10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPiraţii internetului atacă Raiffeisen

Piraţii internetului atacă Raiffeisen

Hackerii cer prin e-mail datele de identificare ale clienţilor Raiffeisen Bank care deţin carduri de debit. Banca avertizează că nu a cerut nici un fel de date şi sfătuieşte deţinătorii de carduri să nu răspundă la asemenea provocări.

 

Dacă vreţi ca banii pe care îi deţineţi pe carduri să nu ajungă în mâinile „piraţilor“ internetului, atunci nu daţi datele personale pe e-mail nici unui solicitant care spune că solicită informaţiile în numele băncii. Un nou atac de phising pe internet loveşte deţinătorii de carduri de debit, dar vizează clienţii altei bănci. Un e-mail trimis clienţilor Raiffeisen Bank îi roagă respectuos pe posesorii cardurilor de debit emise de bancă să „confirme“ pe internet datele de identificare ale utilizatorului de carduri Raiffeisen Bank. Un client al băncii care s-a trezit în căsuţa electronică proprie cu un astfel de atac de tip phising ne-a sesizat la redacţie. Mesajul sună destul de liniştitor şi are tendinţa să-i creeze clientului băncii impresia că datele lui sunt în siguranţă. „Stimate utilizator Raiffeisen Bank, vă informăm că securitatea pe care banca o oferă a fost sporită!“, aşa începe atacul cu pricina. În continuare, escrocii internetului spun că: „Validitatea accesului la contul dumneavoastră on line nu se mai face pe web-site, ci printr-un formular care este trimis ca un ataşament la un e-mail“. Apoi, cei care trimit e-mail-ul cu pricina solicită introducerea în spaţiul special destinat a datelor de identificare a clientului bancar: codul utilizatorului, parola de acces (PIN) şi numărul cardului de debit.

 

„Nu daţi datele!“

 

Reprezentanţii Raiffeisen Bank nu aflaseră ieri despre existenţa acestui atac informatic de tip phising, dar le recomandă clienţilor să păstreze confidenţialitatea datelor de identificare a cardurilor deţinute şi să nu le posteze pe internet sub nici o formă. Cine completează formularele trimise on line în numele băncii riscă să rămână cu conturile goale. „Banca nu solicită astfel de date pe internet şi nici nu o va face. Recomandăm clienţilor noştri să nu posteze datele personale pe internet şi nici datele referitoare la cardurile deţinute sau la conturi. Să nu răspundă la astfel de provocări, care au ca singur scop escrocarea clienţilor bancari“, afirmă oficiali autorizaţi din cadrul Raiffeisen Bank.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII