8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriProfit cu cremă şi sirop

Profit cu cremă şi sirop

O cofetărie-patiserie este un exemplu de afacere care îţi bagă bani în buzunar şi care se poate face cu fonduri europene. Un proiect de investiţii eligibil îţi poate asigura un profit constant.

Investiţia într-o cofetărie-patiserie înseamnă asigurarea unui spaţiu comercial, cumpărarea utilajelor necesare, mobilier de cofetărie şi angajarea de personal calificat în domeniu, care să îţi asigure calitatea produselor. Vorbind în cifre, închirierea unui spaţiu te costă în jur de 800 de euro pe lună, în funcţie de mărime şi poziţie. Utilajele necesare înseamnă cuptoare speciale de patiserie-cofetărie, mixer, malaxor, vitrine frigorifice pentru expunerea produselor. Pentru o afacere mai mică aţi avea nevoie de câte unul din fiecare pentru a asigura buna funcţionare, dar trebuie să şi respectaţi normele legislative în vigoare. Normativele actuale au fost aliniate la standardele europene printr-un program desfăşurat anul trecut de Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară. Preţurile utilajelor variază între circa 2.000 de euro pentru un mixer profesional şi 7.000 – 8.000 de euro pentru un cuptor de cofetărie sau o vitrină frigorifică. Practica în domeniu spune că amenajarea şi utilarea unei cofetării de dimensiuni mai mici, care să vă asigure un profit net anual constant, se poate face cu bani din fonduri europene şi se ridică la aproximativ 30.000 de euro. Banii se pot accesa, spre exemplu, printr-un program desfăşurat de Agenţia pentru Dezvoltare Regională (ADR), conform Mihaelei Pascu, patroana unei cofetării din Craiova. Profitul vine din comercializarea directă a produselor ori din servicii de catering la anumite evenimente. Problemele pe care le-aţi întâmpina dacă începeţi o astfel de afacere sunt legate de personal. Oameni serioşi şi calificaţi în domeniu se găsesc greu în Craiova.

Cofetăria Gabrielle

Mihaela Pascu a început afacerea în 2001 cu bani proveniţi din fonduri PHARE pe baza unui proiect depus la ADR 4 SV Oltenia. A investit întreaga sumă în amenajarea cofetăriei şi achiziţia utilajelor. „Ideea unei cofetării mi-au dat-o prietenii, care lăudau cozonacii făcuţi de mine după reţeta mamei“, a spus Mihaela Pascu. Încă de la deschidere, patroana cofetăriei Gabrielle a încercat să vândă numai produse după reţete tradiţionale, făcute cu ingrediente clasice.
Această „tactică“ i-a adus notorietate. „Încercăm să facem toate produsele aşa cum se fac în bucătăria de acasă, fără prafuri sau chimicale“, a declarat Mihaela Pascu. Cel mai important element al unei afaceri de acest gen este calitatea produselor, aceasta fiind cea mai bună reclamă, a mai spus Mihaela Pascu. Colaborează mult cu Casa Universitarilor din Craiova la evenimentele organizate, la care asigură serviciile de catering pentru produsele de cofetărie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS