Masini second hand scoase la licitatie

Autori


Din 2007, dupa modelul Poloniei, România ar putea accepta ca masinile mai vechi de opt ani sa poata fi inmatriculate. Integrarea tarii noastre in UE ar putea aduce fericire in casele celor ce nu-si permit o masina noua, dar si in ale celor care se gândesc sa scoata bani din asta.

Craiovenul, ca orice român care se „respecta“, vrea o masina ieftina si buna si, daca e posibil, sa aiba si perspective de inmatriculare, oricât de veche ar fi. Periodic, Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Dolj organizeaza licitatii publice pentru vânzarea de masini ieftine, dar neinmatriculabile. La urmatoarea astfel de manifestare sunt scoase la vânzare peste 20 de autoturisme second hand, confiscate in vama. Potrivit unor surse autorizate, care au dorit sa-si pastreze anonimatul, acest tip de licitatii se organizeaza de câte ori este nevoie, masinile fiind achizitionate de olteni pentru a fi dezmembrate, obtinând astfel piese de schimb la un pret avantajos. Daca preturile sunt mici sau foarte mici, aceste autoturisme, oricât de vechi ar fi, sunt la mare cautare in Craiova.

De fapt, costurile masinilor vândute de DGFP Dolj variaza, in functie de gradul de uzura morala si fizica, intre 500 RON (Fiat Panda, 1990) si 6.405 RON (Nissan 200X, 1992). Cea mai veche masina scoasa la vânzare este fabricata in 1983, iar cea mai noua, in 1994. Majoritatea sunt insa fabricate in perioada 1983-1990 (80% dintre ele).

Masinile foarte vechi nu pot fi inca inmatriculate

Deocamdata, aceste masini nu pot fi achizitionate in speranta de a fi inmatriculate, deoarece in acest moment, in România, exista doua norme care ii descurajeaza pe români sa cumpere automobile second hand. Acestea constau in obligativitatea ca autovehiculele sa aiba cel mult opt ani vechime si sa respecte standardele Euro 3. Potrivit principiului liberei circulatii a bunurilor si marfurilor, orice autovehicul care are dreptul sa circule intr-una dintre tarile UE va putea fi insa inmatriculat in orice tara a Uniunii Europene. Astfel, dupa integrarea tarii noastre, e posibil ca aceste masini sa poata fi inmatriculate si in România. „In acest moment nu exista nici o reglementare in acest sens. Nu se stie ce va fi din 2007“, a declarat Marcel Marcea, sef reprezentanta Registrul Auto Român (RAR) Dolj.

Dupa aderare, Polonia a acceptat inmatricularea masinilor vechi


Respectând principiul liberei circulatii a bunurilor si marfurilor, dupa 1 mai 2004, in Polonia au fost ridicate restrictiile potrivit carora inmatricularea masinilor importate era conditionata de respectarea cel putin a normelor de poluare Euro 2. Astfel, o masina inmatriculata in UE, oricât de veche ar fi fost, putea fi reinmatriculata in Polonia. Drept urmare, in perioada 2004-2005, aproape trei sferturi dintre masinile uzate importate din statele UE au fost mai vechi de zece ani, piata de masini noi din Polonia inregistrând o scadere dramatica, in paralel cu o crestere impresionanta a pietei second hand.

Dupa aderare, Cehia a rezistat tentatiei de a se transforma intr-un cimitir auto al Europei si si-a mentinut restrictiile la importurile de masini uzate. Masura este insa condamnata de Comunitatea Europeana, care recomanda cehilor sa revizuiasca aceasta politica.

Mentinând un sistem de accize in functie de capacitatea motorului si taxele ce cresteau in functie de gradul de poluare al masinii, Ungaria a ales o varianta mai diplomata de a refuza importul masinilor vechi. Astfel, persoanele care achizitionau o masina mai veche de 10-15 ani, din tarile membre UE, erau nevoite sa plateasca taxe si accize de câteva mii de euro, care urcau valoarea masinii la un pret apropiat de al uneia noi.

Analistii economici sunt de parere ca, dintre statele care au intrat acum doi ani in UE, România se aseamana cel mai mult cu Polonia.



Comenteaza acum

Un comentariu;

  1. Gues who said:

    marfa golf 2. Asta mi-am luat shi eu. De fapt tata….. Serios, galben.

Alte stiri

Sumarul ediției de joi, 12 ianuarie 2006

Actualitate

» „De ce mi-l luasi, Doamne?“
» Luare de mita si trafic de influenta la Biroul pentru Straini Dolj
» Arestat pentru patru infractiuni
» Codurile IBAN ii baga in prelungiri pe finantisti
» Dosar penal la Serviciul Public Motru
» Bugetul Gorjului pe 2006, bazat pe fonduri europene
» Functionarii tineri, scoliti la Bruxelles
» Beneficiarii venitului minim garantat se considera nedreptatiti
» Fostul lider al minerilor – pus sub invinuire de DNA

Local

» Revolutionarii au ramas fara certificate
» RAT Craiova vrea sa dea pe autobuze ce ia pe microbuze
» Mai multa lumina in Petrila
» Scoli si gradinite paralizate de frig
» DSP Hunedoara monitorizeaza cazurile de viroze
» A fost gasita si cealalta fata disparuta
» Doi copii intoxicati cu monoxid de carbon
» Cristiana Bizu risca pedeapsa cu inchisoarea

Dolj

» CJ Dolj are fond de rulment de 120 de miliarde
» Angajari la Casa Judeteana de Pensii Dolj
» Scurte stiri

Gorj

» Gorjeni sclavi in Portugalia

Sport

» „Cu Stiinta pâna la moarte!“
» „Mi-am propus cât mai multe goluri“
» De pe „Santiago Bernabeu“, pe… tusa
» Nici o schimbare de lider
» România s-a impus
» Pavel, in semifinale
» Hewitt, eliminat
» Ruga pentru Pandurii
» Au perfectat programul amicalelor
» Este asteptat si Gane

Bani & Afaceri

» Afaceri de succes cu ferme exotice de melci, broaste si chinchilla
» Doljul – record national la numarul exploatatiilor agricole

Sanatate

» Noutati pentru medici si pacienti in contractul-cadru
» Degeraturile, un pericol in sezonul rece
» Catina – beneficii pentru sanatate
» Sfatul medicului
» Rubrica asiguratului

Magazin

» Paradisuri turistice anonime
» Manastiri de poveste in Dolj
» Scurte stiri
» IA TE UITA!
» Bancul zilei
» Utile Craiova
» Centrul Craiovei – fara energie electrica
» Intreruperi programate
» Fereşte-te de radar!
» Audiente
» Mercurial
» Picatura de cunoastere

Top