PR-ul, cheia către o afacere de succes

Autori
Etichete , , ,


Indiferent de mărimea unei firme, pentru a-ţi construi o imagine credibilă în piaţă şi în faţa angajaţilor, e nevoie de instrumente de relaţii publice. Specialiştii din domeniu spun că, în timp ce prin publicitate îţi faci o imagine bună, relaţiile publice te ajută să-ţi dezvolţi una credibilă.

 

Relaţiile publice (PR) reprezintă o funcţie a managementului şi înseamnă un mediator între firmă şi colaboratori, fie ei angajaţi sau clienţi. „E foarte important să fii credibil. Dacă dezmăgeşti lumea sau îţi pierzi credibilitatea, nu mai exişti ca organizaţie. Iar PR-ul te ajută să devii credibil prin comunicarea directă şi sinceră. În străinătate, foarte mult din bugetul unei companii se alocă publicităţii şi relaţiilor publice. În timp ce publicitatea te ajută să fii vizibil (în mass-media, în publicitate stradală, etc.), relaţiile publice te ajută prin organizarea de evenimente interne şi externe, să obţii bunăvoinţa angajaţilor şi partenerilor, respectiv a publicului larg (concursuri, team-building-uri, petreceri, spectacole, trainguri), acoperirea media în articole, trimiterea de news-letters, e-mail-uri personalizate, comunicarea cu ajutorul blogurilor şi al reţelelor sociale“, a declarat Alin Mechenici, preşedintele „PR Pătrat“, prima asociaţie de comunicare şi relaţii publice din Oltenia.

PR-ul, indispensabil organizaţiilor mijlocii şi mari

Alin Mechenici a explicat că PR-ul este cel care ajută firmele, fie ele mici sau mari, să se diferenţieze faţă de competitori prin grija şi atenţia pe care le acordă mediului intern (angajaţi) şi extern (clienţi, colaboratori). „PR-ul este indispensabil în special organizaţiilor mijlocii şi mari, care se adresează mai multor tipuri de public şi au o responsabilitate mai mare faţă de mediul în care-şi desfăşoară activitatea“, a precizat Alin Mechenici.

În funcţie de nevoile de comunicare, fiecare întreprindere poate să-şi angajeze personal calificat sau să apeleze la agenţii specializate în acest domeniu. „Avantajul apelării la o firmă specializată este că presupune costuri doar atunci când este nevoie de organizarea unei activităţi specifice. Înfiinţarea unui departament propriu de PR înseamnă costuri mai mari de întreţinere, dar şi avantajul că reprezentanţii acestuia cunosc mai bine mediul intern al organizaţiei şi pot acţiona într-un timp mult mai scurt în cazul unei crize, dar pot să şi ajute la dezvoltarea unor proiecte ce necesită mai multe persoane şi un timp mai îndelungat de desfăşurare“, a spus Mechenici.

„Cucereşte piaţa prin PR“


Dacă în Bucureşti, Cluj şi Timişoara, numărul agenţiilor de succes specializate pe servicii de consultanţă şi PR a depăşit câteva zeci, în Craiova şi în Dolj, ele sunt aproape inexistente. Oportunitatea dezvoltării unei afaceri în acest domeniu nu ar trebui neglijată. Totuşi, specialiştii spun că, pentru a avea succes într-o astfel de afacere, este nevoie, în primul rând, de seriozitate şi profesionalism. „Calitatea dă tonul. Nu poţi avea succes doar dacă eşti pasionat. E nevoie de foarte multă implicare, de seriozitate, iar pregătirea profesională în domeniu trebuie să fie la înălţime“, a spus preşedintele „PR Pătrat“. Potrivit acestuia, cei care vor să afle mai multe se pot întâlni cu profesionişti chiar la Craiova. „Pe 24 ferbuarie, la Craiova va avea loc conferinţa cu titlul «Cucereşte piaţa prin PR». La eveniment vor fi invitaţi specialişti de marcă din domeniu, printre care preşedintele Asociaţiei Române a Profesioniştilor de Relaţii Publice şi un dublu laureat al Romanian PR Awards“, a mai spus Alin Mechenici.

Temele abordate vor viza credibilitatea, mediatizarea evenimentelor, marketingul social, PR-ul intern şi comunicarea on line.

Ce este „PR Pătrat“?

Asociaţia de Comunicare şi Relaţii Publice „PR Pătrat“ a luat fiinţă în 2007 şi are ca obiective promovarea comunicării şi a relaţiilor publice, sprijinirea proiectelor ce pot contribui la dezvoltarea lor şi crearea unui context favorabil dialogului între principalii actori din domeniul comunicării şi al relaţiilor publice.



Comenteaza acum

8 Comentarii

  1. A said:

    “pentru a-ţi construi o imagine credibilă în piaţă” – PR/ul ocupa un loc de cinste intre zarzavaturi, fructe si alte minunatii :))

  2. Cod said:

    PR Patrat…o organizatie tanara care sper ca va reusi sa dezvolte pr-ul si in cadrul celorlalte organizatii din craiova…sper sa reusesc sa ajung la conferinta de pe 24….
    multa bafta!

  3. Reali said:

    Precis PR-ul asta patrat este si PR-ul GDS. HA, HA,HA,HA,Ha. Ce penibili sunteti. Si unde e afacerea de succes?. Sa il auziti pe PRiiiul vorbind ca iti vine sa te sinucizi. Brovos GDS ca promovati valoarea!!!!!!!!!!

  4. cetatean said:

    Adica e tot un fel de vrajitorie, asta imi place mie ca in tara asta toata lumea vrea sa munceasca.

  5. eu said:

    Si unde va avea loc aceasta ‘mareata” intalnire cu marii profesionisti din domeniu?
    PS:
    PR intr-o urba dominata de companii conduse de manageri inculti si manelisti? Ha, Ha –amuzant. Culturi organizationale pe pasuni si imagine pe “plashme”, poate.!

  6. gabi said:

    este alegerea fiecaruia daca face afaceri si comunica in stil modern, occidental, sau in stil romanesc, la o tuica, matrasind o licitatie de stat sau un contract cu o “cunostinta” din care-si asigura veniturile pe inca un an. cei care aleg ultima varianta nu au nevoie de PR. ceilalti probabil sunt interesati, si pot gasi detalii la http://blog.prpatrat .ro/2008/02/15/cucer este-piata-prin-pr/

  7. gabi said:

    adresa din comentariul anterior (#6) este fara spatii, evident (cucereste, nu cucer este), ca asa le publica site-ul. sper sa se prinda toata lumea

  8. Ioo said:

    PR-ul este intradevar foarte important pentru o companie. Daca va uitati toate firmele de succes au un astfel de departament, deasemenea politicienii au apelat la oamenii de PR (sa nu uitam Tariceanu a angajat 2 oameni de PR din strainatate pe care ii plateste cu 1 milion de euro), asa ca ar trebui sa fie luat mai in serios si de cei din Craiova.
    Ma bucur ca pana la urma incepe si in Craiova dezvoltarea acestui domeniu si oamenii incep sa inteleaga necesitatea relatiilor publice.

Alte stiri

Sumarul ediției de vineri, 15 februarie 2008

Actualitate

» Scurte ştiri
» S-au căsătorit
» Cristina Popescu, noua şefă a Inspectoratului Şcolar
» Tinerii olteni s-au iubit de Sf. Valentin

Local

» Ucisă de Ziua Îndrăgostiţilor
» Mandate de arestare pentru Pară
» Bal pe canal
» Prins cu pistolul nedeclarat
» Grevă la SJA Mehedinţi
» Ziua Îndrăgostiţilor, profitabilă pentru comercianţi
» Jandarmii şi-au prezentat rezultatele
» Agenda summit-ului NATO, în atenţia CSAT
» Băsescu, invitat de Iuşcenko în Ucraina
» Furt de cărbune din vagoane
» Guvernul ajută cu 125.000 de lei familiile din Mateeşti
» O autoutilitară încărcată cu condimente s-a răsturnat
» Balastierele continuă să funcţioneze ilegal
» RAT îngroapă RAT Control
» De la penitenciar, pe scena din Berlin

Dolj

» Puşcărie pentru omorârea unui câine
» Noi proteste sindicale
» Buzatu ameninţă cu plecarea din partid

Gorj

» A tras cu pistolul ca să se distreze
» Drept la replică

Sport

» Scurte ştiri
» Meci decisiv pentru craioveni
» Sorin Matei anunţă revigorarea atletismului
» Oltchim a pus tunurile pe rusoaice
» Probleme de lot pentru Bondrea
» Liviu Mihai revine peste o lună
» Gărgălie, la FC Caracal
» Suporterii Ştiinţei intră cu fluturaşi pe Extensiv
» Kevin McCabe a cumpărat Ferencvaros
» A apărat trei penaltiuri în patru zile
» Casillas, 15 zile pe bară
» Wenger este curtat de Barcelona
» IFAB vrea terenuri la aceeaşi dimensiune
» Englezii ar putea rămâne fără campionatul intern
» Contra, cu un pas în optimi

Bani & Afaceri

» România întârzie modificarea taxei auto
» PR-ul, cheia către o afacere de succes
» Impozit de 45% la comisioane

Magazin

» Apariţii editoriale
» Fereşte-te de radar
» Întreruperi energie electrică
» Picătura de cunoaştere
» Vremea în Oltenia
» Bancul zilei

Opinii

» Unde sunt zăpezile de altădată?
» Goange în anii dezordinii

Top