13.1 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriVolkswagen aruncă pe piaţă arma anti-Logan

Volkswagen aruncă pe piaţă arma anti-Logan

După ce s-a convins de succesul celor de la Renault cu modelul Logan, Volkswagen s-a hotărât să arunce pe piaţă un concurent pentru maşina produsă de Dacia la Mioveni.

 

Germanii vor produce, de la sfârşitul anului 2009, la uzina lor din Kaluga, Rusia, un automobil ieftin, derivat din modelul de clasă mică Polo. Oficialii VW au declarat că acesta va concura cu Logan, Hyundai Accent şi Lada Kalina. Manevra germanilor vine după succesul celor de la Renault cu modelul Logan. Chiar în Germania, Dacia s-a vândut foarte bine, cu toată reclama negativă făcută de presă şi chiar de ADAC (Clubul German Auto) prin deja celebrul „test al elanului“ pe care Logan nu l-ar fi trecut…

Echipare de bază, fără prea multe opţiuni

„O nouă maşină «de buget» bazată pe modelul Volkswagen Polo va fi produsă în uzina Kaluga, la sfârşitul anului 2009“, a spus Ulrich Hackenberg, membru al Consiliului de Administraţie al VW pe probleme de dezvoltare, scrie Russia-InfoCentre, care citează Russian Business.

Automobilul va concura cu modele precum Renault Logan, Hyundai Accent şi Lada Kalina, al căror preţ mediu este de 11.320 de dolari, 12.600 de dolari, respectiv 10.100 de dolari. Potrivit informaţiilor din presa rusă, jumătate dintre maşinile produse la Kaluga, adică 75.000 de unităţi, vor costa mai puţin de 10.000 de euro. Analiştii sunt de părere însă că acest preţ va acoperi doar variantele în echiparea de bază, fără prea multe opţiuni.

Producţia Volkswagen Group la fabrica de la Kaluga a început la sfârşitul lunii noiembrie 2007. La uzină vor fi asamblate în acest an 66.000 de maşini marca Volkswagen şi Skoda.

A doua linie de producţie va fi deschisă anul viitor, crescând astfel capacitatea unităţii la 150.000 de maşini. De asemenea, vor fi adăugate un atelier de caroserie şi unul de vopsitorie. Vânzările grupului german Volkswagen, al patrulea constructor auto la nivel mondial, au avansat anul trecut cu 7,9%, la 6,189 milioane de unităţi, compania mizând şi în acest an pe o creştere a livrărilor.

Ce fac francezii

Concurenţa, adică grupul Renault, estimează că va ajunge să vândă pe piaţa germană 25.000 de maşini Logan în 2009 şi 30.000 anual, pe termen mediu, a declarat recent un oficial Renault. „Germania este piaţa cu cei mai pretenţioşi cumpărători şi, cu toate acestea, cererea pentru Logan creşte continuu. (…) Anul trecut am vândut 6.000 de maşini Logan, anul acesta cred că vom ajunge la 15.000, iar în 2009 am vrea să ajungem la 25.000“, a spus Jacques Rivoal, director la Renault Germania.

Făcătura „testul elanului“, în variantă ADAC

Vânzările sunt considerate mulţumitoare, cu toate că în luna iulie 2005 presa germană şi ADAC au făcut praf Loganul. Concret, cei de la ADAC au supus Dacia „testului elanului“, la care nu ar fi rezistat. Potrivit raportului dat publicităţii şi citat de presa germană (Hamburger Abendblatt sau Spiegel On Line), în urma acestuia, Loganul s-ar fi răsturnat la viteza de 65 km/h. Testul elanului constă într-o succesiune de viraje bruşte, la viteză din ce în ce mai mare. Potrivit forumurilor de specialitate, janta roţii din faţă, pe care a pivotat Loganul răsturnat, era singura din tablă, restul fiind din aluminiu. Purtătorul de cuvânt al reprezentanţei Renault din Germania, Martin Zimmermann, citat de Hamburger Abendblatt, afirma că la testele efectuate de compania Renault nu au fost probleme cu Dacia Logan. El a mai precizat că automobilul testat de ADAC va fi examinat în detaliu de firma producătoare. Pe forumurile de specialitate din Franţa (www.forum-auto.com) şi România (www.daciaclub.ro), rezultatul testului făcut de germani a fost intens contestat. Organizatorii ADAC au fost acuzaţi de rea-credinţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII