22 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum să utilizaţi telefonul mobil

Cum să utilizaţi telefonul mobil

Cu toate că este indispensabil, utilizarea telefonului mobil la serviciu poate fi deranjantă pentru cei din jur. Aceasta trebuie făcută după anumite reguli care vizează respectul, responsabilitatea şi compromisul.

Telefonul mobil este un accesoriu nelipsit din buzunarul, geanta sau de birourile colegilor. De fapt, tot mai mulţi angajaţi primesc un telefon mobil de la serviciu. Cu toate acestea, tonurile şi melodiile care mai de care mai săltăreţe, mai antrenante sau mai ascuţite nu sunt nici pe departe pe placul colegilor de birou. „Frecvenţa ridicată a mobilelor dintr-un birou devine de multe ori stânjenitoare, chiar dacă acest lucru nu este recunoscut în mod direct. Există un număr tot mai mare de persoane care consideră soneriile mobilelor iritante într-un mediu de lucru“, notează www.topsanatate.ro.

Răspundeţi doar la telefoanele foarte importante

Potrivit specialiştilor site-ului www.ele.ro, atunci când utilizaţi celularul la muncă trebuie să vă gândiţi „atât la şef, la colegii de muncă, cât şi la eficacitatea muncii dumneavoastră“. Unul dintre sfaturile acestora este de a seta telefonul pe funcţia „silent“. „Dacă aveţi telefonul mobil la job, acesta nu ar trebui să sune, astfel încât să îi deranjeze pe cei din jur. Fie îl puneţi pe vibraţii, fie activaţi modul silenţios“, sunt variantele sugerate de www.ele. ro, mai ales că, pe lângă faptul că îi deranjează pe ceilalţi, soneria vă dă de gol şefului cât de des vă lăsaţi munca pentru a vă concentra pe alt subiect.

În plus, specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc să utilizaţi mobilul doar în cazuri cu adevărat importante – vă sună educatoarea, copilul, membrii familiei. „Cât timp sunteţi la muncă şi aveţi dubii în privinţa importanţei apelurilor primite, lăsaţi mesageria vocală să le preia“, notează www.ele.ro, care explică faptul că acest lucru vă va ajuta să economisiţi timp.

Evitaţi să luaţi telefonul mobil la şedinţă

Setarea telefonului pe silent nu este însă suficientă. „Când vă sună mobilul într-o sedinţă, arătaţi că o problemă personală vă preocupă mai mult decât una legată de serviciu“, notează www.topsanatate.ro. În plus, este destul de nepoliticos ca în timpul unei şedinţe să vă concentraţi atenţia asupra telefonului. „Chiar dacă aţi pus mobilul pe vibraţii, dacă veţi primi un apel, veţi fi tentat să vedeţi de la cine este. Nu numai că acest lucru este nepoliticos, dar este şi un semn pentru şeful dumneavoastră, că mintea nu vă este 100% la job“, spun specialiştii www.ele.ro.

„Nu-i forţaţi pe cei din jur să vă asculte convorbirile“

Atunci când dintr-un motiv sau altul alegeţi să vorbiţi la telefon în timpul serviciului trebuie să vă alegeţi cu grijă locul din care vorbiţi. „Când alegeţi să daţi un telefon, optaţi pentru locurile retrase, astfel încât să nu-i forţaţi pe cei din jur să vă asculte convorbirile“, notează www.topsanatate.ro, care atrage atenţia să fiţi precauţi în alegerea subiectelor discutate la telefon.

Învăţaţi să vorbiţi la telefon pe un ton moderat

Atunci când vorbiţi la telefon trebuie să folosiţi un ton adecvat. „Învăţaţi să vorbiţi la telefon pe un ton moderat; nu tipaţi“, spune site-ul www.topsanatate.ro. Potrivit acestuia, utilizatorii ar trebui să ţină cont de regulile de bază ale etichetei în timpul folosirii telefoanelor (respectul, responsabilitatea, sensibilitatea şi compromisul), mai ales că modul în care-l folosiţi spune multe despre dumneavoastră.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS