Acasă Bani & Afaceri Finanţarea şi protejarea afacerii de efectele crizei

Finanţarea şi protejarea afacerii de efectele crizei

Pentru a reuşi să facă faţă crizei economice, întreprinzătorii ar trebui să acorde o atenţie mai mare managementului, să fie mai atenţi la cheltuieli şi să se gândească serios la surse alternative de finanţare.

După ce ani de-a rândul s-au informat despre cum să-şi dezvolte afacerile, în condiţiile economice actuale, la seminarul economic „Soluţii pentru dezvoltarea IMM-urilor Dolj – 2009“, organizat ieri, în Bănie, de BTL Design şi OTIMMC Craiova, întreprinzătorii doljeni au dezbătut „Finanţarea şi protejarea afacerii de efectele crizei“.
„Organizăm astfel de evenimente de peste patru ani. De fiecare dată am discutat despre cum ne dezvoltăm. Anul trecut, am spus că se apropie criza şi iată că a venit şi la noi“, a declarat Ion Radu, managing director BTL Design, care a precizat că riscurile cu care se vor confrunta întreprinzătorii în 2009 vor fi variate: scăderea consumului (în anii trecuţi creşterea consumului a fost susţinută în special de creditare, iar în ultima perioadă apetitul pentru împrumut e în scădere), diminuarea exporturilor (50% din exporturi mergeau în UE), întârzieri mai mari la tranzacţiile de plată (de la 30-60 de zile în anii trecuţi, la 90-120 de zile). Cel mai rău o duc însă firmele care depind de cele internaţionale, pentru că au importat toate problemele crizei. Totuşi, pe fondul acestei situaţii, întreprinzătorii nu ar trebui să ignore faptul că numărul persoanelor rămase fără loc de muncă este în creştere.
„Una dintre problemele identificate anul trecut era forţa de muncă. La momentul respectiv era relativ scumpă. Acum însă trebuie să aveţi în vedere capitalul de muncă nou-creat (şomerii şi cei care sunt în şomaj tehnic)“, a adăugat Ion Radu.

„Orice greşeală poate fi fatală“

Acesta a explicat că, potrivit estimărilor, în România, vârful crizei va fi în septembrie 2009 şi situaţia va evolua în funcţie de măsurile anticriză luate de guvern. Totuşi, întreprinzătorii nu trebuie să cedeze în faţa deciziilor de la nivel înalt. „Este important să fim atenţi la costuri, să dăm atenţie managementului de risc şi să fim pragmatici. Orice greşeală poate fi fatală“, a precizat Ion Radu. În plus, reprezentanţii Ariana Marcă Înregistrată au atras atenţia şi asupra importanţei mărcii de comerţ.

Soluţii de criză

Mizând pe ideea că o infrastructură solidă a afacerii ajută la traversarea mai uşoară a crizei, seminarul de ieri nu a venit doar cu atenţionări şi cu soluţii de protejare a afacerii, ci a încercat să ofere şi diverse soluţii de eficientizare a activităţii şi reducerii de costuri. Reprezentanţii Coface au propus soluţii de recuperare a creanţelor, ING Bank – pachete de produse şi servicii bancare, iar Pegas – soluţii de implementare a standardelor internaţionale. Întreprinzătorilor invitaţi la eveniment le-au fost prezentate şi soluţii de finanţare prin programe de fonduri nerambursabile de finanţare pentru IMM-uri (Programul BERD/BAS România), precum şi programele de finanţare naţionale şi europene derulate prin OTIMMC Craiova şi serviile de garantare oferite de Fondul Local de Garantare a Creditelor pentru IMM (FLGCIMM) Craiova.

Exit mobile version