14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum vă comportaţi la petrecerile de la birou

Cum vă comportaţi la petrecerile de la birou

În preajma Sărbătorilor de iarnă, majoritatea firmelor organizează petreceri pentru angajaţi. Totuşi, eticheta de birou spune că, oricât de festivă ar fi ocazia, trebuie să aveţi mare grijă la ţinută şi la comportament.

Potrivit specialiştilor în resurse umane, trebuie să ţineţi cont de câteva elemente esenţiale. Printre acestea, ţinuta specifică unui astfel de eveniment. „Aţi muncit mult să vă creaţi o imagine bună, motiv pentru care trebuie să fiţi elegantă, să vă îmbrăcaţi cu bun-gust şi să vă păstraţi profesionalismul“, vă sfătuiesc specialiştii www.ele.ro. Potrivit acestora, o fustă prea scurtă sau un decolteu mult prea generos nu sunt nici pe departe alegerea potrivită. Pentru a vă integra din punct de vedere al ţinutei şi a fi sigură că alegerea dumneavoastră nu este greşită, ar trebui să discutaţi acest subiect şi cu colegele. „Primul pas este documentarea. Cei care organizează petrecerea vor decide asupra unui cod vestimentar (casual, semielegant, elegant/ protocolar, black tie şi aşa mai departe). Asiguraţi-vă că ştiţi care este acesta“, notează specialiştii www.121.ro. Potrivit acestora, puteţi să folosiţi lucruri pe care le purtaţi în mod normal. Pentru a le da o notă festivă, trebuie să le adăugaţi un detaliu sau un ornament sărbătoresc. În plus, trebuie să acordaţi o mare atenţie încălţămintei. „Încălţămintea va schimba imediat aspectul întregii ţinute“, adaugă www.121.ro.

 

Păstraţi echilibrul în tot ceea ce faceţi

 

Ţinuta nu este însă singurul element de care trebuie să ţineţi cont. Specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc să fiţi atenţi la ce oră veniţi şi plecaţi. „Evitaţi să veniţi cu 20 de minute înainte de finalul petrecerii doar pentru a vă face intrarea. În acelaşi timp, nu petreceţi până la 5 dimineaţa cu ultimii muşterii“ este sfatul www.ele.ro. În plus, păstraţi un echilibru în tot ceea ce faceţi, inclusiv când mâncaţi şi beţi. „Nu vreţi să vă câştigaţi renumele de «cel mai mare mâncău» sau să staţi a doua zi să vă bateţi capul gândindu-vă dacă dumneavoastră aţi fost cea/cel care dansa pe masă cu pomul de Crăciun în braţe“, precizează specialiştii ele.ro.

 

Socializaţi şi cu colegii de la celelalte departamente

 

Nu trebuie să renunţaţi la gândul de a fi remarcat(ă), ci dimpotrivă. „Genul acesta de petrecere poate fi una din rarele ocazii în care îl puteţi întâlni pe şef. Este o mare ocazie să vă faceţi remarcat(ă) în cadrul organizaţiei la nivelul cel mai înalt“, explică www.ele.ro. Alt sfat dat de aceştia este şi acela de a nu petrece toată seara doar în compania colegilor de birou, ci să încercaţi să socializaţi şi cu cei din celelalte departamente.

În plus, la sfârşitul evenimentului, aveţi grijă să le mulţumiţi celor care au organizat petrecerea. Pe lângă faptul că veţi da dovadă de bună creştere, vă veţi deosebi de cei care nu o fac.

 

Ca organizator de petreceri, ţineţi cont de diversitatea angajaţilor

 

În cazul în care nu sunteţi un simplu invitat la petrecere şi v-aţi implicat activ în organizarea ei, trebuie să faceţi în aşa fel încât să se simtă bine toată lumea. De aceea, trebuie să aveţi în vedere anumite reguli. „Ţineţi cont de diversitatea angajaţilor“, spun cei de la ele.ro, care vă sfătuiesc să încercaţi să organizaţi o petrecere care să fie apreciată de toată lumea – alegeţi o locaţie potrivită şi controlaţi cantitatea de alcool ce urmează să fie consumată. În plus, asiguraţi-vă că toată lumea este disponibilă la ora la care stabiliţi începerea petrecerii şi anunţaţi din timp dacă angajaţii pot veni sau nu însoţiţi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII