Autorităţile doljene bat palma cu americanii

Autori


Reprezentanţii Ford trebuie să obţină acordul autorităţilor locale înainte de a primi autorizaţiile necesare şi de a începe lucrările. Compania americană are deja probleme de mediu, care au fost preluate prin privatizarea Daewoo.

Oficiali ai companiei Ford şi ai Daewoo Automobile România s-au întâlnit ieri la Prefectura Dolj, cu autorităţile locale din administraţie şi din domeniul protecţiei mediului, pentru a obţine un acord de principiu înaintea demarării procedurilor legale de preluare a fabricii de la Craiova.

Din partea constructorului american de autoturisme au fost prezenţi la dezbateri Dionisio Campos, managerul de tranziţie, şi Nadia Crişan, PR pentru Ford din partea firmei de consultanţă Mc Guire & Woods. Participanţii la discuţii au precizat că reprezentanţii Ford vor să se asigure de sprijinul autorităţilor în respectarea legislaţiei, pentru a se evita „precedentul neplăcut“ – cu referire la blocarea procesului de privatizare de către Comisia Europeană, pentru ajutoare de stat acordate ilegal.

Directorul general al Daewoo Automobile Craiova, Ion Ion, a declarat că ieri s-a obţinut acordul de principiu al autorităţilor locale pentru toate activităţile pe care Ford le va desfăşura la Craiova. „Aşa cum era prevăzut în contractul care urmează să fie finalizat, acordul autorităţilor în desfăşurarea tuturor activităţilor, conform reglementărilor legale din România atât privind mediul, cât şi celelalte activităţi este obligatoriu înainte de a începe lucrările“, a precizat Ion Ion. Acesta a adăugat că, după ce ieri s-a obţinut acordul de principiu al autorităţilor locale, urmează ca şi constructorul de autoturisme din Bănie să prezinte documentele pentru a obţine autorizaţiile „de mediu, de construcţie şi de investiţii“.

 

Ford se grăbeşte

 

PR-ul pentru Ford, Nadia Crişan, a precizat că intenţia companiei americane este de a finaliza cât mai repede contractul cu Daewoo: „Contractul de privatizare a fost extins până pe 14 martie. După ce am primit decizia Comisiei Europene, decizia noastră este să finalizăm cât mai repede posibil acest contract, respectiv să putem pune în aplicare condiţiile precedente şi să trecem legea specială prin parlament până pe 4 martie“.

Amintim că „legea Ford“ a trecut de Senat în forma iniţială, urmând ca decizia finală să fie luată de forul decizional, Camera Deputaţilor, care va trebui să dezbată legea ţinând cont de precizările de la Bruxelles. „Decizia comunicată de Comisia Europeană ne permite să începem lucrările imediat ce contractul se va finaliza“, a adăugat Nadia Crişan.

 

„Există probleme de mediu“

 


Directoarea Agenţiei Regionale de Protecţia Mediului Craiova, Monica Mateescu, a declarat, după întâlnirea de la prefectură, că Ford trebuie să demareze procedurile de mediu pe bază de proiect, pentru a obţine acordul autorităţilor. „Există o serie de probleme de mediu care sunt preluate prin această privatizare şi care va trebui rezolvate, pentru că ţin de obligaţia cumpărătorului. Ford trebuie să vină cu un plan de dezvoltare, ca să discutăm pe concret (…). Pe partea de producţie efectivă, ei au la dispoziţie mai mult de un an pentru a intra pe cursul normal“, a spus Mateescu.

Conform programului de conformare al Daewoo, producătorul de autoturisme din Craiova are termen până în 2009 pentru a scăpa de problemele de mediu, termen care trebuie preluat şi de Ford. „Daewoo are o monitorizare privind protecţia solului şi subsolului, la depozitul de şpan, pentru a nu se infiltra în pânza freatică. Mai există 16 foraje de control pe suprafaţa fabricii care să determine alte elemente chimice care pot afecta pânza freatică: aluminiu, mangan, nichel, plumb. De asemenea, rezervorul de carburanţi trebuie să respecte normele de mediu“, a precizat directoarea Agenţiei Regionale pentru Protecţia Mediului.

 

Ford nu mai construieşte alte spaţii

 

Directoarea Agenţiei de Mediu a dezvăluit că americanii de la Ford nu intenţionează să mai construiască alte spaţii de producţie, ci vor să le modifice pe cele actuale sau să le schimbe destinaţia. Una dintre secţiile vizate este cea de vopsitorie. Ford poate continua programul de mediu iniţiat de Daewoo înainte de privatizare, la care se adaugă modificările necesare. „Măsurile care erau prinse în Programul de Conformare al Daewoo sunt preluate automat de către Ford“, a spus Monica Mateescu.

 

Zonă industrială reactivată

 

În urma discuţiilor de ieri cu oficialii Ford, Primăria Craiova a şi decis să ia prima măsură. Consiliul local va adopta o hotărâre pentru a reactiva zona Daewoo drept zonă industrială.

Hotărârea a fost luată la solicitarea Ford, care ar fi precizat că se va lucra în trei schimburi, deci se va face zgomot, iar în imediata vecinătate a uzinei nu mai trebuie să se construiască locuinţe. Reprezentanţii municipalităţii spun că zona este delimitată în Planul Urbanistic General (PUG) al Craiovei ca şi zonă industrială, dar edilii doresc să o reactiveze.



Comenteaza acum

22 Comentarii

  1. ion said:

    Si cei care au construit casele linga fabrica????
    Si cei care au teren acolo si vor sa isi costruiasca case?????
    Va scade pretul la terenurile de linga fabrica?????????

  2. amploaiat la daewoo said:

    stai calm,nea ioane,isi fac oamenii case linga aeroporturi,sau pe soluri dinainte-cunoscute ca nesigure….ford nu o sa faca mai mult zgomot decit facea IUG-ul-si Lapush s-a extins bine mersi!eu sint convins ca va EXPLODA pretul la terenuri………

  3. Gicuta said:

    Mai Ioane ce nu pricepi ?? Pentru cei ce au deja case acolo, li se vor da gratuit dopuri pentru urechi(aplicabile in schimbul trei) iar cei ce vor sa-si construiasca, vor primi gratuit si cate un diazepam.

  4. fordesa said:

    Dle, numai la pretul terenurilor va ginditi. Da uite ca linga IUG (pardon Popeci SA) si ELECTRO se face cartierul rezidential cel mai nou. Daca nici acolo nu e zgomot, ca numai tramvaiul cind trece se zguduie peretii si zdranganesc geamurile de la blocurile alea turn de linga fosta cantina studenteasca. In plus linga DAEWOO aveti si Selgros, loc circulat nu-i asa, si de masini de mare tonaj. Ce sa mai zica cei de linga gara sau de pe rocada veche, ca trece trenul sau vreo basculanta de-a mare si simti lustra cum se clatina deasupra capului, de-aia isi iau toti aplice de tavan, ca-s mai stabile; in Calea Bucuresti la fel, care are ferestre ce dau spre linia de tramvai, ar trebui sa ceara spor de stres de la asociatia de locatari.
    Tot ii dati cu preturile; lasa ca n-o sa saraciti; credeti ca pentru linistea voastra de imbogatiti ar trebui sa va creeze conditii speciale? Poate v-alegeti un primar dintre-ai vostri, care sa va inteleaga ofurile, ca de locuri de munca n-are nevoie Craiova.

  5. Dan Rotariu said:

    Asta e gresela autoritatilor subliniata de mine in repetate randuri: nu s-a luat taurul de coarne ca sa se alocede catre autoritati terenurilor o destinatie pe zone: zona aceasta e rezidentiala, cealalta comerciala, cealalta industriala. Si asa o sa va treziti cu o crescatorie de porci langa vila dvs.. Vila dvs. o sa valoreze nimic cand cel care creste porcii o sa va castige in instanta si o sa ramana cu porcaria langa casa dvs.

  6. amploaiat la daewoo said:

    lasa-i,forduleesa,ca poate se hotaraste ford sa faca totusi-vorba lui tariceanu-hirtie igienica-banuiesc ca procesul de fabricatie e mai silentios…sau ei or crede ca o masina se face cu ciocanul de 2 kile in mina….

  7. gheorghe said:

    BRAVO GICUTA-GHEORGHITZA.. .BARVO MAMII…CE NU STIU IEI,INCA,.CA ASTIA DEJA AU CAM PUS IN VINZARE TOTI….TEVILE DE GAZE DE SUB…TEREN.IMPRASTI ATE CAM PESTE TOT,AUTOBAZA AIA DE CEREALE SAU CE INGRASAMINTE CHIMICE O FI,STRAZI CARE NU EXISTA ,DOAR ULITZE SI ALEA DENIVELATE,APA AU DE ASTEPTAT,ENERGIE ELECTRICA……..E PE VINE….CANALIZARE,P OATE PESTE VREO MULTI ANI…si cica au pretentii…ZONA REZIDENTIALA…….

  8. gheorghe said:

    vasilescule la ce te referi ,,taica,,?!?Ca esti tare greu de inteles……tu fa-te mai intii inteles,explica-te,v ino cu argumente……..ce stiu eu……fa-ti bagajele si tai-o spre daewoo…o simbata vin si eu cu tine sa mincam un mic o bericioaica,dar nu mai mult……

  9. GINARDO said:

    EU NU INTELEG O CHESTIE…..CU STATUL ROMAN ESTE ASA DARNIC CU STRAINII DAR CU NEAMUL ASTA NU….27 DE MILIOANE EURO AJUTOR DE STAT PT CE??AIA DE LA FORD NE INGROAPA IN BANI SI STATUL ROMAN FACE CADOURI…CAND ESTE VORBA DE SALARII NU DAU TZARANII ASTIA NICI UN BAN DAR LA STRAINI LE DAU MILIARDE AU PUS CONDITIA SA PASTREZE 4000 DE ANGAJATZI POI DACA STAUL RAMAN AR INVESTII SI AR FACE FABRICI NU AR MAI TREBUI SA DEA LA STRAINI SA FACA FABRICI LA NOI CU AJUTOARE DE STAT SI AR CREA LOCURI DE MUNCA .DUPA CUM VAD ASTIA CONTIANU SA VANMDA TOT DIN TARA ASTA PE NIMIC NU STIU NICI MACAR AFACERI SA FACA…..NENOROCITZI I ,DAR MAI NENOROOCITZII SUNT AIA CARE II VOTEAZA…..AAA INCA CEVA VOTATZII DIN NOU CA O S-O DUCETI MAI BINE!!!!

  10. teodorescu Y. said:

    dincolo de toate discutiile si interesele Craiova are nevoie de locuri de munca,altfel capitala Olteniei ramane un targusor sarac si inapoiat ar trebui sa spunem :bine ai venit Ford cei care lucreaza acolo cam asa gandesc altii cred ca ar fi bine ,,sa moara capra vecinului”.Doar suntem romani

  11. Dan Rotariu said:

    Pai cu 27 milioane euro statul roman capitalist a platit salariile celor din fabrica pentru 162 euro salariul mediu celor 3750 angajati (conform liderului sindical, Ovidiu Cioroianu 6 milioane e salariu mediu) pe o perioada de 44,44 luni. Iote cum platim noi salariul unora si profitul il ia Ford de pe urma salariilor. E de “ajutorul asta social” ce mai spuneti? Muncitorii muncesc din greu aproape 4 ani pentru profitul actionarilor Ford si statul, adica noi toti, platim salariile. Asta e capitalsimul in care frauda, comisionul, hotia a inlocuit teama de puscarie a celor care furau sau inselau statul.

  12. eduard said:

    GINARDO esti prost rau. Pai 27 mil. euro este egal cu zero pt. un business ca cel in discutie. Daca ai sti un minimum de matematica ti-ai da seama ca FORD plateste sub fosrma de taxe 27 mil euro in maximum 6 luni. Asa ca stai linistit… nu plange tu Statului Roman de mila. Pt. salariul tau de 10 mil. o societate scoate din buzunar alte 10 mil. Adauga aici TVA, impozit pe profit, CAS pe societate, etc. si vezi ce iese. Si dupa ce faci asta ia in calcul faptul ca FORD va plati 4000 de angajati, iar cei din jur (furnizori, etc.) inca 4000.
    Calculeaza TVA-ul la un telefon NOKIA fabricat la Jucu si apoi la un FORD fabricat la Craiova. La fel fa paritatea TVA la dioda, lcd etc. / cutie de viteze, parbriz, tapiterie etc.

  13. ion said:

    Mai oameni buni eu v-am intrebat de situatia celor de linga fabrica si de preturi si voi vorbiti despre altele.
    Vorbiti la subiect daca nu , nu mai vorbiti.

  14. Dan Rotariu said:

    Asa si ce daca statul incaseaza TVA de la Ford? TVA-ul pe care Fordul il plateste statului este la randul ei (Taxa pe valoare adaugata) platita de noi la cumpararea masinii. Deci staul castiga TVA j de la producator ci de la cumparatorul final care este poporul. Repet TVA e platita in integrqlitatea sa de catre popor la cumpararea autoturismului, iar Ford doar retine contravaloarea TVA (inclusa in pretul masinii) si o vireaza statului. Mai mult nici un TVA nu se incaseaza de catre stat pentru produsele exportate. Statul de la Ford nu ia decat nimicurile de contributii (fata de salarii) pentru angajati (deja le facuse cadou salariile pentru 4 ani) si impozitul pe profit, dar asa cum am demonstrat anterior ca au procedat coreenii, e foarte posibil ca Ford sa inregistreze profitul zero care inseamna si taxe si impozite zero.
    Mai mult, acum sub explicatie ca e nevoie de tehnica noua vor aduce tehnica “noua” (coreenii au adus tehnica “noua” si din 1974) si fiind o miscare in interiorul firmei vor inregistra valori imense pentru a raporta pierderi, deci in primele exercitii , primii 3 ani, vor plati spre zero impozitele. Zau asa, daca nu stiti ce inseamna TVA sau cum procedeaza firmele multinationale pentru a isi micsora impozitele nu mai scrieti doar ca sa aratati ca nu stiti. Auzi … TVA-ul il plateste Forul … mare e gradina ..

  15. sudistu' said:

    Investitia Ford este absolut necesara la Craiova….Conteaza mai putin cat/daca Ford va plati mai stiu eu ce taxe sau impozite…Important este ca Ford sa “aduca” (direct sau indirect) mai multe locuri de munca pentru locuitorii zonei noastre….

  16. vasilescu said:

    pt.gheorghe-ma refer la regulile de ortografie elementare,mersi,mic i si bere consum doar cu nevasta si prietenii……

  17. Mihai said:

    Cei care si-au luat case sau pamanturi in zona aceea au stiut ca sunt la doi pasi de o uzina mare si si-au asumat riscurile. Oricum o parte din case apartin de primaria Cosoveni, nu stiu exact care e granita dintre cele doua primarii dar nu toti o sa fie afectati, cu cat mai departe cu atat mai bine. Mie personal zona aia de vile nu-mi place pentru ca fiecare a construit exact cum l-a taiat capul, ulitele sunt prea inguste , nu poti intoarce masina,nu e verdeata, stalpii sunt de lemn ca la tara, fire suspendate, nu exista trotuare sau spatii comune, nu e o scoala, iti risti viatza sa treci strada ca sa cumperi o paine…si multe alte chestii care au fost facute fara cap sau viziune. Cei care au construit acolo nu au avut un plan comun, e ca un fel de cartier experimental, sper ca cei ce fac case in alte parti sa invete ceva din haosul de langa Ford…

  18. Mihaela said:

    Articolul asta a aparut in Automotive News de azi. In Romania “pestele se impute de la cap”, la Ford e pe dos. Exemplu de integritate.
    Board wants to pay Bill Ford for 2008

    DETROIT — Ford Motor Co.’s board of directors wants to start compensating Bill Ford again — but the executive chairman and family scion of the automaker won’t accept the cash just yet.
    As CEO, Bill Ford decided in May 2005 to forego new compensation until Ford Motor’s automotive sector achieved sustainable profitability. That hasn’t happened yet.
    But in its 2007 annual report, filed late Wednesday, Ford Motor said the compensation committee of its board had deemed it unreasonable to expect Bill Ford to continue to work for no compensation. Therefore, it wants to resume paying Bill Ford again in 2008.
    Bill Ford declined, according to a spokesman.
    ” He wants to stay true to his pledge,” spokesman Oscar Suris said Wednesday.
    Instead, Bill Ford agreed to accept compensation only after the company’s global automotive sector has achieved a full year of profitability excluding special items. At that point, the executive chairman will accept payment reaching back to 2008.
    Ford Motor is not setting aside any money now to cover that eventual payment, Suris said.
    Ford Motor is not disclosing the amount of the annual compensation planned for Bill Ford. That will be disclosed in a ****re proxy statement after the compensation is actually paid out, the spokesman said.
    The company estimates that Bill Ford has foregone $25 million to $33 million of compensation in the nearly three years since he made the pledge.
    The only payment Bill Ford received during that period, Suris said, is a March 2006 stock award granted before the pledge. Bill Ford donated the proceeds from that award to a scholarship fund for the children of Ford Motor employees.

  19. GINARDO said:

    PT EDUARD CRED CA NUMAI UN PROST CA TINE AR MUNCI PE 10 MILIOANE CA EU UNU NU-MA MULTUMESC NICI CU 1000 DE EURA IN CAZ CA VREI SA STII PE MINE NU-MA INTERESEAZA CATE TAXE PLATESTE FORD SAU CATI LUCREAZA ACOLO CA NU AM NICIO TREABA SI NICI NU DEPIND EU DE FORD SI IN ALT RAND URASC INVESTITIILE STRAINA IN TARA MEA PREFER SA FIE UN ROMAN CARE SA CUMPERE DAEWOO SA FACA SI FABRICA DE HARTIE IGIENICA NUMAI SA FACA CEVA ASTA MA INTERESEAZA PE MINE POT AIA SA DEA STATULUI MILIOANE DE EURO PE ZII PE MINE MA INTERESEAZA TOT CE MISCA IN TARA ASTA NU VREAU STRAINII VREAU ROMANII SA FACA FABRICI NU GUSTERII AIA SA PROFITE DE PE URMA NOASTRA ASA CA PAPA NU AM CE DISCUTA CU AIA CARE VOR SA LUCREZE SCLAVI LA STRAINI

  20. nordistu' said:

    Mihaela trebuia sa dai si traducerea, pentru ca vad multi nostalgici comunisti pe aici familiarizati probabil cu limba rusa. Referitor la gestul lui Bill Ford – este unul normal pentru o companie cu pierderi – in Romania TOTI directorii de intreprinderi de stat cu pierderi renunta la salarii pana se redreseaza, nu-i asa? 🙂 De aia si mie imi pare rau ca nu a fost Daewoo cumparata de unul dintre renumitii industriasi romani, care activeaza pe piata auto de atata timp (Fordul e mic copil cu doar 100 de ani in Europa) si care probabil cresteau productia la peste 500.000 de unitati anual. Mare pacat! Si cu Dacia au facut la fel. Au lasat-o sa se zbata pana au venit imperialistii francezi sa ne umileasca ei cu Loganul lor (pe care acum vor sa-l vanda si in SUA – patria capitalismului salbatic).
    Domnule Rotariu – o mica corectie – salariul mediu net la Daewoo este de 11 milioane (nici femeia de serviciu nu are sub 7 mil); probabil ati citit un interviu mai vechi de-al lui Ovidiu (4-5 ani)..

  21. dionis said:

    Nu e articol despre Ford sa nu apara in poza si Luminatia Sa Solomon Magnificul, sau sa spuna si el cateva cuvinte acolo. Am inteles ca este un proiect de hotarare pentru schimbarea denumirii strazii Caracal in Henry Ford. Daca este asa, atunci chiar ca am ajuns departe. La mai mare craioveni!

Alte stiri

Sumarul ediției de vineri, 29 februarie 2008

Actualitate

» Băsescu către Predoiu: Speculaţiile privind activitatea anterioară nu vă vor afecta ca ministru
» Scurte stiri
» Radu Stroe a aflat “uluit” de la televizor că nu va conduce Ministerul Apărării
» Dascălii îşi apără şcolile

Local

» Târgujienii, nemulţumiţi de lipsa parcărilor
» Pâinea continuă să se scumpească
» Deficitul bugetar pe 2007 ar putea fi mai mic
» Solomon, primul în sondaj
» Nava eşuată, readusă pe şenal
» Un copil a căzut în cap din troleibuz
» 75 de ani de la înfiinţarea Protecţiei Civile
» „Matca“, un nou spectacol la Zilele Marin Sorescu
» Au vândut inele contrafăcute
» Hacker cercetat de poliţişti

Gorj

» Complex comercial agricol de zeci de milioane de euro
» Şi-a dat duhul în camera de detenţie
» 12 primari de trei stele în judeţul Gorj

Sport

» BC Vâlcea a pierdut, CET a bătut
» Un nou eşec în faţa liderului
» Au zburat spre Togliatti
» Lucian Bute îşi apără centura
» Bannerele, la control
» Pandurii, la Happy Hour
» Vâlcea se bate pentru puncte la Hunedoara
» Gorjenii, eliminaţi
» Victorie pentru o primăvară liniştită
» Spania şi-ar putea pierde locul la Euro
» Liliecii le-au făcut viaţa grea extratereştrilor
» Eduardo a fost externat
» Sepsi, integralist la Benfica
» Marius Niculae a înscris pentru Inverness
» Abramovici visează frumos
» Bayern s-a chinuit cu 1860 München
» Lens a avut meci dificil cu Le Mans
» Au câştigat şi fără Mutu

Bani & Afaceri

» Scurte ştiri
» Ford – creditor cu dobândă în acţiuni
» Autorităţile doljene bat palma cu americanii

Magazin

» Apariţii editoriale
» Fereşte-te de radar
» Întreruperi energie electrică
» Telefoane utile
» Agenda evenimentelor
» Picătura de cunoaştere
» Bancul zilei
» Vremea în Oltenia
» Ia te uită
» Barcelona – istorie, tradiţii şi influenţe culturale

Opinii

» Discutând serios despre cazul Ford
» Mare brânză în oraşul academic

Top