12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPanasonic, la mila angajaţilor

Panasonic, la mila angajaţilor

Compania niponă Panasonic, a cărei situaţie financiară a fost afectată de scăderea cererii, le-a cerut angajaţilor să achiziţioneze produse ale mărcii proprii în valoare de 1.500 de lire sterline, relatează TimesOnline, citat de NewsIn.

Piaţa se aşteaptă ca şi alte companii japoneze, aflate în aceeaşi situaţie disperată, să ceară direct sau indirect angajaţilor să cheltuiască o parte a salariului pe bunurile produse de firmele angajatorilor. Conducerea companiei insistă ca angajaţii Panasonic să cumpere astfel de produse, fie că acestea sunt necesare sau nu, până la finalul lui iulie. Managerii care au fost timp de mai mulţi ani „încurajaţi“ să achiziţioneze produse Panasonic, drept simbol al loialităţii faţă de locul de muncă, trebuie să cheltuiască măcar 200.000 de yeni (1.500 de lire sterline). Un purtător de cuvânt al grupului a declarat că, din moment ce programul „Cumpără Panasonic“ a fost destinat angajaţilor la nivel de management, compania nu se aşteaptă ca rata de refuz să fie majoră. Panasonic a anunţat că acţiunea, ce are precedent în istoria grupului, are ca obiectiv principal forţarea managerilor să „recunoască gravitatea mediului curent de afaceri“, potrivit unor brokeri. Săptămâna trecută, Panasonic a anunţat pierderi nete de 63,1 miliarde de yeni (704 milioane de dolari), în al treilea trimestru fiscal, în contextul scăderii vânzărilor şi al aprecierii yenului.

Microsoft ar putea deschide magazine proprii

Producătorul american de software Microsoft intenţionează să deschidă magazine sub brand propriu pentru a-şi îmbunătăţi competitivitatea în faţa marelui rival Apple, care deţine o reţea de retail, transmite Reuters. Compania nu a dat detalii referitoare la numărul de magazine sau la produsele comercializate. Aceste date vor fi hotărâte de noul preşedinte al reţelei de magazine, David Porter, fost director executiv la DreamWorks Animation. Planul de a înfiinţa o reţea de retail intervine în contextul în care consumatorii şi-au redus cheltuielile, ca urmare a nesiguranţei financiare, determinată de criza economică internaţională. O tentativă similară, iniţiată în urmă cu câţiva ani de producătorul de computere Gateway, a eşuat. Microsoft, afectat de reticenţa clienţilor în raport cu programul de operare Vista, încearcă să facă faţă competiţiei din ce în ce mai presante a Apple, companie a cărei cotă de piaţă creşte şi care domină prin gama iPod segmentul de playere digitale pentru muzică. Apple are peste 200 de magazine la nivel mondial, fapt crucial pentru atragerea clienţilor, în condiţiile problemelor economice actuale. Microsoft produce, pe lângă sisteme de operare, consolele Xbox, pentru jocuri video, şi playerul digital Zune.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS