Acasă Bani & Afaceri General Motors vrea sa cumpere Daewoo

General Motors vrea sa cumpere Daewoo

Oficiali ai GM au declarat ca gigantul de peste ocean doreste sa cumpere fabrica de la Craiova dupa ce guvernul român va bate palma cu creditorii coreeni in privinta rascumpararii pachetului de 51% din actiunile Daewoo Automobile România (DWAR).


La trei ani de la preluarea grupului Daewoo, conducerea General Motors vrea sa includa in planurile sale de extindere a capacitatilor de productie fabrica de la Craiova, aceeasi pe care in 2002 americanii au refuzat sa o preia o data cu celelalte active ale falimentarei Daewoo din Coreea. Eric Stevens, seful GM Europa, a trecut de la exprimarea bunelor intentii la declaratii certe privind dorinta de a cumpara fabrica unde se produc modelele Matiz, Cielo sau Nubira. „Fabrica de la Craiova este foarte importanta pentru noi din perspectiva cresterii productiei pe brandul Chevrolet“, a declarat oficialul GM. Dupa achizitionarea fabricii de la Craiova, GM Europa ar putea produce aici 200.000 de unitati anual – reprezentând o crestere a capacitatii de productie de 80.000 de unitati. De fabrica din Craiova s-au mai aratat interesati si alti producatori mondiali, precum Ford, Renault – Nissan si chinezii de la Chery care vor sa se extinda in Europa.


Dupa preluarea DWAR, GM va demara cel mai probabil productia modelului Spark. GM crede ca ar putea vinde mai multe masini Chevrolet, insa se confrunta cu lipsa capacitatilor de productie. Brandul Chevrolet se produce doar in uzinele GM Daewoo din Coreea. Avantajul fabricii din Craiova, pe lânga cel al costului scazut al mâinii de lucru, este ca masinile produse aici nu mai sunt supuse taxelor suplimentare de import din afara UE.


DWAR, pregatita pentru modelele GM


Dorinta celor de la General Motors nu este o noutate pentru reprezentantii DWAR. „Mai multe firme s-au aratat interesate de preluarea fabricii de la Craiova, inclusiv cei de la GM. Din câte stiu eu insa, singurii care au depus o scrisoare de intentie au fost cei de la Renault – Nissan. Nu este o surpriza nici faptul ca vor sa produca modelul Chevrolet Spark la Craiova, deoarece acesta este un fel de Matiz care chiar se vinde in Europa sub acest nume. Orice este posibil, dar o schimbare totala a modelelor fabricate nu are logica economica. Scaderea vânzarilor modelelor Matiz si Cielo a fost cauzata de incertitudinea legata de viitorul fabricii de la Craiova. La fel de bine pot sa creasca in viitor“, a declarat pentru GdS purtatorul de cuvânt al DWAR, Valeriu Gârlea. Acesta a precizat ca, indiferent de decizia GM de a schimba sau nu productia actualelor modele, uzina de la Craiova este pregatita sa faca fata acestui lucru. „Nu avem nici o problema in a fabrica masini produse in Coreea. Ar fi o trecere fara probleme pentru ca avem aceeasi tehnologie pâna la nivel de detaliu. Masinile Chevrolet vândute in Europa sunt, de fapt, masini Daewoo“, a spus Gârlea.


Matiz ramâne lider de piata


Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din România, vânzarile Daewoo Matiz au scazut in primele sase luni ale anului cu peste 30 la suta, la 6.226 de unitati. Modelul ramâne insa lider de necontestat pe segmentul sau, cu o cota de piata de 75%. Marca Chevrolet Spark lansata la finele anului trecut a vândut 766 de masini in perioada ianuarie-iunie, adica aproximativ 9% din totalul de vânzari pe segmentul mini.

Exit mobile version