13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAmenzile de circulatie blocheaza vânzarea apartamentelor

Amenzile de circulatie blocheaza vânzarea apartamentelor

Codul fiscal ii obliga pe cei care vor sa-si instraineze imobilele sa obtina un certificat de bonitate fiscala de la primarie, prin care sa demonstreze ca s-au achitat de toate obligatiile fata de bugetul local. Printre obligatii se numara si achitarea amenzilor de circulatie.


Craiovenii care au amenzi de circulatie neachitate risca sa nu-si poata vinde apartamentele. Potrivit noilor prevederi ale Codului Fiscal, cei care vor sa instraineze un imobil trebuie sa obtina de la administratia locala un certificat de bonitate fiscala prin care sa demonstreze ca si-au achitat la zi toate obligatiile catre bugetul local. Codul fiscal nu face insa diferenta intre impozitul pe teren si cladiri si, spre exemplu, amenzile de circulatie – care se constituie si ele ca venituri la bugetul local. Mai mult, certificatele fiscale nu mai trebuie cerute doar la administratia financiara din zona unde se afla imobilul vândut, ci si la cea unde vânzatorul isi are domiciliul fiscal. Spre exemplu, este interzisa vânzarea unui imobil din Calafat daca proprietarul are amenzi de circulatie neachitate la Craiova, unde domiciliaza. Actele de instrainare care incalca aceste prevederi sunt „nule de drept“. Acest ultim aspect prevazut de Codul fiscal este insa interpretat diferit de organele statului, care sustin ca trebuie achitate numai acele restante care privesc imobilul vândut. Notarii, cei care legalizeaza actele de vânzare-cumparare, interpreteaza si ei diferit prevederile Codului fiscal. Unii tin cont de ele, altii nu. Textul din lege care a provocat confuzie suna in felul urmator: „Orice creante fiscale locale, cu exceptia obligatiilor fiscale in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale unde este amplasata cladirea sau al celei unde isi are domiciliul fiscal“.


Amenzi uitate de timp


In ce priveste problema amenzilor, factorii de raspundere din administratia craioveana spun ca si amenzile sunt venituri la bugetul local si ca trebuie achitate pentru eliberarea certificatului. „Achitarea obligatiilor fata de bugetul local este valabila pentru orice forma de instrainare. Si amenzile sunt venituri la bugetul local, prin urmare trebuie si ele platite“, a spus Eugen Calinoiu, directorul executiv adjunct al Directiei de Impozite si Taxe Craiova. Acesta a recunoscut ca amenzile neachitate dau multe batai de cap craiovenilor:


„Sunt situatii in care unele persoane au si uitat ca au amenzi de platit. In alte cazuri, oamenii au achitat amenzile la CEC si au dus chitantele la Politia Circulatie. Politia nu a tinut cont de chitante si ne-a trimis noua cazurile pentru executare silita. Sunt frecvente aceste situatii si oamenii sunt destul de suparati“. In replica, reprezentantii politiei afirma ca debitele apar din cauza nedepunerii in termen a chitantelor care sa demonstreze platirea amenzii.


„Dupa achitarea amenzii, procesul-verbal si chitanta se depun la noi in maximum 15 zile lucratoare. Exista situatii in care chitantele sunt depuse peste termen, dupa ce noi facem comunicarile la Directia de Impozite si Taxe. Mai sunt si cazuri in care amenzile sunt date de alte unitati din teritoriu si chitantele sunt depuse tot la noi“, a declarat agentul-sef adjunct Aurelian Vasile, din cadrul Serviciului Politiei Rutiere Craiova. Aceste cazuri se pot rezolva printr-o solicitare la politie, care va instiinta primaria ca amenda a fost platita, dar chitanta a fost depusa mai târziu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS