21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBanii din spatele mobilei

Banii din spatele mobilei

Firmele care au ca profil de activitate producţia şi comercializarea produselor de mobilier reprezintă o afacere care a generat de-a lungul timpului profituri frumoase.

O firmă axată pe producţia şi comerţul pieselor de mobilier necesită o investiţie serioasă, însă profitul este direct proporţional cu sumele investite în liniile de producţie. Principiul pe care se bazează o astfel de afacere este că volumul mare de producţie generează venituri mari. Cerinţele pe care le impune o astfel de firmă, pornind cu o singură linie de producţie, sunt terenul pe care trebuie amenajată o hală de producţie, utilaje şi o echipă de aproximativ 20-25 de muncitori. Demararea unei afaceri pe acest profil se poate face cu ajutorul creditelor pentru investiţii ori al creditelor start-up destinate IMM-urilor, conform practicii în domeniu. În mare, se poate spune că la o investiţie de 150.000 de euro, care se poate amortiza în maximum cinci ani, se poate cofinanţa prin credite sau fonduri europene destinate investiţiilor în IMM-uri. O linie de producţie, pentru început, se poate amenaja într-o hală de 800-1.000 de metri pătraţi, restul banilor fiind necesari pentru utilaje. Se impun produsele cu grad ridicat de calitate, motiv pentru care producătorii care deja activează pe piaţa de profil recomandă investiţia în utilaje performante. Problemele pe care le întâmpini dacă începi o astfel de afacere sunt legate de forţa de muncă. „În prezent nu ai de unde să angajezi oameni calificaţi în domeniul tâmplăriei pentru că nu mai există şcoli de meserii“, declara Adriana Stoian, administratoare a firmei Adrivil Plast, din Craiova.

Din Craiova, în toată ţara

Firma Adrivil Plast activează în domeniul producţiei de mobilă pe piaţa craioveană, dar şi în alte zone ale ţării, începând cu 2003. Conform Adrianei Stoian, investiţia iniţială de aproximativ 150.000 de euro în prima linie de producţie s-a amortizat în mai puţin de trei ani. Suma a provenit în mare parte din fonduri PHARE.
Firma a reuşit, de altfel, ca în 2005 să se plaseze pe primul loc în topul celor cu acest profil de activitate, primind şi o recunoaştere din partea Consiliului Local al IMM-urilor pentru dinamica şi ritmul de dezvoltare. Bazându-se pe ideea că un volum de producţie mai mare poate duce la creşterea vânzărilor, investiţiile ulterioare în utilaje s-au ridicat la o valoare aproximativă de 1,5 milioane de euro. În 2007, rulajul lunar de capital al firmei se ridică la aproximativ cinci miliarde de lei vechi, cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 60 de miliarde de lei vechi. Profitul înseamnă aproximativ 10% din cifra de afaceri. Planurile de viitor ale firmei includ extinderea activităţii şi creşterea capacităţilor de producţie. Conform Adrianei Stoian, secretul succesului este calitatea produsului, aceasta fiind criteriul de bază al pieţei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS