10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriOxygen Bistro - cum să faci bani din servicii

Oxygen Bistro – cum să faci bani din servicii

Cu toate că şi-a făcut apariţia acum câteva luni, Oxygen Bistro a reuşit să se impună repede pe piaţa craioveană de profil. Patronii localului spun că secretul reuşitei constă într-un ansamblu de elemente.

Deşi s-a deschis din luna iunie a acestui an, craiovenii care au avut vara asta drum pe lângă Oxygen Bistro puteau observa cu uşurinţă că mesele de la terasă au fost în permanenţă pline, încă de la deschidere. Trebuia să fii destul de norocos să reuşeşti să obţii o masă. De fapt, chiar proprietarii (doi la număr) localului au explicat că au fost multe momente în care nu dura mai mult de un minut pentru a se ocupa o masă. Cum a reuşit Oxygen Bistro să se impună atât de repede pe piaţa de profil, în condiţiile în care în Craiova sunt deja vreo opt – nouă bistrouri şi zeci de restaurante, ne-au spus chiar proprietarii lui. „Clienţii sunt atraşi de ambient, amplasament şi serviciile oferite“, a declarat Cătălin Cremeneanu, unul dintre cei doi administratori ai localului, care a recunoscut că un alt element care i-a ajutat să evolueze într-un timp atât de scurt a fost şi faptul că au lansat această afacere vara.

E nevoie de mai multă implicare decât în alte domenii

Având în vedere faptul că serviciile sunt cele care fac diferenţa, cele mai mari probleme avute au fost legate de personal. „Pe piaţa forţei de muncă din Craiova nu prea există personal calificat“, a spus Cătălin Cremeneanu, care a explicat că acesta este un domeniu din care se câştigă mai greu decât în altele (mai este implicat şi în alte afaceri în domeniul comerţului şi prestărilor de servicii – n.r.), fiind mult mai solicitant. „Afacerea este grea raportată la profit. Nu putem vorbi însă de muncă multă ca şi volum, ci ca şi prezenţă (în permanenţă trebuie să fie unul dintre ei în local). E nevoie de mai multă implicare decât în alte domenii“, a spus Ovidiu Neaga, cel de-al doilea administrator al localului şi cel care a venit şi cu ideea. Acesta, la rândul său, are şi el alte afaceri. Ovidiu Neaga a adăugat că, chiar dacă este mare concurenţa în acest domeniu, este loc pentru toată lumea.

„Faptul că suntem doi ne ajută pentru că ne împărţim sarcinile“

Faptul că au pornit doi la drum este un lucru care i-a ajutat. „Faptul că suntem doi ne ajută pentru că ne împărţim sarcinile“, a afirmat Ovidiu Neaga. Acesta a explicat că au încercat de la început să stabilească bine clienţii vizaţi. „Am vrut bistro pentru că este undeva între bar şi restaurant şi pentru că nu este atât de protocolar precum un restaurant. Bistro e un loc unde poţi foarte bine să bei o cafea sau să mănânci“, a spus Ovidiu Neaga. În plus, cei doi au încercat să contureze un stil al localului, pornind de la ideea de a veni cu ceva diferit faţă de concurenţă. „Am încercat să nu avem limite de înaltă clasă, dar nici să cădem în extrema cealaltă. Am vrut să adaptăm stilul, astfel încât să avem clienţi de la 18 ani până la 60 de ani“, a declarat Cătălin Cremeneanu, care a explicat că de amenajarea localului s-a ocupat asociatul său.

Investiţie de aproximativ 100.000 de euro

Şi cum vorbim de o afacere care implică servicii gastronomice, unul din elementele reuşitei constă în alegerea bucătarului potrivit. „Cea mai importantă piesă în afacerea asta ar trebui să fie bucătarul, cel care a propus şi reţetele, de altfel. Vom vedea însă în perioada rece, pentru că în interior sunt mult mai puţine locuri“, a afirmat Ovidiu Neaga. Pentru a avea succes într-o astfel de afacere, un alt element ce nu trebuie ignorat este reprezentat de preparatele culinare, care, pentru început, au constat în mâncăruri internaţionale, urmând ca pe viitor meniul să includă cât mai multe produse tradiţionale, „ca la mama acasă“. Până atunci, după o investiţie totală de aproximativ 100.000 de euro, cei doi asociaţi au în vedere faptul că într-o astfel de afacere este nevoie de multă flexibilitate şi comunicare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII