12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024

Made in USA


Vreţi să aveţi o meserie frumoasă şi bănoasă, care să vă pună în valoare calităţile, dar nu vă regăsiţi în nici un job al companiilor de pe piaţă? Fiţi atunci deschizător de drumuri şi alegeţi o meserie care fie nu există pe meleaguri româneşti, fie este la început.

 

Consilier de shopping, stilist floral, coolhunter, psiholog canin sau lucrător pe internet sunt doar câteva dintre meseriile existente pe piaţa muncii din străinătate care au pătruns cu greu sau deloc în firmele autohtone. Stilistul floral este acea persoană care ştie unde stă cel mai bine o floare, ce culori se asortează cel mai bine într-un buchet, ce flori se potrivesc unei persoane. În România, cu aranjamentele de flori se ocupă mai mult cei care lucrează în organizarea de evenimente, această activitate fiind cuprinsă în fişa postului. În alte ţări însă, designerii florali ajung celebri datorită muncii lor şi sunt onoraţi cu comenzi uriaşe din partea vedetelor şi a oamenilor de afaceri. Un stilist floral este, peste hotare, şi decorator de vitrine, colaborează cu fotografi pentru reviste sau pentru prezentări de modă.

 

Descoperiţi natura

 

Ca să puteţi fi stilist floral trebuie să vă placă foarte mult florile, să aveţi simţ estetic, artistic, să fiţi atenţi la tot ce este în jur, să iubiţi natura, pentru că nu veţi lucra numai cu flori, ci şi cu rădăcini, muşchi, crengi care pot fi folosite la aranjamente. Pe lângă o imaginaţie debordantă, aveţi nevoie şi de un curs de specializare în ţară sau în străinătate, precum şi de cărţi şi alte materiale care să aibă legătură cu meseria pe care aţi ales-o. Veţi învăţa multe din mers şi va trebui să vă asumaţi nu numai rolul de deschizător de drumuri, ci şi pe cel de educator, pentru că oamenii trebuie convinşi să vă aprecieze munca şi să devină clienţi fideli.

 

Program de coolhunter

 

Coolhunterii nu se trezesc dimineaţa să meargă la serviciu. Programul lor începe după ora 10.00 şi în loc de telefoane, acte, calculator şi birou, îşi petrec zilele în cele mai cool locuri din oraşele mari, căutând ultimele tendinţe. Mii de companii din lume depind de observaţiile lor pentru a-şi adapta produsele şi serviciile la cele mai noi cerinţe ale publicului. Coolhunterii – numiţi şi trendhunteri, trendspotteri sau trendscouts – sunt des întâlniţi în oraşele mari ca Paris, New York, Londra şi nu au ce căuta în oraşele liniştite de provincie. Agenţiile specializate în coolhunting au corespondenţi în capitalele lumii, acolo unde sunt şanse să apară o nouă modă.

Dacă vreţi să implementaţi acest curent şi în România, trebuie să fiţi familiarizaţi cu viaţa din metropole şi să îi cunoaşteţi secretele, să aveţi până în 30 de ani, să vă intereseze gadget-urile, muzica, moda, arta şi petrecerile. Un coolhunter nu trebuie să fie cool, ci să găsească oameni cool, aşa-zişii „alfa consumatori“, cei care dau tonul tendinţelor de mâine. Ca să fiţi coolhunter trebuie să vă pricepeţi la oameni, să puteţi descoperi un imitator şi să apreciaţi orginalitatea. Dacă nu faceţi diferenţa între vintage şi retro, între Nike şi Adidas şi între dub-step şi minimal nu aveţi nici o şansă să deveniţi coolhunter.

 

Navigând în zone cool

 

Un coolhunter se plimbă pe străzi, în baruri, cafenele, muzee şi magazine. Fotografiază şi intervievează subiecţii cool pe care îi descoperă. Poate să-şi petreacă zile întregi în locurile frecventate de skateboarderi sau privindu-le pe fetele care îşi fac cumpărăturile din second hand-uri. Fiecare coolhunter are propriile metode de observare şi de pătrundere în zonele cool. Caută în permanenţă pe internet, citesc blogurile, ziarele şi revistele mondene şi de gadget. Observaţiile lor ajung apoi în agenţiile specializate, care le vând mai departe companiilor interesate.

 

De la medic veterinar la psiholog canin

 

Dacă lucraţi în domeniul veterinar, aţi făcut şi studii psihologice sau, pur şi simplu, vă atrage ideea creării unei noi specializări în România, aţi putea deveni psiholog canin. În Occident, o astfel de persoană percepe un tarif cuprins între 150 şi 1.000 de dolari pe oră, în funcţie de renumele său şi de complexitatea problemei tratate, aşa că această meserie este sigur de viitor. Puteţi începe prin a urma un curs de psihologie animală la una dintre facultăţile de psihologie din ţară şi cumpăraţi on line câteva cărţi scrise de specialişti în domeniu din SUA. Un psiholog canin de succes are în CV cel puţin o stagiatură la o clinică de psihologie canină, care la noi în ţară nu există, dar puteţi încerca la o clinică din străinătate sau la un adăpost canin autohton.

 

Antrenor de viaţă personală

 

În SUA, cei peste o sută de milioane de americani celibatari au nevoie, pe lângă antrenor de fitness şi consilier de carieră, şi de antrenor de viaţă amoroasă. Cei care apelează la serviciile unei asemenea persoane sunt, în general, bărbaţi educaţi, înstăriţi, dar timizi, neîndemânatici şi prea ocupaţi pentru a mai avea timp pentru viaţa personală. Spre deosebire de agenţiile matrimoniale, antrenorul de viaţă amoroasă nu îi caută clientului sufletul pereche, ci îl învaţă cum să procedeze pentru a-l cuceri atunci când îl întâlneşte. Dacă aveţi studii în psihologie sau sociologie, puteţi face o specializare în acest domeniu.

 

La cumpărături, cu consilierul

 

Dacă unele meserii nu au ajuns încă pe meleagurile noastre, altele au început să facă parte din viaţa oamenilor şi cei care le practică au câştigat deja clienţi, bani şi notorietate. Consilierul de cumpărături este o meserie pe care încep să o practice tot mai multe persoane. „Personal shopper“, cum se numeşte oficial, înseamnă o persoană care merge la cumpărături pentru un client. Cumpără haine, mobilă şi chiar maşini. În America, pentru că acolo a fost inventat consilierul de cumpărături, această meserie există de ani buni, dar în România este doar de doi-trei ani. Oamenii cu puţin timp liber şi bani mulţi sunt cei care solicită serviciile consilierului de cumpărături. Acesta trebuie să îşi cunoască foarte bine clientul, de la dimensiunile corpului, până la pasiuni şi mediul în care se învârteşte. Numai aşa va reuşi să îi cumpere nu doar ce i se potriveşte, ci şi ce îi place. Dar şi onorariul său este pe măsură. Un personal shopper poate câştiga chiar şi 800 de euro pe zi. Există şi în Bucureşti câteva magazine care au consilier de cumpărături, iar serviciul este gratuit.

 

Recrutaţi de head-hunter, consiliaţi de executive coach

 

Head-hunter-ul se ocupă cu recrutarea pentru poziţiile de management sau top management. El pune accent pe identificarea potenţalilor candidaţi, contactarea şi atragerea lor pentru jobul respectiv, mai ales pentru poziţii unde nu există foarte mulţi profesionişti. În funcţie de notorietate şi experienţă, un head-hunter poate câştiga cel puţin 2-3.000 de euro pe lună. Executive coach este altă meserie care şi-a făcut loc şi în companiile româneşti. El ajută persoanele din management şi top management să se dezvolte şi să performeze. Le ajută să relaţioneze mai bine, să se cunoască, să fie buni manageri. Aici salariul depinde foarte mult de numărul de clienţi. La o şedinţă de coaching se pot câştiga între 100 şi 250 de euro.

 

Lucrător de tineret, profesie nouă

 

Meseria de lucrător de tineret există în majoritatea ţărilor europene, mai puţin în România, deşi a fost introdusă temporar, anul trecut, în nomenclatorul de meserii. Lucrătorul de tineret este acea persoană care are contact direct cu tinerii, indiferent dacă este animatorul unui eveniment, trainer sau asistent social într-un centru de plasament.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

10 COMENTARII