11.4 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriVitraliile, talent şi creaţie

Vitraliile, talent şi creaţie

În prezent, cele mai multe afaceri se bazează pe producţia de serie. Există însă şi business-uri care permit mai mult decât atât. Un exemplu în acest sens este o firmă craioveană, care realizează gravură pe sticlă şi vitralii.

 

 

SC Nac Impex SRL şi-a început activitatea în urmă cu zece ani. Povestea firmei începe însă imediat după Revoluţie. „Mulţi ani am fost pictor la Teatrul Naţional din Craiova. După 1989, artiştii au început să meargă în turnee în străinătate, iar eu stăteam mult timp degeaba. În 1991 am hotărât să-mi deschid un atelier de serigrafie“, a declarat Cecil Naidinescu, managerul firmei. Cu toate că a reuşit să se specializeze pe textile, şapte ani mai târziu a optat pentru o schimbare – s-a orientat către producerea de vitralii. „Vitraliul m-a fascinat de mic. Acum zece ani am pătruns greu pe piaţă. Toate utilajele le-am conceput şi produs singur“, a adăugat Naidinescu. Investiţia iniţială a fost de aproximativ 3.000 de dolari, plus materialele necesare.

 

Drumul spre reuşită nu a fost uşor

 

Societatea are cinci angajaţi. „I-am păstrat pe cei din firma de serigrafie şi am învăţat totul din mers, împreună“, a precizat Cecil Naidinescu. Drumul spre reuşită şi o cifră de afaceri anuală de 80.000 de lei nu a fost uşor. Taxele fiscale, cheltuielile foarte mari, greutatea cu care se găsesc materialele necesare şi concurenţa din piaţa de profil sunt numai câteva dintre dificultăţile cărora firma a trebuit să le facă faţă.

 

Tenacitatea şi voinţa, „ingredientele“ succesului

 

Secretul succesului s-a bazat în primul rând pe multă muncă şi migală. „Tenacitate şi voinţă – acestea au fost ingredientele succesului. De multe ori au apărut greutăţi. Au fost perioade când nu am avut comenzi, dar împrumuturile, taxele şi salariile trebuia plătite. Cu toate acestea, nu am renunţat. Îmi place să găsesc soluţii la orice problemă“, a spus managerul firmei. În ceea ce priveşte reclama, aceasta a constat în recomandările clienţilor. Politica preţurilor este, de asemenea, foarte importantă în evoluţia firmei. „Nu pot să ridic preţurile“, a adăugat Cecil Naidinescu, care a precizat că a ştiut să se adapteze oriunde şi oricum.

 

„Suntem o familie şi asta contează“

 

Afacerea Nac Impex se bazează însă şi pe multă creaţie şi talent. Comunicarea ocupă, de asemenea, un rol important. „Suntem o familie şi asta contează foarte mult. Din două în două luni mergem în excursii prin ţară pe cheltuiala mea. În plus, nu există un program fix“, a precizat managerul firmei, făcând referire la angajaţi. Cu toate acestea, pe lângă comunicare există şi multă încredere reciprocă, materializată într-o afacere de succes.

În ciuda faptului că pare o afacere desprinsă parcă dintr-un vis, cei care doresc să se implice într-o investiţie de acest gen ar trebui să ştie că, deşi numărul societăţilor cu acelaşi profil este destul de mic (în Oltenia mai există doar o firmă), este destul de greu de pătruns pe piaţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS