10.6 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriInternetul ajută la scăderea audienţelor

Internetul ajută la scăderea audienţelor

Pentru că pot să-şi urmărească on line cererile depuse la Oficiul Cadastru şi Publicitate Imobiliară, tot mai puţini craioveni se înscriu în audienţă.

Majoritatea clienţilor Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) pot urmări în acest moment, on line situaţia şi termenul de rezolvare al cererilor (privind extrasul de carte funciară, intabulările, dezmembrările, precum şi celelalte lucrări) depuse la oficiile judeţene de cadastru. Acest serviciu este gratuit şi este disponibil în aproape toate judeţele ţării, inclusiv în Dolj. „Serviciul este disponibil de aproape un an. Orice persoană care depune o cerere pentru servicii ce presupun cadastrul primeşte un număr de înregistrare, în baza căruia îşi poate verifica situaţia on line“, a declarat Maria Băsescu, directoarea Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj.

 

„Oamenii află informaţiile mai uşor şi mai repede“

 

Sistemul de aflare a stadiului lucrării este foarte simplu – clienţii agenţiei intră pe site-ul agenţiei naţionale (www.ancpi.ro), la „urmărire cereri RGI“. „Introduc numele judeţului, denumirea Biroului de Cadastru unde s-a înregistrat lucrarea, anul în care a fost depusă cerere (sunt disponibili anii 2006, 2007 şi 2008) şi numărul cererii“, a explicat Maria Băsescu, care a adăugat că utilizatorii trebuie să apese apoi butonul „caută“ şi pe cel de „enter“. Cei interesaţi vor primi informaţii legate de data depunerii cererii, termenul de soluţionare, obiectul cererii (pentru ce a fost cererea depusă) şi starea ei. „În acest mod, utilizatorii află informaţiile mai uşor. În primul rând, sistemul vine în întâmpinarea persoanelor autorizate“, a adăugat Maria Băsescu.

Potrivit informaţiilor primite de la aceasta, rolul principal al sistemului este de a-i informa în cel mai scurt timp pe clienţii Oficiului atât cu privire la la stadiul lucrărilor, cât şi la motivele pentru care au fost respinse cererile (dacă au fost respinse). „Oamenii află informaţiile mai uşor şi mai repede“, a precizat directoarea OCPI Dolj.

 

„Numărul audienţelor a scăzut şi pentru că anul trecut am făcut angajări“

 

Acestea nu sunt însă singurele motive pentru care ANCPI a implementat sistemul. „Iniţiativa se datorează numărului mare de reclamaţii depuse de clienţi şi legate de întârzierile cu care se efectuau diversele servicii de carte funciară şi cadastru. Sperăm că va aduce transparenţă totală în rezolvarea lucrărilor de către angajaţii Oficiilor de Cadastru şi Publicitate Imobiliară“, a declarat, pentru NewsIn, Robert Tatu, directorul ANCPI.

Pe lângă faptul că informează în timp real, sistemul a dus la o uşoară scădere a numărului audienţelor solicitate. Acesta nu este însă singurul motiv al scăderii. „Numărul audienţelor a scăzut şi pentru că anul trecut am făcut angajări“, a explicat Maria Băsescu.

Serviciul va fi disponibil în toată ţara

Serviciul on line este disponibil în toată ţăra, cu excepţia judeţelor Mureş, Iaşi, Brăila şi municipiul Bucureşti. ANCPI va creşte însă, până la sfârşitul anului, numărul judeţelor în care se poate urmări on line evoluţia cererilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS