De ce „a luat foc“ Rocada



GdS a aflat povestea din spatele scandalului declanşat de licitaţia pentru modernizarea Rocadei, a cărei derulare a fost întreruptă de o contestaţie a societăţii Argecom.

Cearta dintre Primăria Craiova şi constructorul înscris la licitaţie a pornit de la o menţiune trecută în caietul de sarcini, prin care firmele participante trebuia să deţină o staţie de asfalt aflată la o distanţă de maximum 50 de kilometri de oraş. Nemulţumită, Argecom, societate care lucrează în prezent la modernizarea blocului S200, a contestat caietul de sarcini, lucru care l-a scos din sărite pe primarul Antonie Solomon. Acesta a declarat într-o conferinţă de presă că Argecom îşi bate joc de craioveni pentru că a depus contestaţie doar pentru a întârzia începerea lucrărilor.

Pentru a afla de ce a fost prevăzută obligativitatea celor 50 de kilometri, GdS a discutat cu unul dintre acţionarii firmei Robricons, Corneliu Rădulescu, proiectantul lucrării. Acesta a declarat că prevederea referitoare la cei 50 de kilometri nu a fost inclusă iniţial în proiectul tehnic. „La solicitarea primăriei, care m-a întrebat ce părere am despre distanţa la care ar trebui să se afle staţia de asfaltare, le-am trimis un răspuns în care le-am spus că aceasta ar trebui să fie de minimum 150 de tone, iar amplasamentul ei să nu fie mai departe de 50 de kilometri de Craiova“, a spus Rădulescu.

În nota trimisă primăriei, Robricons nu oferea şi un motiv pentru care a stabilit respectiva distanţă. Apoi proiectantul a revenit cu o precizare în care scria că motivul este posibilitatea ca asfaltul să nu mai fie bun pentru turnat dacă este transportat de la o distanţă mai mare. „Într-adevăr, aşa le-am spus. Am calculat că, la o viteză maximă comercială a betonierelor de 30 km/h, asfaltul s-ar fi răcit până la destinaţie. Reglementările în vigoare spun că, dacă distanţa este mare, temperatura poate scădea sub cea minimă la care poate fi turnat asfaltul, adică 145 de grade Celsius. Iar temperatura ar fi scăzut cu siguranţă pe distanţe mari, deoarece basculantele noastre nu sunt termoizolante. În plus, dacă nu e proaspăt, asfaltul face o crustă şi, atunci când l-ai basculat, nu mai cade cum trebuie“, a mai spus proiectantul a cărui idee a încins lupta pentru reabilitarea Rocadei.

Acesta a recunoscut că nu ştie cu siguranţă dacă asfaltul se strică în situaţia în care este adus de la o distanţă mai mare de 50 de kilometri. „Ar fi posibil să se strice“, a completat Rădulescu. Cât priveşte viteza basculantelor, aceasta nu este reglementată de lege, aşa cum a susţinut proiectantul. Potrivit poliţiştilor de la Rutieră, acestea se supun aceloraşi reguli ca şi autoturismele, deci pot circula lejer cu 50 km/h în localităţi sau 90 km/h în afara lor.

Uniţi-vă sau dispăreţi


Dincolo de aspectele fierbinţi ale licitaţiei, rămâne întrebarea dacă vreuna dintre firmele craiovene, abonate până acum la banii publici, are capacitatea tehnică de a respecta condiţiile cerute de primărie. Potrivit lui Rădulescu, singura lor şansă este de a se uni. „Dacă nu se unesc, Erpia, Ancorad, SCT şi Domarcons nu au nici o şansă singure“, a precizat acesta.

Dată fiind limita de 50 de kilometri impusă prin caietul de sarcini, şase societăţi de construcţii pot influenţa rezultatul licitaţiei. Totul depinde de politica de alianţe pe care o vor face. O societate din Cluj deţine o staţie de asfaltare la Filiaşi, Ancorad şi Erpia au şi ele staţii în Craiova, Delta Construct are una lângă Balş, iar Domarcons deţine două staţii. Una fixă de 140 de tone şi una mobilă.

Şoferi, păzea că se filmează!

Dacă numele firmei care va câştiga lucrarea de 12 milioane de euro nu se va şti prea curând, o certitudine este amplasarea pe cele două bulevarde, Dacia şi Decebal, a camerelor video de supraveghere la fiecare intersecţie. Potrivit proiectului tehnic, antreprenorul va monta un sistem de supraveghere video cu camere dotate cu senzori de mişcare. Sistemul ar trebui să detecteze şi să alarmeze operatorii dacă apar evenimente critice, cum ar fi ambuteiajele. De asemenea, bulevardul modernizat va beneficia de un sistem de informare a şoferilor. Pe un panou a cărui amplasare nu a fost încă stabilită vor fi afişate informaţii despre trafic, devieri ale circulaţiei, informaţii meteo, altele privind timpul de parcurgere a unui segment de drum. Un lucru nu tocmai plăcut pentru şoferi va fi instalarea unui sistem de aplicare a legii în trafic. Asta înseamnă că şoferii vor fi fotografiaţi de camerele de supraveghere dacă încalcă regulile de circulaţie. Bulevardele modernizate ar trebui să fie gata în cel mult doi ani, dar proiectantul crede că se poate şi mai devreme. „Nu cred că lucrarea va dura mai mult de un an şi jumătate“, a încheiat Corneliu Rădulescu.



Comenteaza acum

17 Comentarii

  1. camera de supraveghere said:

    atata timp cit cele 2 bulevarde propuse spre renovare au blocate cate o banda de mers cu masini parcate iar parcarile din spatele blocurilor 1-30 si M1-M4,E4-D17,M5-M8 asta numai la B-dul Dacia GOALE,pe acest bulevard circuland numai pe o singura banda din 2 fiind ridicola.blocare giratoriului de la Consul(el are 2 benzii dar se circula cate o masina pe sens ca inca nu am invatat sa folosim doua!?!?!?!) si la orele de varf se face coada pana la unitatea militara,inca nu putem vorbii de fluidizarea circulatiei in aceaste zona.acest lucru se intampla si in alte zone ale Craiovei,fluidizarea tinand de greutatile pe care le facem noi soferii la ceilalti soferi.

  2. me said:

    ce sa le folosesti pe amindoua frate ..ca ieri am mers in sens pe banda a doua in paralel cu un prostovan care mergea nici pe prima nici pe a doua ..si cred ca mi.am luat ceva injuraturi de la bizonul ala ..el ar fi vrut sa mearga singur prin sens ..pe mijlocul benzilor ….cata vreme sunt asemenea specimene care au facut scoala pe camp cu tractorul nu ai ce sa faci ..asta e ..inghitim in sec si mergem mai departe ..ca altfel ne macinam nervii degeaba

  3. andi said:

    cam asa. sa vedeti giratorii pe 3 benzi in brasov parcurse pe 3 benzi fara probleme. nu ca la noi, dupa cum bine ziceti mai sus, se intra pe banda a doua si se iese pe prima din giratoriu. cat despre rocada, intr-adevar se parcheaza pe banda 1 acum, dar sunt convins ca asa cum s-a facut pe calea bucuresti, se vor amenaja parcari sacrificand putin din spatiul verde. intre brazda si electro sunt nenumarate zone unde acest lucru este posibil, de fapt unii locatari nu au asteptat si si-au facut singuri locuri de parcare in spatiul verde. problema sunt tirurile parcate pe banda 1. am ajuns parcare de tiruri. alora nu au cum sa le faca parcare. si vor mai fi si “bizonii”, care desi vor avea ei locuri de parcare in unghi pe marginea strazii, le vor lasa pe avarie pe banda 1, ca atat ii duce capul, desigur. de ce sa mai faca nu stiu cate manevre. daca atunci Politia si-ar face datoria si ar da amenzile necesare, va spun eu, si mama lui de “bizon”, dupa cateva amenzi usturatoare nu ar mai face. garantat, la noi totul trebuie impus cumva, asa, hai te rog frumos, nu va functiona.

  4. Si eu said:

    Pfuuu da chiar cate injuraturi mi-am luat cand incercam sa intru pe banda a doua intr-un sens giratoriu…unu’ la mana astia nu stiu sa tina banda…daca intri pe banda de langa ei se blocheaza ca nu mai pot lua curba….e de rahat….

  5. CINICU said:

    sa inteleg ca suntem niste prosti care nu stim sa circulam in sensurile giratorii ????

  6. fery said:

    da, suntem niste prosti, ne urmarim numai interesul propiu.
    90% dintre soferi habar nu au sa conduca o masina, conduc ca bezmeticii, nu-i intereseaza de ceilalti participanti la trafic dace le este lor bine in trafic….

  7. aha said:

    Da! Asta sa intelegi! Toto la consul intram pe banda a doua ptr ca faceam la stanga si boul de pe prima banda a intrat in acelasi timp cu mine, dar vroia tot pe banda a doua, ca asa stia el ca se face! Nu stim sa circulam in giratoriu! Iar daca stim tre sa ne ferim de toti taranii care au facut scoala cu profesorul de religie.Nu se semnalizeaza si mai sunt si dobitoci care se gasesc ei sa dea prioritate ca asa vor ei si opresc pe toti din sens de se blocheaza toata intersectia. Deci nu stim sa circulam si din pacate nu numai in giratoriu, sunt multi care circula asa, dupa ureche. Si mai sunt cei in varsta care nu au aflat ca s-au schimbat regulile in giratoriu si intra ca vacile ca nu mai vad semnul de cedare a trecerii, ca asa era pe vremea lor. Si ca raspuns ptr nr 5 – DA! sUNTEM NISTE PROSTI CARE NU STIM SA CIRCULAM IN GIRATORII! Mai mult decat atat – suntem si nesimtiti!

  8. Viv said:

    ” Sistemul ar trebui să detecteze şi să alarmeze operatorii dacă apar evenimente critice, cum ar fi ambuteiajele ” si ? ce masuri vor lua daca apar evenimente critice?

  9. psycho24 said:

    @Viv
    ce masuri o sa ia?fix “paula”!In schimb au orgasme ca vor putea amenda si ei ca altii din alte orase: “dupa camera”.O alta dovada a idiocratiei romanesti hai intai sa amendam si apoi creem conditii reale de circulatie.
    @aha
    “DA! sUNTEM NISTE PROSTI CARE NU STIM SA CIRCULAM IN GIRATORII! Mai mult decat atat – suntem si nesimtiti!”
    daca zici tu ,te cred, dar eu unul nu ma incadrez in gasca voastra …respect regulile de circulatie,nu depasesc coloanele la semafoare,acord prioritate in intersectii si la treceri,nu fortez prioritatea la aglomeratii,folosesc intodeauna semnalizarea luminoasa la giratorii,nu folosesc linia de tramvai la semafoare…etc.Dar voi de ce nu faceti ceva pentru a va corecta comportamentul,de ex.ceva sedinte la psihoterapeut, reuniuni de genul “alcoolici anonomi” in care sa va spuneti fiecare fustrarile, sa va dea cu linia la palma, sau cei cu abateri grave ,cu cureaua uda la fund. Caci mai sunt unii ,de numai socurile electrice si furtunul cu apa rece i-ar mai domoli, din categoria “pericol public”.

  10. capatana said:

    Cât priveşte viteza basculantelor, aceasta nu este reglementată de lege, aşa cum a susţinut proiectantul. Potrivit poliţiştilor de la Rutieră, acestea se supun aceloraşi reguli ca şi autoturismele, deci pot circula lejer cu 50 km/h în localităţi sau 90 km/h în afara lor. – spuneti-le la desteptii de la circulatie ca orice autocamion are o viteza comerciala care nu este acceasi cu viteza reglementata de codul rutier. sa nu-si mai dea domniile lor cu parerea daca nu sunt informati

  11. to`arashul Matrics said:

    felicitari: va puteti considera “civilizati” si “liberi”! bine ati venit in U.E. unde fiecare e liber sa faca ce vrea…. inclusiv sa fie bizon! acum pricepeti de ce spun ca nemtii sint dobitoci? daca va arat testele de circulatie cadeti pe spate de ris: cu profesorul de religie!!! si cind politia nu semnalizeaza ce mai vrei de la “bizoni” (vine de la clima, nu?) am sa incerc sa va dau citeva exemple de soferie “civilizata” din Jermania: 95% nu semnalizeaza, 4.5% semnalizeaza gresit iar restul… nu mai ai incredere si “conduci prevazator”! STvO (Regulamentul) prevede ca daca strada cu prioritate vireaza la stinga dreapta tu trebuie sa semnalizezi….. NU DACA MERGI IN LINIE DREAPTA PARASIND STRADA CU PRIORITATE! -e buna, nu? pe drumurile judetene-nationale e tot 90kmh dar mai tot timpul limitat la 70: 1% depasesc si o fac fara sa se asigure! Efect: deja din scoala de soferi: “mai bine nu depasesti”! lipseste: “.. daca nu esti sigur”! -are efect , va garantez. Daca viteza e limitata la 70 ei merg cu 60 “sa fie siguri” …… mare efect avind si teama de radar. La incetarea restrictiei, poti continua cu 90kmh! EI CONTINUA CU 65-70 TOT ” PENTRU A FI SIGURI”!!! M-a uimit multi ani la rind, crucile celor “omoriti de viteza” tocmai pe la Cuca Macaiii…. ma tot intrebam cum naiba a ajuns pietonul asta pe aici sa fie lovit de o masina?!!! Deh, tot taran roman eram… Pina mi-am dat seama ca sint pustii care depaseau in curbe fara vizibilitate: 90% DIN ACESTE CRUCI SINT IN APROPIEREA UNEI CURBE! Cei care calatoriti in Germania sa fiti atenti la biciclisti…. la cei amatori nu la profesionistii iesiti la antrenament, mult mai putini decit in Italia! sa va uitati atenti la inaltimea seii…… NICIUNUL NU O ARE RIDICATA DE AJUNS…. si se chiunie ei asa pe ciuci sa pedaleze incit iti e si rusine sa rizi in hohote! va plac indicatoarele de circulatie din Germania? ati reusit sa le urmariti si sa le respectati pe toate? nu mai dati vina pe voi ca sinteti straini si “nu stiti”… doar sinteti soferi, nu? astia sint timplari autogeni si tot conduc! legea germana permite amplasarea indicatoarelor pe trotuar pe stilpi, marcaje pe banda de rulaj, indicatoare suspendate (atentie: peste 4 m, inaltimea maxima a autovehiculelor), prin denivelari de carosabil…… toate aceste semnalizari rutiere sitn valabile simultan sau individual cind este doar unul. as mai avea…..

  12. tiberiu said:

    firma care lucreaza la blocul s200are pretentia sa asfalteze rocada cand ei lucreaza cu 10oameni la bloc.si iam vazut cum lucreaza.asa ca daca face ea rocada aveti de asteptat:)).asa chiar ca ma amuzat

  13. yoooo said:

    daca faceau sensul giratoriu un pic mai mare….treceam peste el…ca nici o banda nu mai ramanea…bravo proiectantilor…si bravo celor care au platit lucrarea….niste idioti…

  14. Paul said:

    E domu’ ziarist ai vazut ca se poate!!!!!!!!
    Invet i si tu usor, usor…
    Ce ziceai in celalalt articol referitor la distanta de 50km ca avantajaza pe Erpia si Domarcons? e cand ai inceput sa te documentezi parca te-ai mai desteptat… Tin-o tot asa …. Si mai departeazate un pic de fundul celor de la Delta ca au zis ca ai buzele cam reci!!!!!!!!

  15. Paul said:

    E si sa iti mai spun ceva “lucru pe care tu ca pupator in ….a lui Delta nu l-ai facut, fii atent: Lucrarea asta mai mult de 100.000 de tone de asfalt nu are.
    Calculul este urmatorul:Proiectant ul asta cu care ai vorbit tu a spus ca lucrarea se face in 2 ani (24luni=520 zile lucratoare=4160 ore lucratoare)Daca imparti 100.000 to asfalt la 4160 ore =24 to/h. De ce trebuie statie de 150to/h cand lucrarea necesita o productie de 24to/h????????Ai mai invatat ceva

  16. to`arashul Matrics said:

    uite cum se confirma o “conspiratie”: cu date reale! bravo Paul!

  17. giratoriu said:

    Dar de cei care nu semnalizeaza in nici un fel in giratoriu ati uitat?
    Trebuie sa ghicesti tu in ce directie se indreapta ca el bizonul nu stie sa foloseasca semnalizarea.
    Aceas ta este tara in care traim si ne meritam soarta.Noi ne facem viata grea.

Alte stiri

Sumarul ediției de vineri, 30 ianuarie 2009

Actualitate

» Scurte stiri
» Magistraţii tineri l-au supărat pe Băsescu
» Zeci de gospodării din Gorj, afectate de inundaţii
» Avioane SA, ultima escală
» Îi înghite pământul!
» Drum acoperit de ape
» Ministrul Mediului a dat avizul de construire pentru Şoseaua de Coastă
» Avocaţii italieni numiţi din oficiu refuză să-i apere pe românii arestaţi pentru viol

Local

» 166 de firme, datoare
» Mai puţine victime ale virozelor respiratorii decât anul trecut
» 3.449 de lei, salariu mediu de bugetar
» Tentaţia politicianului, să dea leapşa celuilalt
» Economia românească va fi lovită foarte puternic
» Scurte ştiri
» Reţinuţi de poliţişti, eliberaţi de judecători
» Rănită, după impactul cu o rabă
» Spărgători de maşini, prinşi în flagrant
» „Garcea“ în acţiune

Dolj

» Tabere pentru şcolari şi studenţi
» Elevii intră în vacanţă fără teme obligatorii
» Alertă în Dolj, după dispariţia armelor de la Ciorogârla

Gorj

» A crescut numărul copiilor abuzaţi
» Zeci de instituţii de stat au finanţat campania lui Adrian Năstase
» Scurte ştiri

Sport

» Vâlcenii, mulţumiţi de Liviu Mihai
» Cîrţu: Nu ne-am atins obiectivele
» Mititelu vrea ca titlul să rămână în provincie
» Firţulescu a plecat de la Jiul Petroşani
» Cu Bornescu spre Cupa UEFA
» Craiova l-a luat pe Mişu de la Barcelona
» Ştiinţa, neînvinsă în Turcia
» Dică, propus la FC Bruges
» Doar Ştefan Radu titular în Italia
» Elena Bogdan a ieşit de pe teren în scaunul cu rotile
» Keşeru, la Liege?
» Scurte ştiri
» Rădoi, învingător în Arabia Saudită
» Jula, eliminat din Cupa Germaniei

Bani & Afaceri

» Sydney Hotel, o afacere cu voinţă
» Parcări cu plată în centrul Craiovei
» Conducerea Alro, cu tunul pe sindicate
» De ce „a luat foc“ Rocada

Sanatate

» Cum prevenim intoxicaţia cu monoxid de carbon
» Culoarea morcovului, sursă de sănătate
» Ţigara electronică
» Îngrijirea picioarelor
» Candidoza bucală, boala secolului

Magazin

» Horoscop
» Scurte stiri
» Marea Barieră de Corali, paradisul din Australia

Top