10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024

Ford Kuga, 4×4 kinetic

Ford nu îşi putea permite să lipsească din segmentul SUV-urilor, aşa că a lansat noul model. Calificat drept crossover, în realitate SUV compact, noul model are suficiente calităţi încât să dea bătăi de cap concurenţilor.

 

Construit pe baza modelului Focus, Kuga beneficiază de un design mai agresiv, dar care păstrează liniile „kinetice“, potrivit filosofiei de proiectare a ultimei generaţii de maşini Ford. Kuga se evidenţiază prin garda la sol înaltă, grila faţă generoasă şi capota „musculoasă“. Liniile generale ale caroseriei îi conferă lui Kuga un aspect sportiv, look completat şi de evacuarea dublă. Până la urmă, cât de arătos este un automobil este o chestiune ce ţine de gusturile fiecăruia.

Privind interiorul, nu sunt diferenţe majore în comparaţie cu modelul-mamă în versiunile de echipare superioare, dar elementele noi aduc un plus de confort. La acest capitol vreau să amintesc o suprafaţă din material textil de bună calitate, ce se găseşte în partea de sus a portierei, acolo unde mai mult sau mai puţin conştient aproape orice şofer îşi sprijină mâna la un drum lung. De altfel, toate materialele folosite la interior sunt de calitate, la fel şi finisajele.

Trecând peste detaliile ce se regăsesc în broşurile de vânzare ale modelului, în urma drivetest-ului efectuat pe parcursul a două zile şi câteva sute de kilometri, Kuga a dovedit că are multiple calităţi, unele previzibile, altele surprinzătoare.

 

Tracţiune 4×4 inteligentă

 

Sub capota modelului testat se găseşte propulsorul diesel de 2.0 TDCI de 136 de cai-putere, cuplat la o cutie manuală cu şase rapoarte, excelent etajată. Motorul, cunoscut de pe Focus Titanium, produce un cuplu maxim de 320 Nm, astfel că erau de aşteptat veleităţile sportive ale lui Kuga privind acceleraţia puternică în momentul în care acul turometrului atinge 2.000 rpm. Se simte totuşi masa cu puţin peste 1.600 de kilograme pe primele două trepte de viteză. Atacând ipoteza potrivit căreia SUV-urile nu ar fi practice în oraş, Kuga face faţă cu succes traficului urban. Deşi mai mare din toate punctele de vedere decât hatchback-ul Ford, silueta compactă şi manevrabilitatea bună, respectiv unghiul excelent de bracare a roţilor viratoare, ajută Kuga să se împace cu mersul în oraş.

Noul model beneficiază de tracţiune integrală permanentă, realizată cu ajutorul unui diferenţial Haldex controlat de „creierul“ electronic al maşinii. Sistemul de tracţiune 4×4 ştie să modifice raportul în care este transmisă puterea între cele două punţi de la 95% tracţiune faţă până la 50-50% faţă-spate atunci când se impune. În practică, acest lucru se traduce printr-o stabilitate uluitoare pentru un model de dimensiunile lui Kuga. Crossover-ul foloseşte aceeaşi suspensie independentă spate, care a făcut din Focus o maşină încântătoare privind ţinuta de drum.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII