7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublicitatea în autobuze aduce bani

Publicitatea în autobuze aduce bani

Publicitatea făcută prin canale media inedite precum LCD-uri instalate în autobuze este o afacere care în Occident funcţionează de mult timp. În Craiova, o firmă care să se axeze pe acest domeniu a apărut de circa două luni.

Publicitatea este domeniul care „înghite“ din ce în ce mai mulţi bani din bugetele firmelor locale, iar agenţiilor de publicitate le bagă bani în buzunar. O agenţie de publicitate poate obţine profit din difuzarea spoturilor publicitare pe ecrane LCD montate în autobuze, ecrane-plasmă în marile magazine sau ecrane gigant. De ce funcţionează? Are impact asigurat. Publicitatea difuzată pe LCD-uri montate în autobuzele serviciului de transport public, vorbind în termeni de specialitate, intră în categoria „out of home“ (în afara casei) media. În alte cuvinte, este publicitate „captivă“, pornind de la ideea că un călător nu are posibilitatea de a schimb canalul şi nici nu poate coborî înainte de staţie. Fiind difuzat pe un monitor montat în autobuz, atenţia „publicului“ la un spot publicitar este cu atât mai mare. Investiţia de până în 50.000 de euro trebuie să o faci în sisteme multimedia prin care să se difuzeze ştiri, informaţii, muzică, videoclipuri, emisie presărată cu publicitate, iar banii pentru amortizarea investiţiei vin din contractele de publicitate pe care firmele interesate le încheie pentru a-şi vedea spoturile de promovare a diverselor produse difuzate în acest sistem de „televiziune“. În timpul campaniei, un studiu de piaţă privind eficienţa spotului difuzat îţi asigură clienţii-firme că obţin rezultate maxime pentru sumele pe care ţi le plătesc. Clienţi mulţumiţi de impactul publicităţii pe care o vor înseamnă contracte mai mari pe bani mai mulţi, deci profit mai mare.

În Craiova este ceva mai greu

Sistemele multimedia funcţionează pe baza unui program preînregistrat de patru ore care cuprinde spoturi publicitare şi care se repetă de-a lungul unei zile. Înregistrarea se schimbă zilnic ori la două zile, menţinându-se spoturile publicitare comandate de firme pentru a asigura impactul la public. Pentru asta ai nevoie de un studio pentru producţia spoturilor pentru firme ce nu au posibilitatea de a le înregistra. Un contract de închiriere cu un transportator îţi aduce spaţiul în care să montezi sistemele de monitoare şi playere. Cea de-a doua parte a afacerii sunt contractele de publicitate cu firmele interesate, iar aici sistemul pe care se merge este acelaşi ca pentru orice agenţie de publicitate. „Problema în Craiova este că nu avem pe ce să le montăm“, a spus Alexandru Mirea, directorul firmei INFO CD Craiova. Această firmă a intrat pe piaţa de publicitate craioveană în urmă cu două luni şi s-a orientat spre difuzarea de publicitate pe monitoare instalate în zece dintre autobuzele RATC. Alexandru Mirea spune că o astfel de afacere este funcţională în ţările occidentale de mult timp, însă în România, nu doar în Craiova, este o afacere inedită. „Ideea mi-a venit fără să ştiu că există de mult în Occident atunci când am văzut sistemele GPS cu monitoare LCD instalate pe autobuzele noi din Bucureşti. M-am gândit că pe acele monitoare ar putea fi difuzată publicitate“, povesteşte Mirea. Problemele pe care le întâmpini dacă demarezi o astfel de afacere sunt legate de personalul necesar studioului de producţie deoarece nu există o şcoală de profil. „Dacă vreau să angajez un student pe un salariu de zece milioane nu găsesc. Au plecat toţi în Bucureşti sau lucrează deja în televiziuni“, spune Alexandru Mirea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS