11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & Afaceri2008 Aston Martin DB9, la Geneva

2008 Aston Martin DB9, la Geneva

Aston Martin a prezentat, la Geneva, un nou DB9, care beneficiază de îmbunătăţiri tehnologice şi retuşuri de design.

Lista de îmbunătăţiri făcute la noul Aston Martin DB9 prezentat la Salonul Auto Internaţional de la Geneva din acest an include propulsorul V12 de 6 litri revizuit pentru a oferi o putere şi un cuplu mai mari. Maximul de 470 de cai-putere (350 kW), cu 20CP mai mult decât ce genera anterior acest motor, este atins la 6.000 de rotaţii pe minut. Rezultă astfel un raport de 267 de cai-putere pe tonă, ceea ce reprezintă un câştig de 11 CP/t faţă de versiunea existentă pe piaţă.

Momentul maxim, 600 Nm la 5.000 de rotaţii pe minut, înseamnă mai multă putere la dispoziţia şoferului şi îmbunătăţirea performanţelor per ansamblu. Viteza maximă a maşinii este de 306 km/h, iar timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h s-a îmbunătăţit cu 0,3 secunde în cazul transmisiei Touchtronic, care beneficiază de un sistem de control integrat pentru a micşora timpul de schimbare a treptelor de viteză. Pe scurt, noul DB9 atinge suta în 4,6 secunde.

Ultimul DB9 încorporează o serie de noutăţi tehnice folosite atât pentru şasiul Coupe-ului, cât şi pentru Volante, model derivat din cel de bază. Conduita de drum este îmbunătăţită prin folosirea amortizoarelor Bilstein, precum şi printr-un sistem revizuit de suspensii. DB9 Volante a fost retuşat pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea, constructorul susţinând un câştig de 10% privind rigiditatea caroseriei.

 

DB9 a depăşit DB7 la vânzări

 

DB9 reuşeşte să combine stilul, calitatea şi utilitatea tradiţională Aston Martin fără să se sprijine pe detalii de design retro. Astfel că schimbările la DB9 revizuit sunt subtile şi reflectă designul nemuritor şi eleganţa necontestată a maşinii.

Modificările exterioare constau în introducerea în echiparea standard a jantelor din aliaj de 19 inci în zece spiţe, a oglinzilor laterale noi şi unei grile faţă din aluminiu, redesenată. La interior, consola centrală este finisată în culoarea argintiu-iridiu. Noul DB9 beneficiază şi de butonul de pornire Emotion Control Unit (ECU), folosit pentru prima dată pe modelul DBS în 2007. ECU este fabricat din sticlă, oţel inoxidabil polişat şi policarbonat şi înlocuieşte cheia folosită anterior pentru DB9.

Inovatorul DB9 semnalează începutul unei noi ere pentru Aston Martin. Modelul introduce noi standarde pentru clasa sa datorită combinaţiei reuşite între tehnologie, agilitate şi design.

Modelul DB9 a fost lansat pe piaţă în primăvara lui 2004, iar până în prezent s-au vândut mai mult de 10.000 de exemplare, depăşind DB7, cel mai de succes model Aston Martin.

Livrarea modelului DB9 revizuit va începe în această primăvară, preţul fiind de 113.950 de euro pentru DB9 Coupe şi 122.950 de euro pentru un DB9 Volante.

Specificaţii tehnice:

Motor: V12 6.0 l natural aspirat

Putere: [email protected] rpm

Cuplu maxim: 600Nm@ 5.000 rpm

Raport putere/greutate:267CP/t

Viteză maximă: 306 km/h

Acceleraţie 0-100km/h: 4,6 secunde

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII