Acasă Bani & Afaceri Agenţii economici, în plop cu informarea

Agenţii economici, în plop cu informarea

Agenţii economici doljeni s-au dovedit ignoranţi la capitolul informarea cumpărătorilor. Inspectorii OJPC Dolj le-au aplicat amenzi usturătoare în speranţa că nu vor mai încălca legea.

În ciuda campaniilor de informare, pe care inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Dolj le întreprind lunar, în urma controalelor apar de fiecare dată comercianţi care nu respectă legea.

La ultima inspecţie pe care au avut-o, în perioada 1 – 13 noiembrie, specialiştii OJPC au prins cu mâţa în sac 65 de firme, din cele 73 verificate. Neregulile întâlnite au fost diverse, cele mai multe fiind legate de etichetarea eronată, care fie nu cuprindea datele de identificare ale producătorului, fie nu avea termenul de garanţie trecut. Inspectorii le-au dat amenzi în valoare de 66.200 de lei.

Sancţiuni piperate au fost aplicate şi societăţilor care comercializau obiecte preţioase, din aur sau argint. Aproximativ jumătate dintre cei verificaţi nu respectau nici ei normele de informare.

„Doi agenţi economici nu aveau vizată autorizaţia pe 2007, iar unul funcţiona chiar fără autorizaţie. Am găsit şi 0,079 kg de aur nemarcat, care a fost confiscat. Valoarea totală a amenzilor a ajuns la 16.500 de lei“, a declarat Elena Costea, inspectorul-şef adjunct al OJPC Dolj.

Atenţie la pachetele promoţionale

 

Începând de săptămâna viitoare, OJPC Dolj se orientează către alt domeniu, cel al agenţiilor de turism. Inspectorii vor lua la puricat în special pachetele promoţionale, cu ocazia sărbătorilor. Verificările vor fi amănunţite pentru a descoperi dacă vreo agenţie locală încearcă în vreun fel să-şi tragă în piept clienţii, în primul rând cu omiterea intenţionată a unor comisioane.

„Pentru a-i putea ajuta, în eventualitatea unor probleme cu agenţiile, doljenii trebuie să încheie un contract, înainte de a plăti serviciile. În acest caz, trebuie să citească şi clauzele contractuale cu atenţie, pentru a nu se trezi că după ce parafează înţelegerea trebuie să plătească mai mult decât le-a fost spus. Agenţii de turism pot să nu amintească anumite comisioane intenţionat pentru ca oferta să pară mai atractivă“, a adăugat Elena Costea.

În ceea ce priveşte numărul sesizărilor venite zilnic pe adresa OJPC, inspectorii au menţionat că au crescut alarmant cele care vizează electrocasnicele. Oamenii sunt nemulţumiţi de frigidere, aragazuri, telefoane, cuptoare cu microunde, calculatoare, care fie nu funcţionează la parametri normali, fie s-au defectat şi vânzătorii nu doresc să le repare în perioada de garanţie. În acelaşi timp însă s-au micşorat reclamaţiile doljenilor referitoare la produsele alimentare. De data asta, motivul ar fi dispariţia a tot mai multe buticuri, doljenii orientându-se spre hipermarketuri.

Exit mobile version