10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFrigu-i vâra pe craioveni in izmene

Frigu-i vâra pe craioveni in izmene

Temperaturile scazute din ultima perioada au schimbat semnificativ obiceiurile craiovenilor. In ultima luna, vânzarile la ceaiuri si la imbracamintea de sezon au crescut cu pâna la 30%.


Sosita brusc, iarna i-a cam luat prin surprindere pe craiovenii de rând. Drept urmare, acestia au inceput sa-si adapteze modul de viata la temperaturile foarte scazute. De la inceputul lunii, si mai ales in ultimele zile, a crescut cererea pentru obiectele vestimentare groase. Potrivit angajatilor de la magazinele de profil, vânzarile la manusi, fulare, dar mai ales la sosete groase, indispensabili si camasi de corp au crescut in medie cu 20-30%. Multor craioveni tineri le este rusine sa recunoasca, insa pe sub jeansi ascund uneori o pereche de indispensabili. „N-as recunoaste in ruptul capului ca port, ca as ajunge de bascalia colegilor. Ii port ca insista mama, dar adevarul e ca mi-e bine cu ei. Daca as fi deconspirat, as spune ca sunt pantaloni de trening“, a declarat un craiovean de 18 ani, care a dorit sa-si pastreze anonimatul. Mama acestuia, la rândul ei, a spus ca nu intelege de unde vine rusinea asta de „izmene“. „E foarte frig si, ca femeie, mai iei un dres mai gros pe sub pantaloni, insa si barbatii trebuie sa poarte ceva. Când se va inventa altceva, vor purta si ei altceva. Pâna atunci, indispensabilii sunt tocmai buni“, a afirmat femeia.


Craiovenii, mari consumatori de ceai


Temperaturile scazute i-au determinat pe craioveni sa-si schimbe si obiceiurie alimentare. Astfel, bauturile calde sunt in voga in Craiova, mai ales ceaiurile de plante (tei, soc, musetel), care au si calitati terapeutice. „Cantitatile de ceai au fost suplimentate in ultima perioada deoarece acestea se vând foarte bine, ca si ciocolata calda, cappuccino si cafea. In plus, se simte o oarecare crestere a vânzarilor si la bauturile spirtoase, si o scadere la bere si vinuri“, a declarat Vasile Purcarea, manager al magazinului Premier.


Un consum mai mare de ceai a fost inregistrat si in alte supermarketuri craiovene. „Se observa o crestere a vânzarilor, cu aproximativ 30%, la ceaiuri si la pliculetele de cafea, cappuccino, ciocolata calda si cacao. De asemenea, se vând mult mai bine laptele si cerealele“, a afirmat Cristina Filip, sef de tura la Supermarket Primavara.


Ceaiul e la loc de cinste si in localurile craiovene, unde consumul de ceai si de ciocolata calda a crescut destul de mult. „In ultimele zile, din ce in ce mai multi clienti solicita o ceasca de ceai fierbinte sau de ciocolata calda“, a declarat Marius C., barman intr-un local craiovean. Parerea sa a fost sustinuta de toti angajatii localurilor craiovene chestionati.


Frigul a atras dupa sine si obiceiuri culinare specifice. „A crescut consumul de produse pe baza de proteine. S-a reluat vânzarea de kaiser, costita, sunculita. La acestea se adauga ciorba de burta la conserva, la mare cautare in aceasta perioada, brânzeturile si lactatele“, a precizat Vasile Purcarea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS