12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriELECTRICA supune clienţii la şocuri

ELECTRICA supune clienţii la şocuri


3.000 de clienţi s-au trezit acasă cu înştiinţări de plată de la ELECTRICA, deşi îşi achitaseră facturile. Compania motivează că încearcă să identifice clienţii care au completat greşit datele de identificare, din cauza cărora plăţile nu au fost înregistrate în baza de date.

O parte din clienţii ELECTRICA Oltenia au avut surpriza neplăcută să se trezească debitori la factura de energie electrică, deşi au achitat banii la timp. CEZ Vânzare, divizia din cadrul companiei care se ocupă cu achiziţia şi vânzarea energiei electrice, a remis zilele trecute un comunicat de presă prin care îşi cere scuze faţă de consumatori, motivând că încurcătura s-a produs din cauza clienţilor care nu au înţeles noul sistem de facturare şi plată introdus de la începutul acestui an. „Ne cerem scuze pentru neplăcerile pe care le-am produs clienţilor noştri prin trimiterea unor înştiinţări de plată, dar CEZ Vânzare a fost nevoită să ia această măsură în încercarea de a identifica plăţile efectuate de consumatorii care nu au completat corect datele solicitate pentru plata facturii“, se menţionează în comunicatul cu pricina.

Simbolul variabil, veriga slabă

Clienţii trebuia să menţioneze simbolul variabil cu ajutorul căruia pot fi identificaţi în baza de date a companiei. „Cei care plătesc prin Internet Banking sau ordin de plată trebuie să introducă şi simbolul variabil afişat pe factura pe care o primesc. Se află în stânga-jos pe factură. În caz contrar, banii sunt viraţi, dar nu se ştie de la cine provin şi atunci consumatorii respectivi apar cu debite. În asemenea situaţie se află circa 3.000 de persoane din cele şapte judeţe aflate în raza noastră. Clienţii aflaţi în această situaţie trebuie să se prezinte la casieriile noastre cu chitanţele şi să demonstreze că au plătit facturile“, a precizat Liana Tătăranu, purtătoarea de cuvânt a companiei. Consumatorii au fost induşi în eroare de faptul că pe factura de energie electrică apar două tipuri de codare. Primul este codul de client, afişat în dreapta-sus, iar al doilea este simbolul variabil din stânga-jos. Din această cauză s-au produs încurcături inclusiv la clienţii care au achitat factura la ghişeele băncilor. Operatorii s-au trezit pur şi simplu în aceeaşi situaţie ca şi clienţii. „Eu am plătit la bancă şi nu înţeleg de ce nu mi s-a înregistrat plata la ELECTRICA. Mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă pierdeam chitanţa. Mai mult ca sigur că m-ar fi pus să plătesc din nou“, a declarat Ticu Radu, un client revoltat.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII