlefuit. „Am pornit de la ideea de a face ceva, dar în acelaşi timp de a-mi exercita meseria cu plăcere şi în condiţii civilizate. La momentul respectiv, lucram ca optician la Oficiul Farmaceutic. Apăruseră lentilele Zaiss, rame mai bune şi voiam să ofer ceva mai bun clienţilor“, şi-a început povestea Adriana Geapana, administratoarea Belle Optique.
Şi-a început afacerea ca unic angajat, prelucrând ochelari într-un spaţiu închiriat în incinta unei farmacii. Era după Revoluţie, când ochelarilor nu li se acorda o atenţie prea mare. În timp însă, percepţia despre ochelari s-a schimbat şi, odată cu ea, afacerea a început să meargă bine. După patru luni au apărut primii angajaţi, iar după cinci luni a deschis primul magazin. Trei ani mai târziu, apărea şi al doilea. „În prezent avem trei magazine. Cel de-al treilea, unde pe lângă vânzarea de ochelari se efectuează şi consultaţii oftalmologice, l-am deschis în 2008“, a explicat administratoarea afacerii. Pe măsură ce afacerea s-a dezvoltat, numărul angajaţilor şi al colaboratorilor a crescut şi el – dacă iniţial lucra singură, în prezent are 11 angajaţi şi patru medici oftalmologi colaboratori.

Ingredientele reuşitei

Cum a reuşit ca, pe lângă împlinirea visului de a întreprinde ceva, să pună pe picioare o firmă a cărei cifră de afaceri s-a ridicat, în 2008, la peste 100.000 de euro, a explicat chiar Adriana Geapana: „Cu multă seriozitate şi perseverenţă“. În plus, pe măsură ce afacerea s-a extins, au crescut şi pretenţiile, astfel că, pentru a asigura o calitate ridicată a serviciilor şi produselor oferite, de-a lungul timpului a făcut investiţii constante în aparatură.  Mai mult decât atât, a ştiut să-şi ceară scuze atunci când a greşit şi a încercat întotdeauna întâi să informeze clienţii. „Munca mea se finalizează prin confecţionarea ochelarilor. Este însă foarte important să stăm de vorbă cu clienţii pentru că aceştia trebuie să ştie ce cumpără, iar produsul respectiv trebuie să li se potrivească“, a spus Adriana Geapana. La reuşită a contribuit şi faptul că a avut în permanenţă susţinerea soţului. Mai mult decât atât, a participat constant la târgurile internaţionale de optică şi a avut grijă ce personal angajează. „Una dintre condiţiile reuşitei este să fii stabil faţă de personal şi de oamenii cu care colaborezi. Dacă ai oameni de calitate, lucrurile merg bine“, a adăugat administratoarea Belle Optique.

„Totul e un risc, dar altfel nu se poate“

Cu toate acestea, dezvoltarea firmei nu a fost tocmai uşoară. „Absolut totul am achitat din credit bancar. Am riscat enorm. La primul credit, de exemplu, am girat cu apartamentul meu şi al contabilei. Dar am reuşit. Totul e un risc, altfel nu se poate“, a spus Adriana Geapana, care a precizat că nici un lucru  nu e greu atâta timp cât îl faci cu plăcere, ai grijă să-ţi faci bine meseria şi să-ţi „meargă mintea, inima şi mâna“.
De altfel, are şi un sfat pentru cei care visează la propria afacere: „Să-şi deschidă o afacere pe care o simt cu sufletul, pentru că, oricât ar fi de bănoasă, dacă nu o faci cu drag, degeaba“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU