22 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum să faci afaceri şi carieră

Cum să faci afaceri şi carieră

Pentru mulţi, publicitatea se rezumă la spoturi TV. Puţini însă reuşesc să pună pe picioare o afacere cu perspective în acest domeniu.

HosuS media este o agenţie de publicitate care se ocupă de tot ceea ce înseamnă servicii şi produse publicitare. „Firma a fost înfiinţată de Hosu Sebastian, în mai 2003. A plecat la drum cu Şapte Seri Craiova. Între timp, s-a renunţat la ea, iar firma se ocupă de 24 FUN“, a declarat Gheorghe Marinescu, managing partner al firmei, care, la momentul respectiv, era în anul trei de facultate şi avea un prieten comun cu Sebastian.

Investiţia iniţială s-a ridicat la doar câteva mii de euro şi nu a vizat decât puţine mijloace fixe (IT), angajaţii şi cheltuielile cu realizarea revistei. În mai puţin de un an, afacerea s-a diversificat. „La mijlocul lui 2004, pentru că aveam deja un portofoliu, ne-am diversificat activitatea cu revista Casa şi Biroul, care face parte tot dintr-o reţea naţională“, a adăugat Marinescu. Lucrurile nu s-au oprit însă aici. În acelaşi an, HosuS Media a început să ofere şi servicii de creaţie publicitară, de producţie de materiale publicitare şi personalizate, web-design şi chiar organizare de diverse evenimente.

 

„Multă muncă, seriozitate şi profesionalism“

 

Reuşita într-un astfel de domeniu nu a fost nici pe departe uşoară. „Multă muncă, seriozitate şi profesionalism. Asta e cea mai bună politică pe termen lung. Atunci când spunem ceva, ne ţinem întotdeauna de cuvânt, mai ales că în mediul economic din Oltenia acest lucru contează foarte mult şi te face să fii foarte apreciat, deşi este un lucru normal“, a explicat managerul firmei.

În plus, HosuS Media s-a dezvoltat şi punând accent pe munca de echipă şi pe un mediu plăcut pentru colaboratori. „E un domeniu foarte dinamic. Nu se potriveşte la toată lumea. Mulţi au impresia că este un miraj, dar trebuie să te potriveşti ca profil psihologic. Trebuie să fii activ, vesel, să ai umor şi să fii deschis la nou“, a precizat Gheorghe Marinescu.

Potrivit acestuia, afacerea în publicitate nu este complicată, dar este solicitantă. „E simplu, dar nu e uşor. E simplu pentru că sunt nişte paşi ce trebuie urmaţi. Nu e uşor pentru că mentalitatea clienţilor din zonă este încă în urmă – nu văd încă necesitatea publicităţii. Ei cred că trebuie să ai bani ca să faci publicitate şi, de fapt, este exact invers“, a adăugat Marinescu. Acesta a explicat că, fără publicitate şi, implicit, fără să fii vizibil pe piaţă, este destul de dificil pentru o companie să se facă remarcată, mai ales că, uşor-uşor, concurenţa începe să-şi spună cuvântul în mai toate domeniile de activitate.

 

„Înainte să fii profesionist, trebuie să fii om“

 

Pe lângă lupta continuă cu mentalitatea învechită, altă provocare a domeniului este, potrivit reprezentantului firmei, şi găsirea agenţilor de vânzări de calitate. „Oameni de vânzări buni sunt greu de găsit, mai ales că munca aceasta nu presupune program sezonier. În plus, înainte să fii profesionist, trebuie să fii om“, a spus Gheorghe Marinescu, care a subliniat faptul că problemele cu care s-au confruntat de-a lungul timpului au fost legate şi de faptul că în permanenţă a trebuit să reînnoiască echipa, ajunsă acum la 16 angajaţi.

 

Succesul vine respectând regulile

 

Cei care visează la o afacere în acest domeniu ar trebui însă să ştie că în prezent concurenţa este acerbă, mai ales că se pune foarte mare accent pe preţ. „Şi cum strategia bazată pe calitate costă, apar probleme de competitivitate. Noi preferăm însă clienţi mai puţini, dar care să fie serioşi şi care să pună preţ pe calitate“, a spus Gheorghe Marinescu. Unul dintre sfaturile date de acesta celor care vor să pună o afacere pe picioare este în primul rând acela de a munci foarte mult. „În plus, important este să crezi în ceea ce faci şi să nu încerci să sari nişte etape (termini facultatea, te angajezi şi-ţi faci firmă). Trebuie să vezi cum stau lucrurile în fiecare loc“, a mai spus Marinescu, care a explicat că alt lucru foarte important este şi acela de a şti să lucrezi cu oamenii, pentru că sunt cel mai important activ al unei firme. „Dacă nu ştii să gestionezi resursele umane, degeaba eşti cel mai bun“, a spus Marinescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU