11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBloggingul, între pasiune şi bani

Bloggingul, între pasiune şi bani

Afacerile cu potenţial sunt tot mai diversificate. Deşi până în prezent nu există date care să arate vreun scriitor de blog putred de bogat, activitatea poate genera un venit lunar frumuşel pentru micii întreprinzători plini de idei.

 

Investiţia iniţială într-o afacere este, de multe ori, mult prea mare pentru majoritatea tinerilor. Totuşi, există activităţi care pot genera bani, cu investiţii minime. Din această categorie face parte bloggingul, un concept nou pe piaţa românească, al cărui cost poate fi minim. „Există platforme de blogging care găzduiesc gratis blogurile persoanelor. Cele mai cunoscute sunt blospot.com şi wodpress.com“, a declarat Alin Machenici, expert în PR.

Recomandarea specialiştilor este însă să cumpere un domeniu personalizat (de tipul nume, prenume.ro). În prezent, costurile acestuia se ridică la aproximativ 130 de lei pe viaţă, la care se adaugă costurile de administrare – ce variază între doi şi cinci euro/lună.

Traficul atrage publicitatea

Pentru a avea profit din blogging, este nevoie să atragă cât mai multe firme dispuse să posteze reclame pe blogul respectiv şi, implicit, este nevoie de un număr mare de cititori. „Cu cât este mai mare traficul, cu atât sunt şanse mai mari să atragă publicitate“, a explicat Alin Mechenici. Acesta a precizat că, pentru a avea publicitate, trebuie să fie zilnic peste 1.000 de utilizatori. De fapt, pentru a scoate profit dintr-o astfel de activitate, vizitatorii trebuie atât atraşi, cât şi menţinuţi. „Foarte importante sunt credibilitatea şi integritatea“, a adăugat Mechenici.

„Trebuie să pună accent pe conţinut“

Este bine să aveţi în permanenţă în vedere faptul că oamenii nu intră pe un blog pentru reclamă, ci pentru conţinut, astfel că reclamele trebuie să rămână pe plan secund. Sfatul general este „să scrieţi pentru că vă place, nu pentru bani“. „Trebuie să pună accentul pe conţinut. De preferat, să se concentreze pe un domeniu cât mai specializat şi să se axeze pe optimizarea motoarelor de căutare“, spun specialiştii din domeniu. Aceştia vă sfătuiesc să renunţaţi din start la ideea de a face publicitate prin „spam“, dacă plănuiţi să atrageţi publicitate. În plus, trebuie să fiţi activi, să comentaţi zilnic, dacă este posibil, şi să nu se uite de o potenţială cooperare cu ceilalţi blogări. „Actualizarea frecventă este un mod foarte bun de a menţine blogul la un nivel înalt în directoarele de bloguri sau în motoarele de căutare pentru bloguri şi, odată ce cititorii ştiu că blogul tău este actualizat frecvent, o să se întoarcă regulat“, notează www.marketingpenet.com.

„Reclamele nu trebuie să supere cititorii“

Nici designul nu trebuie ignorat, mai ales atunci când apare publicitatea. „E foarte important ca reclamele să nu supere cititorii. Trebuie evitate pop-up-urile, iar bannerele din acelaşi loc nu trebuie să fie de dimensiuni diferite“, a afirmat Alin Mechenici.

Câţi bani se câştigă din blogging

Potrivit business.rol.ro, în SUA, un blogăr poate obţine lunar de la advertiseri până la 20.000 de dolari. „În Europa se ajunge, în general, la un câştig mediu de 10.000-15.000 de euro pe lună“, a spus Alin Mechenici. Pe lângă banii obţinuţi, persoanele care nu au încă un serviciu sunt ajutate de blog să-şi creeze un brand şi, de ce nu, să-şi găsească un job deosebit. „Specialiştii în resurse umane încep să-şi facă recrutările şi prin intermediul blogurilor, deoarece reflectă personalitatea mai bine“, a spus Mechenici.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS