17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPrima zi de lucru, de coşmar sau de vis

Prima zi de lucru, de coşmar sau de vis

Prima zi de muncă. Emoţii, stres şi multe speranţe. Cum să vă purtaţi cu colegii, cu şefii, ce să faceţi, ce să întrebaţi şi cum să treceţi peste probleme. Site-ul www.ejobs.ro vă oferă zece secrete pentru prima zi de lucru.

Prima zi de lucru este de cele mai multe ori un coşmar. Veniţi de pe băncile şcolilor sau facultăţilor, tinerii descoperă că zicala „afară e vopsit gardul, înăuntru-i leopardul“ este cât se poate de adevărată. Colegii se uită chiorâş la noul venit, şeful îl ignoră, iar doamna drăguţă de la secretariat nici nu îl bagă în seamă.

Prea mic pentru sarcini mari

Majoritatea absolvenţilor sunt idealişti atunci când se gândesc la viitorul lor job. Ei se aşteaptă să fie lăsaţi să rezolve cele mai importante probleme şi să plece acasă mulţumiţi de ceea ce au făcut. Dar nu se întâmplă aşa. Primele responsabilităţi nu vor fi foarte importante sau interesante.

Curat la locul de muncă

Fiţi organizaţi. Viaţa de student nu se potriveşte cu mediul de lucru rigid dintr-o firmă. Dacă „în tinereţe“ era la modă să fiţi împrăştiaţi, pe biroul de la serviciu trebuie să fie ordine. În caz contrar, colegii vor crede că sunteţi la fel de împrăştiaţi şi în muncă, iar criticile nu vor întârzia să apară.

Colegi model

Imitaţi. În prima zi de lucru puteţi primi sarcini pe care nu ştiţi cum să le îndepliniţi. Secretul este să observaţi cum fac ceilalţi. Căutaţi-vă modele printre colegi. Urmăriţi-i, ascultaţi-i şi faceţi ce fac şi ei.

Fiecare cu locul lui

Găsiţi-vă locul. Nu uitaţi că faceţi parte dintr-o echipă şi că nu puteţi face aşa cum vreţi dumneavoastră. Descoperiţi care vă este locul şi cum trebuie să colaboraţi cu ceilalţi colegi. Lăsaţi orgoliile şi încercaţi să fiţi prietenos.

Comunicaţi

Ascultaţi. Trebuie să învăţaţi să comunicaţi cu ceilalţi într-un timp foarte scurt şi cel mai bun mod de a face acest lucru este să îi ascultaţi pe cei din jur. Doar ascultându-i, puteţi crea o legătură cu ei. Aşa că menţineţi contactul vizual şi aprobaţi ceea ce se discută.

Îndrăzneţ, nu agresiv

Fiţi îndrăzneţ! Când sunteţi pus într-o situaţie nouă aveţi tendinţa să staţi deoparte, dar în prima zi de lucru este indicat să nu faceţi acest lucru. Arătaţi că aveţi iniţiativă. Secretul este să fiţi săritor, dar nu arogant. Când nu aveţi încredere în dumneavoastră, aveţi tendinţa să ascundeţi acest lucru şi să deveniţi agresiv. Fiţi deci activ!

Nu amânaţi

Grăbiţi-vă. Şefii aşteaptă să câştigaţi bani lucrând repede şi bine. Evitaţi întreruperile de ritm şi nu vă lăsaţi distras. Acum sunteţi angajat şi trebuie să renunţaţi la obiceiul din studenţie, amânarea. Faceţi lucrurile la timp şi planificaţi-vă riguros activitatea.

Evitaţi scandalurile

Calmitatea poate fi un atu al angajatului ideal. Dacă în anii de şcoală vă făceaţi remarcat prin scandaluri, la locul de muncă o simplă ridicare a vocii vă poate transforma într-o persoană cu care ceilalţi se feresc să intre în contact. Daţi impresia de imaturitate şi neprofesionalism.

Adaptaţi-vă rapid

Trebuie să învăţaţi să vă adaptaţi. Dacă la facultate sau la şcoală puteaţi să vă alegeţi prietenii, la locul de muncă nu puteţi face aceleşi lucru cu colegii. Nu veţi fi agreat de toţi, iar dumneavoastră nu puteţi să îi simpatizaţi pe toţi.

Când întâlniţi oameni dificili, cel mai bun lucru este să evitaţi să intraţi în relaţii cu ei. Nu vă lăsaţi prins într-o competiţie şi adversitate cu ei.

Fiţi independent

Ajutaţi-vă singur. Veţi avea o mulţime de probleme în prima zi de lucru, dar nu trebuie să uitaţi că sunteţi pe cont propriu. Nimeni nu vă ajută, iar dacă vă împotmoliţi, încercaţi să găsiţi cea mai bună soluţie şi cereţi superiorilor părerea.

Veţi fi apreciat pentru că vă implicaţi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS