13.1 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord România ocoleşte criza?

Ford România ocoleşte criza?

În contextul declinului industriei de automobile în Europa, Ford România anunţă că va lua măsuri în cazul în care „situaţia se deteriorează“. Compania susţine totuşi că investiţiile promise la Craiova rămân în picioare.

Industria auto la nivel european pune frână, în plină criză financiară mondială. Fabricile de autoturisme din Europa îşi închid porţile una după alta, iar piaţa dă semnale că nu mai poate înghiţi atâtea autoturisme noi ca şi până acum.
Situaţia se menţine şi în ţara noastră, unde vânzările de maşini noi au scăzut începând din vară, potrivit Autorităţii Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) din România. Zilele trecute, compania Opel, membră a grupului american General Motors, a anunţat că închide două fabrici din Germania, unde lucrează 6.500 de oameni, informează NewsIn, citând cotidianul Bild.
Opel va mai închide temporar şi o unitate de producţie din Polonia, care exporta 90% din producţie către Europa Occidentală. Volvo a anunţat, de asemenea, restrângerea activităţii în Suedia, iar Renault disponibilizează mii de oameni din 19 fabrici, mai puţin din România.

Ford se bazează pe Europa

După ce, la început de an, compania americană Ford a anunţat închiderea unor fabrici în Statele Unite, recent s-a dat publicităţii vestea că producătorul american de autoturisme va disponibiliza 200 de oameni angajaţi temporar în fabrica din Saarlouis (Franţa). Compania a dat asigurări, potrivit agenţiilor de presă, că fabricile din Europa nu au nici un fel de probleme şi nu vor face concedieri anul acesta. Aflat la început de drum în România, după ce a cumpărat fosta fabrică Daewoo de la Craiova, Ford precizează că, în cazul în care recesiunea va afecta dur piaţa autoturismelor, îşi va revizui politica investiţională din România.
„Monitorizăm cu atenţie situaţia în ansamblu şi vom lua măsurile interne care se impun în cazul în care aceasta va continua să se deterioreze“, a declarat, pentru GdS, Nadia Crişan, consultant pentru Ford din partea McGuireWoods. Ford anunţase iniţial că va investi în fabrica de la Craiova circa 650 de milioane de euro. La aceste investiţii se adaugă ajutorul regional de la statul român, în sumă de 143 de milioane de euro. Banii de la stat ar urma să fie acordaţi în două tranşe, în funcţie de investiţiile pe care Ford le face în uzina de la Craiova. Dacă Ford finalizează prima etapă pe bani proprii şi la termenele stabilite ar însemna că la începutul lui 2009 să primească prima tranşă din ajutorul de la statul român. „Se munceşte intens la Craiova şi se menţine programul stabilit de Ford“, menţionează oficiali ai companiei.

Investiţiile se menţin la Craiova

Ford susţine că estimările făcute la începutul anului indicau 18 milioane de unităţi pentru totalul industriei auto la nivel european. Este posibil ca această cifră să fie revizuită în scădere la nivelul de 16,8 milioane. Însă, pe măsură ce scăderea economică se adânceşte, industria auto tinde să se situeze la un nivel între 15,5 – 16 milioane de unităţi pentru perioada rămasă din acest an şi cel puţin prima parte a anului 2009, au menţionat pentru GdS reprezentanţii Ford. Compania americană care a cumpărat fabrica Daewoo consideră că se vor diminua vânzările chiar şi pe pieţele care erau în expansiune până acum.
„Chiar şi în regiuni solide din punct de vedere al vânzărilor precum Rusia sunt semnale că va încetini ritmul de creştere, pe măsură ce producătorii, în încercarea de a diminua efectul scăderilor din pieţele occidentale tradiţionale, preferă să trimită produse acolo şi astfel se saturează piaţa“, a spus Nadia Crişan.
 În acest context, Ford promite că planurile pe care şi le-a făcut vor fi puse în aplicare în Craiova, ceea ce înseamnă că politica investiţională nu s-a modificat până acum din cauza crizei mondiale: „După cum am mai menţionat, planurile Ford în Craiova nu s-au schimbat. Din 2012, producţia anuală de autovehicule şi motoare se va ridica la 300.000 fiecare, iar numărul de locuri de muncă de la fabrică aproape se va dubla, de la 3.900 în prezent, la 7.000“.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

31 COMENTARII