11.4 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajMăiestrie în arta culinară thailandeză, la Ramada Plaza Craiova

Măiestrie în arta culinară thailandeză, la Ramada Plaza Craiova

Colorată, gustoasă, picantă şi în acelaşi timp complicată. Toate aceste calităţi le are o singură bucătărie din lume, şi aceasta este cea thailandeză. Thailanda a fost promovată ieri la Ramada Plaza Craiova printr-unul dintre cele mai importante puncte de atracție ale sale, respectiv bucătăria tradițională. Un specialist în acest domeniu, care a lucrat la unul dintre cele mai cunoscute hoteluri de lux din România, a venit în Bănie pentru a prezenta câteva dintre reţetele thailandeze. „Calea cea mai bună prin care putem promova Thailanda este prin mâncare pentru că are una dintre cele mai cunoscute bucătării. Este, în același timp, foarte complexă pentru că un fel de mâncare obișnuit are aproximativ zece ingrediente, care trebuie bine balansate, așa că atunci când trebuie să gătești nu este neapărat vorba de tehnică, ci despre a balansa gusturile. Bucătăria thailandeză este faimoasă pentru că este picantă. Inițial, mâncarea tradițională thailandeză nu era așa picantă, dar diferitele culturi care au venit de-a lungul timpului au adăugat și picantul. Supa tomian este unul dintre cele mai reprezentative feluri de mâncare thailandeze. Aceasta poate fi făcută cu legume, cu pui sau cu fructe de mare. Cele mai importante ingrediente, pe care le numim trilogia thailandeză, sunt lemongrass, talanga și frunze de cafelin. Aceste ingrediente se folosesc în tot repertoriul bucătăriei thailandeze. Cel mai greu este să găsim ingredientele în România pentru a găti rețete tradiționale thailandeze. Chiar și în restaurantul nostru luăm ingredientele din Olanda, care, la rândul ei, le importă din Thailanda“, a spus Lem, bucătarul thailandez, care şi-a deschis propria afacere în România.
Bucătăria nu este însă singurul vector de promovare a Thailandei. Peisajele extrem de frumoase, parcurile naturale, templele budiste, fabricile de prelucrare a pietrelor prețioase sunt doar câteva dintre atracțiile din Thailanda. În ultimul timp, zeci de milioane de turiști aleg să își petreacă vacanța aici. „Anul trecut, Thailanda a fost vizitată de 38 de milioane de turiști, intrând pentru prima oară în Top 10 destinații. Din România au fost 36.000 de oameni care au vizitat Thailanda, o bună parte dintre ei fiind cei care revin. Per total, au fost opt milioane de turiști din Europa, cu o durată de 14 zile a sejurului, în timp ce din China au fost 15 milioane de turişti, cu o durată a sejurului de șapte-opt zile“, a spus Bogdan Gligor, reprezentant al Autorităţii de Turism din Thailanda.
Thailanda alocă anual 500 de milioane de dolari pentru promovare și câștigă 60 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă 10 la sută din PIB.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS