16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriComertul cu mobila, o afacere profitabila

Comertul cu mobila, o afacere profitabila

Vânzarea de mobila este o afacere profitabila daca tii cont de datele pietei si de tendintele in materie. Un magazin va poate majora cifra anuala de afaceri cu peste un milion de euro. 


O afacere in domeniul comercializarii mobilei poate fi un business de succes, care aduce profituri substantiale, afirma cei care lucreaza in domeniu. Investitia initiala consta in cumpararea sau inchirierea unui spatiu, dotarea lui si bani pentru primul stoc de produse. Minimum trei miliarde de lei. Cifra de afaceri poate sa fie insa si de peste 30 de miliarde pe an, in conditiile in care ai doar un singur magazin. Ca sa comercializezi mobila trebuie insa sa stii si câte ceva despre aceasta piata, care se schimba in ritmul modei, mai afirma lucratorii in domeniu.


„Daca vrei sa vinzi mobila, in primul rând trebuie sa ai un spatiu generos, pentru ca produsele trebuie expuse. Mai ales daca vinzi pentru cei cu venituri peste medie, trebuie sa ai vad la o artera principala. Ideal ar fi sa fii si proprietarul spatiului, pentru ca in aceste zone chiriile sunt foarte mari. Apoi, trebuie sa ai bani de dotari si un minim stoc de marfa, dupa care incepi sa cauti clientii“, a spus Carmen Costache, managerul unei firme care se ocupa cu comercializarea mobilei.


Piata de 750 de milioane de euro


Cei care vor sa intre in acest business trebuie sa stie ca in domeniu concurenta este acerba.


Atât din partea firmelor mari de pe piata, cât si a micilor producatori, care ofera marfa mai ieftina si mai slaba calitativ. „In ultimii patru ani, piata a fost invadata de producatori «garajisti» care confectioneaza produse din pal melaminat, dupa cataloage ale unor producatori renumiti. Calitatea nu este insa la nivelul asteptarilor. La aceste produse, pretul este cu maximum 20% mai mic fata de cel al produselor de calitate“, a mai precizat Carmen Costache.


Nu numai producatorii autoh-toni sunt o concurenta demna de luat in seama, ci si importurile din China si Polonia, care au intrat si ele masiv pe piata in ultimii doi ani. In functie de datele pietei, o firma isi poate alege si modul in care isi poate atrage clientii: „Depinde foarte mult si de ce public tinta ai. Daca vrei sa atragi clientii cu venituri mici si medii, iei marfa mai ieftina, pe care producatorii o livreaza pe masura vânzarii. Exista destule produse din China si Polonia, care sunt mai ieftine. Pe masura ce vinzi, incasezi si comisionul, iar in unele cazuri nu esti nevoit sa platesti marfa decât dupa ce o vinzi. Pentru clientii cu venituri peste medie este mai complicat. Aici, trebuie sa cumperi marfa cu banii jos“. Alte sfaturi pentru a iesi in câstig in acest domeniu: oferirea de servicii de transport si montaj si urmarirea noutatilor de pe piata, care se schimba foarte repede. Spre exemplu, anul acesta in materie de mobilier se cauta formele drepte si simple, care sa nu ocupe mult spatiu. Este asa-numitul stil minimalist. Specialistii in domeniu afirma ca piata mobilei este in crestere, in parte si datorita faptului ca a crescut ritmul in care apar locuinte noi in România. Potrivit statisticilor, piata mobilei a atins anul trecut un nivel de vânzare de peste 750 de milioane de euro. Principalii actori ai pietei sunt producatorii interni, care au comercializat produse de aproape 500 de milioane de euro, dar si importatorii – care vând mobila de 250 de milioane de euro pe an.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS